استعدادسنجی ۱۰۶۰ متقاضی مشاغل خانگی آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دیلمقانی با اعلام مطلب اظهار کرد: طرح ملی مشاغل خانگی در آذربایجان غربی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه فاز شامل شناسایی فرصت ها و پتانسیل ها، آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازر متقاضیان مشاغل خانگی در مرحله اجرایی قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه در این فاز از طرح ملی مشاغل خانگی برای آذربایجان غربی سهمیه ۵۰۰ نفری در نظر گرفته شده بود اظهار کرد:با اطلاع رسانی کافی و استقبال متقاضیان مشاغل خانگی تا کنون ۱۱۶۰ نفر در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: پس از ثبت نام اولیه طی تماس با تمامی متقاضیان ارزیابی اولیه صورت گرفت که ۱۰۶۰ نفر از متقاضیان برای ادامه مراحل آموزش و توانمندسازی در طرح ملی مشاغل خانگی تایید نهایی شدند.

دیلمقانی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در ۲۲ رسته شغلی بر اساس مزیتها و پتانسیل‌های استانی طرح ملی مشاغل خانگی را پیگیری می کند اظهار کرد: در طرح ملی مشاغل خانگی آذربایجان غربی یک هزار و ۶۰ نفر از متقاضیان استعدادسنجی شده و بیش از ۵۲۰۰ نفر به ساعت دوره های مشاوه و هدایت ، ۵۳۴ نفر به ساعت آموزشهای عمومی، ۱۱۳۵ نفر به ساعت آموزشهای تخصصی و ۲۹۰ نفر به ساعت نیز آموزشهای مهارتی را طی کره اند.

دیلمقانی مرحله اتصال به بازر را از مهمترین مراحل طرح ملی مشاغل خانگی عنوان و اظهار کرد:در حال حاضر ۵۵ پشتیبان تخصصی مشاغل خانگی با این طرح در استان همکاری می کنند که تا این لحظه تعداد ۸۹ نفز ار متقاضیان مرحله اتصال به بازار را طی کرده اند.

وی ادامه داد: پشتیبنانان طرح ملی مشاغل خانگی در تمام مراحل تامین موارد اولیه، آموزش، تولید و تضمین خرید در کنار فعالان کسب و کارهای خانگی این طرح ملی بوده و متقاضیانی که آموزشهای مهارتی ارائه شده توسط جهاددانشگاهی را با موفقیت طی می کنند به پشتیبان مربوطه معرفی و مورد حمایت قرار می گیرد.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی افزود: در حال طراحی سیستم شبکه سازی مدون کسب و کارهای خانگی هستیم تا عوامل تولید، تامین و فروش و بازاریابی تمامی رشته های شغلی در راستای هم افزایی و تسهیل در تمامی فرایندهای تولید تا فروش محصولات خانگی با یکدیگر در ارتباط باشند.

وی با اشاره به نقش توسعه ای جهاددانشگاهی در مرحله اتصال به بازار مشاغل خانگی اظهار کرد:تمام مراحل تامین، تولید و فروش محصولات مشاغل خانگی از مداخلات توسعه ای جهاددانشگاهی در راستای کمک به استقرار و در دسترس بودن مواد اولیه، کمک به ارزش گذاری و تضمین کیفیت نهاده، بازاریابی در شبکه های اجتماعی، مشاوره برای ایجاد نمایشگاه های تخصصی و ... برخوردار می باشد.

منبع : بازار کار

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ