استخدام ۶۶۱ نیروی جدید در آموزش و پرورش استان مرکزی

 مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۶۶۱ نیروی آموزشی شامل ۳۷۷ نفر از محل جذب دانش آموختگان سایر رشته‌ها (ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان)، ۲۰۹ نفر از دانش‌آموختگان پردیس دانشگاه فرهنگیان و ۷۵ سرباز معلم در سال تحصیلی جدید، جذب آموزش و پرورش این استان می‌شوند.

«شهریار فولادوند» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از یک هزار نفر از نیروهای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در مرحله بازنشستگی قرار داشته و در صورت تمایل می توانند بازنشسته شوند.

وی اظهار داشت: نیروهای آموزشی با مدرک کارشناسی تا ۳۲ سال و کارشناسی ارشد تا ۳۵ سال می‌توانند در وزارت آموزش و پرورش به خدمت ادامه دهند و بر این اساس نگاه داشتن این افراد برای جبران کمبود نیروی آموزشی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

فولادوند کمبود نیروهای آموزشی ۲۴ ساعته در آموزش و پرورش استان را سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: برای جبران کسری این نیروی‌ها، اداره کل آموزش و پرورش استان باید از پنج تا ۶ هزار نیروی حق التدریس ۶ تا ۱۲ ساعته بهره‌گیری کند.

فولادوند خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از نیروهای بازنشسته اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، استفاده از وقت دوم و ساعت‌های خالی نیروهای موظفی و نیروهای حق التدریس از جمله اقدامات این اداره کل برای تامین نیروهای آموزشی در استان است.

وی سلب جذب نیروهای حق التدریسی از وزارت آموزش و پرورش در سال ۸۸ را از جمله مهمترین عوامل کمبود نیروی آموزشی در این وزارتخانه دانست و گفت: تا پیش از سال ۸۸ کمبود نیروهای آموزشی ادارات آموزش و پرورش استان‌ها از طریق جذب نیروهای حق‌التدریسی بومی جبران می‌شد که حذف این قانون کمبود نیرو برای این وزارتخانه را به همراه داشته‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: احیای این قانون توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله مهمترین راهکارهای جبران نیروی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش بوده و پیگیری این مهم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دارد.

استان مرکزی ۲۳۴ هزار و ۸۳۴ دانش آموز و ۲ هزار و ۲۶۹ فضای آموزشی دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ