اشتغالزایی برای ۵۰۰ مددجوی بهزیستی در زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۲۰ طرح اشتغالزایی در زنجان خبر داد و گفت: امسال برای ۵۰۰ مددجو اشتغالزایی شده است.
محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۲۰ طرح اشتغالزایی در زمینه‌های دامداری، کشاورزی، خیاطی، فراوری زیتون، خواربارفروشی، تولیدی کفش زنانه، کابینت سازی و... در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و سلطانیه افتتاح شد.


مدیرکل بهزیستی ایتان زنجان افزود: شناسایی معلولان و مددجویان جویای شغل، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از منابع موجود، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولان و مددجویان، پرداخت یارانه ارتقای کارایی معلولان به کارفرمایانی که اقدام به جذب افراد معلول می‌کنند، از جمله راهکارهای مناسب برای تحقق اهداف سازمان بهزیستی است.
وی از ایجاد اشتغال نزدیک به ۵۰۰ نفر از مددجویان مورد حمایت بهزیستی در ۱۰ ماهه گذشته از سال‌جاری خبر داد و افزود: در راستای تسهیل‌گری اشتغال مددجویی از طریق تسهیلات بانکی از محل بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال‌جاری ۴۱۶ نفر ایجاد اشتغال شده است و از مجموع اشتغال یافتگان در سال‌جاری ۳۲۰ نفر از افراد مورد حمایت، شهری و ۱۷۴ نفر روستایی است.

محمدی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به ۷۸ نفر از مددجویان از طریق سایر منابع چون CBR،گروه‌های همیار، مراکز غیر دولتی، پرداخت مشوق‌های بیمه‌ای، تسهیلات بلاعوض بوده است، گفت: این امر توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: به منظور تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون به ۴۳۷ نفر از افراد تحت حمایت، مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در قالب بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی توسط بهزیستی و به ۳۸ نفر از افراد مورد حمایت شاغل در بخش‌های غیردولتی نیز بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک هزینه ارتقای کارآیی معلولان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از اشتغال معلولین به اینکه کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام کرده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می‌کند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج سال به کارفرما پرداخت می‌شود.

محمدی قیداری تصریح کرد: همچنین به کارفرمایان در ازای بکارگیری یک نفر از مددجویان مورد حمایت بهزیستی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی پرداخت می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ