اشتغالزایی توسط ۳۰۲ کارآفرین ایثارگر در استان تهران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: ۳۰۲ کارآفرین ایثارگر در شهرستان‌های استان تهران با راه اندازی واحد‌های تولیدی، زمینه اشتغال متقاضیان کار را فراهم کرده‌اند.

به گزارش بازار کار از شهرقدس ،محمدحسن آزما مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از دو مجتمع صنعتی و تولیدی اسمارت لاین(تولید قطعات الکترونیکی) و گلخانه صنعتی متعلق به ایثارگران در شهرستان‌های قدس و ملارد، بازدید کردند.
حمایت از طرح های دانش بنیان و کارآفرینی ایثارگران
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در حاشیه این بازدیدها از روند تولید محصولات این دو مجتمع و حمایت‌های معنوی و مالی از پروژه‌های اشتغال زایی و کارآفرینی ایثارگران در کشور خبر داد و اظهار کرد: طبق قانون، بانک‌ها موظف شدند ۱۰ درصد منابع قرض الحسنه خود را به ایثارگران اختصاص دهند و این تسهیلات به صورت تکلیفی برای شبکه بانکی کشور مصوب شده است.
وی با بیان اینکه صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از طرح های بزرگ در زمینه اشتغال دانش بنیان و کارآفرینی ایثارگران به صورت ویژه حمایت می کند، گفت: طبق تصویب مجلس شورای اسلامی، ۱۵ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر اختصاص یافت.
آزما با تاکید بر بسیج کلیه امکانات و ظرفیت‌های دستگاهی و ملی در جهت رفع مشکلات اشتغالزایی و کارآفرینی ایثارگران، افزود: اجرای سیاست چابک‌سازی، هماهنگی با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت شورای مشورتی کارآفرینان صندوق و اهمیت رعایت کامل ضوابط اداری و انضباط مالی از مواردی است که به صورت مستمر پیگیری و پایش می‌شود.
اشتغالزایی توسط ۳۰۲ کارآفرین ایثارگر
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در ادامه این بازدیدها گفت: ۳۰۲ کارآفرین ایثارگر در شهرستان‌های استان تهران با راه اندازی واحد‌های تولیدی زمینه اشتغال متقاضیان کار در استان تهران را فراهم کرده اند.
وی بر لزوم حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان ایثارگر تاکید کرد و افزود: در حوزه ایثارگری، خوشبختانه ما ایثارگران کار آفرین خوش فکر و تلاشگری داریم که در زمینه های صنعت، کشاورزی، خدمات تولیدی و سایر حوزه ها در حال تلاش هستند و حمایت های همه جانبه از این عزیزان ضمن تسهیل و ایجاد حمایت از تولید، منجر به ایجاد اشتغال می شود.
مرتضوی بیان کرد: امروز کار آفرینان شاهد و ایثارگر در شهرستان های استان تهران با روحیه جهادی و ایثارگری در جبهه های تولید، در حال تلاش هستند و ما وظیفه داریم با تمام توان از کار آفرینان فعال در تولید و طرح های نو آورانه حمایت کرده و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال جامعه شریف ایثارگری از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.
به گزارش بازار کار، مساعدت در پرداخت تسهیلات بانکی، حمایت از طرح گسترش این دو واحد تولیدی و اشتغال زایی از تصمیماتی بود که در بازدید مدیرعامل صندوق اشتغال ایثارگران مصوب شد.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ