استخدام ۶۸ نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی قزوین

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۶۸ نفر از آموزش دهندگان و آموزشیاران سوادآموزی این استان در آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی پذیرفته شدند و تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.


کبری جعفر بیگلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبول شدگان در آزمون استخدامی با توجه به نیاز آموزش و پرورش، رشته تحصیلی، جنسیت ، سنوات خدمت و ظرفیت سهمیه استخدامی اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور حداقل دوره یک ساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی خواهند کرد.
وی یادآورشد: بخش عمده‌ای از آموزشیاران استان قزوین که از سال ۷۹ تا ۹۱ مشغول تدریس بودند جذب آموزش و پرورش شده اند .

جعفربیگلو با بیان اینکه امسال، چهار هزار و ۶۴۶ نفر بی‌سواد و کم‌سواد سهمیه استان قزوین در طرح سوادآموزی است، افزود: نهضت سواد آموزی استان در قالب سه عنوان برنامه عملیاتی، شاخص‌های توسعه مراکز یادگیری محلی در سطح استان، سوادآموزی و یادگیری مادام العمر و توسعه توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز خدمات آموزشی ، دوره‌های سه‌گانه به صورت رایگان ارائه می‌شود که دوره سواد آموزی معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال معادل ششم ابتدایی و دوره تحکیم نیز برای جلوگیری از بی‌سوادی است.

این مسوول با تاکید بر اینکه مبادی بی سوادی در قزوین باید مسدود شود، تصریح کرد: برای رفع معضل بی سوادی در سطح این استان برنامه‌های مهمی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف ، آموزش گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است، اضافه کرد: براساس بانک اطلاعات، هم اکنون بیش از ۲۰ هزار بی‌سواد در سطح استان قزوین وجود دارد که سالانه بخشی از این افراد تحت آموزش قرار می‌گیرند.

معاون نهضت سواد آموزی استان قزوین افزود: آموزش اتباع بیگانه، آموزش زندانیان، خودآموز، زنان و دختران روستایی، آموزش با رایانه، راه اندازی مراکز یادگیری محلی، خواندن با خانواده و حلقه‌های کتاب خوانی از برنامه‌های نهضت سوادآموزی استان قزوین است.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک مرکز یادگیری محلی در ندامتگاه چوبیندر ویژه آقایان و چهار مرکز یادگیری در شهرستان‌های استان، ویژه بانوان فعال است، یاد آورشد:در مراکز یادگیری به دنبال توانمند سازی، ایجاد فرصت سوادآموزی، کمک به خوداشتغالی، توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور هستیم و تلاش می‌کنیم آموزش‌ها متناسب با نیازهای ضروری جامعه هدف باشد.

۹۸ درصد جمعیت استان قزوین باسواد هستند و قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ