اشتغال‌زایی برای ۲ هزار زندانی آذربایجان غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران و وجود فضا و امکانات زیرساختی لازم تاکنون برای یک هزار و ۷۰۲ زندان اشتغال ایجاد شده و ۳۰۰ نفر دیگر در آینده نزدیک صاحب شغل می‌شوند.


به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، ۱۷ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حمایت و مساعدت دستگاه قضایی استان و سازمان زندان‌ها با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران و وجود فضا و امکانات زیرساختی لازم، زمینه اشتغال برای یک‌هزار و ۷۰۲ زندانی در استان فراهم شده است.
وی افزود: همچنین زمینه اشتغال برای ۳۰۰ نفر دیگر از زندانیان در آینده نزدیک فراهم می‌شود تا میزان اشتغال‌ زندانیان به بیش از دو هزار نفر افزایش یابد.
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، بیشتر در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان بهره گرفت تا شرایط کار برای این قشر ضعیف فراهم شود. این مرکز باید اشتغال زندانیان آزاد شده را هم در برنامه‌ریزی خود داشته باشد و بعد از آزادی زندانی آنها را به حال خود رها نکند و از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیرد تا این افراد به یک زندگی سالم همراه با اشتغال حلال روی بیاورند.
عتباتی بیان کرد: به کار گماردن کسانی که اعتیاد داشتند و پس از ترک اعتیاد مورد تایید مرکز ترک اعتیاد وابسته به قوه قضائیه هستند، نیز مورد تاکید است و اشتغال آنها بهترین راه حمایتی از این قشر به شمار می‌رود.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال زندانیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ