اشتغالزایی ۵۵۰ نفر در صنعت گردشگری کرمان در سال ۹۷

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اشتغالزایی ۵۵۰ نفر در مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری این استان در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر،"غلامرضا فرخی" با بیان اینکه صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دارای قابلیت بالایی است، اظهار کرد: خوشبختانه در این صنعت با کمترین سرمایه گذاری می توان شغل‌های مختلفی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت کارآمد، نیروی کار آموزش دیده، سرمایه گذاری در زیرساخت ها، فرهنگ سازی عمومی لازمه اشتغالزایی در صنعت گردشگری است، افزود: با توجه به داشته های منحصربفرد کشور در زمینه آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی، رسیدن به اشتغال بالا در صنعت گردشگری دور از انتظار نیست و باید در این خصوص از کشورهایی که در این صنعت رشد چشمگیری داشته اند الگو برداری مناسبی کرد.

وی با تاکید براینکه در سال ۹۷ تعداد افرادی که در مشاغل حوزه گردشگری مشغول به فعالیت شده اند، ۵۵۰ نفر بوده است، بیان کرد: در حال حاضر این استان دارای۳۶ هتل و هتل آپارتمان، ۳۱مهمانپذیر، ۱۴۳ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۳۵ واحد بین راهی، ۴۰ مجتمع گردشگری،۶ اقامتگاه سنتی، ۳ پانسیون و ۳۹۸ راهنمای تور است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از راه اندازی ۱۲۶ اقامتگاه بوم گردی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: این اقامتگاه ها زمینه اشتغال مستقیم ۳۸۰ نفر را مهیا ساخته اند که ۶۰درصد این اشتغال متعلق به زنان است.

فرخی خاطرنشان کرد: باید با همکاری بخش خصوصی زمینه آماده سازی زیرساخت‌های اقامتی و تبلیغاتی را بیش از گذشته فراهم آوریم.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار نقش صنایع دستی در اشتغالزایی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ