استخدام ۵۰ هزار معلم جدید

۶۹ نظر


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۵۰ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،آقای علی الهیار ترکمن امروز در جمع خبرنگاران افزود: ۲۵ هزار نفر از این معلمان از طریق کنکور سراسری و ۲۵ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
وی گفت: اطلاعات کمبود معلم در آموزش و پرورش را در اختیار سازمان امور اداری استخدامی قرار دادیم و در حال دریافت مجوز و اجرای روند استخدام این معلمان از این سازمان هستیم.
الهیار ترکمن افزود: ۱۰ هزار نفر از سهمیه آزمون استخدامی سال گذشته آموزش و پرورش همچنان باقی مانده است که این تعداد نیز به سهمیه استخدامی امسال افزوده شده است و افراد واجد شرایط متقاضی استخدام در آموزش و پرورش می‌توانند در آزمون استخدامی که خرداد امسال برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
وی اضافه کرد: سال گذشته مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره روش‌های جذب و تامین نیرو دریافت کردیم که قرار شده کار مشترکی میان سازمان برنامه و بودجه، شورا و وزارتخانه صورت بگیرد و به مصوبه دولت تبدیل شود که در پی آن بتوانیم نیروی اداری را از نیروی آموزشی تفکیک کنیم.
الهیار درباره کمبود نیروی مشاور در مدارس نیز گفت: شیوه جذب نیروی مشاور مدارس در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
وی افزود: طرح رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و در صورت تصویب از فروردین امسال برای فرهنگیان مشمول رتبه بندی محاسبه خواهد شد.
الهیار ترکمن خاطر نشان کرد: طرح جدید رتبه بندی معلمان شامل هم امتیازات مالی و هم امتیازات غیر مالی می‌شود که امتیازات مالی آن علاوه بر افزایش دریافتی معلمان در سال‌های ۹۴ و ۹۸ خواهد بود.
وی درباره آخرین وضعیت تامین مسکن فرهنگیان نیز گفت: تفاهم نامه تامین مسکن فرهنگیان را با وزارت راه و شهرسازی در دستورکار قرار دادیم و ثبت نام از فرهنگیان واجد شرایط انجام شده و عمده ظرفیت مسکن‌ها در شهر‌های جدید است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: واگذاری ۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی قطعی شده و ۲۵ هزار نفر به مرحله اجرایی سازی رسیده و فرهنگیان برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شده اند.
وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات ما و ثبت نام انجام شده ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان فاقد مسکن هستند و امیدواریم امسال شاهد واگذاری اولین مسکن‌ها به فرهنگیان باشیم.
الهیار ترکمن در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم اشاره کرد و افزود: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت به نام معلم، مطهری معلم ماندگار، دوشنبه، معلم، قدر و منزلت معلمی، سه شنبه، معلم، افسران سپاه پیشرفت، چهارشنبه، معلم، مرجعیت تربیتی و اجتماعی، پنجشنبه، معلم، زیست بوم جدید چالش‌ها و فرصت ها، جمعه، معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی و شنبه معلم، پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار نامگذاری شده است.
الهیار ترکمن تصریح کرد: شنبه ۱۱ اردیبهشت دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور را برگزار می‌شود که هشت نفر از فرهنگیان به صورت حضوری هستند و د‏وشنبه ۱۳ اردیبهشت دیدار مجازی وزیر با فرهنگیان در سراسر کشور و در روز ۱۶ اردیبهشت دیدار فرهنگیان با رئیس مجلس برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: در هفته معلم همچنین معلمانی که عملکرد ماندگار از کار معلمی داشتند شناسایی و تقدیر خواهند شد.
الهیار ترکمن افزود: ۳۰۵ هزار و ۹۱۱ معلم در طرح خودارزیابی شرکت کردند و ۳۸۳ نفر وارد ارزیابی کشوری شده و توسط ۵ استان داوری شدند.
وی مهم‌ترین هدف این برنامه را شناساندن و انعکاس زحمات بدون وقفه معلمان در دوران کرونا بیان کرد و افزود: تعلیم و تربیت در دوران شیوع کرونا تعطیل نشده است و معلمان برای آموزش مجازی دانش آموزان در ۲ سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان در حین تدریس ویژگی‌های خاصی مانند ایثار، فداکاری و اخلاق خوب را از خود نشان دادند که باید به منظور الگوسازی برای جوانان شناسایی و در هفته معلم تقدیر شوند.

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶۹ نظر برای استخدام ۵۰ هزار معلم جدید

  • م
    محمد فدایی
    ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰
    زمان ثبت نام کی هست
    • ب
      به محمد رضا
      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۱۴
      سلام ممنون از راهنماییتون، من سال سوم هستش که تو آزمون استخدامی شرکت میکنم ولی هر سالش اطلاعات عمومی رو پایین در حد 15 درصد میزنم، به نظر شما چه کتابی بخونم ترجیحا تستی؟ ممنون
      • م
        محمد رضا 10
        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۳۵
        میدونین که منابع اطلاعات عمومی خیلی گسترده هست، اما معمولا از مباحث مشخصی سوال مطرح میشه که مطمئنا خودتون میدونین و تو اون منابع مطالعاتی هم اومده. منم براش مطالعه خاصی نداشتم. بیشتر شانسیه و اگر هم کسی اطلاعات عمومی خوبی داره بهتر توش موفقه.
      • م
        مربی
        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۰:۵۰
        منظورشون چیه یعنی مربیان پیش دبستانی بعد سال نوددو جذب میشن
        • ا
          امیر
          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۴۱
          سلام ببخشید این زمان ازمون دقیقه یا احتمالیس اخه هرسال تو شهریور ماه بوده
          • س
            سعیده
            ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۲۹
            همه ی رشته ها میتونن شرکت کنن؟ من ارشد مدیریت هستم
            • پشتیبان سه
              ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۳۳
              با سلام
              کاربر گرامی تا اعلام جزئیات شرایط صبور باشید
              با تشکر
              • س
                سعیده
                ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۳۶
                ممنون. جزئیاتش کی منتشر میشه؟
                • پشتیبان سه
                  ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۴۱
                  آخرین اخبار مربوطه در صفحه آموزش و پرورش موجود است برای مشاهده اینجا کلیک کنید
                  با تشکر
            • ف
              فرانک
              ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۴۰
              سلام . امسال هم بومی گزینی هستش مثل پارسال؟؟؟.
              از زمان دقیق ازمون کسی خبر داره؟
              • ب
                به محمد رضا
                ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷
                ببخشید برای دینی و کامپیوتر چه کتابی رو بخونم؟ و اینکه برای مثال کتاب دینی که بگید کدوم کتاب بخونم آیا تستش هم موجوده چون من با تست بهتر کار میکنم و یاد میگیرم ، ممنون
                • ش
                  شیما
                  ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
                  سلام برای معارف، اندیشه1 جعفر سبحانی عالیه تست هم از سایت دانشگاه پیام نور میشه تهیه کرد. برای کامپیوتر هم خودم دنبالشم.......
                  • م
                    محمد رضا 10
                    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۵۴
                    سلام. برای منابع دوستان بهتر میتونن راهنمایی کنن.
                    برای معارف، اندیشه 1 سبحانی مهمترین منبع هست. تا حالا که اینطور بوده. بعد از اون، اندیشه 2 سبحانی و همچنین کتابهای دین و زندگی دبیرستان.
                    یکی از کاربران محترم هم بهتر اطلاع دارن، گفتن یه جزوه 22 صفحه گاج دین و زندگی که خلاصه ی دین و زندگی دبیرستان است، اونم خوبه، که گفتن در اینترنت سرچ کنید رایگان است دانلود کنید.
                    ____
                    برای تست، اصل سوالات عمومی آزمونهای قبلی موجوده. کتاب جامع ای استخدام داره. اونا به خوندن شما جهت هم میدن که تا حالا معمولا چه طور سوال دادن.
                    تستهای پیام نور هم که خواهرمون فرمودن، به وفور وجود داره. یه جستجوی ساده براتون میاره. مثلا بزنید تست اندیشه 1 سبحانی.
                    ____
                    صفحه منابع مطالعاتی هم هست که پیشنهادات کاربرانه. نمیدونم دیدید یا نه
                    نظر آقای محسن لاوازیه رو هم ببینید.
                    رشته تخصصیتون هم بینید تو صفحه زیر هست یا نه
                    ___
                    برای کامپیوتر اگه عملی کار کردین و حداقل به صورت پایه‌ای بلدین، میتونین درصد خوبی بزنین. اما اگه کتاب میخواین، اگه وقت دارین یا کتابش رو دارین، کتاب مهندس سبزعلی گل مفصله و خوبه. کتاب کاظم زرین هم هست که مختصرتره. خودم کتابی برای کامپیوتر نخوندم، چون کلا از قبل که کلاس رفته بودم و کلا عملی کار کردم، خیلی از سوالات راحتن، چون خیلی از چیز خاصی سوال نمیدن. بیشتر سوالات از کارای پایه‌ای و ساده هست.
                    به نظرم فرقی هم نداره که مال 2007 رو بخونید یا 2010 یا 2013 یا 2016. تو فراگیر هفتم و هشتم، اکثر سوالات هیچ ربط خاصی به نسخه 2013 نداشتن. میخوام بگم همشون همینطور بودن، اما احتیاط میکنم. به هر جهت «حداقل» بالای 90 درصدشون اصلا هیچ ربط خاصی به 2013 نداشتن. اینجا عرض کردم.
                    • م
                      محمد رضا 10
                      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۵۶
                      اگر هم این کتابا رو ندارید، خرج نکنید، چون حتما الان گرون هم هستن. بجاشون جزوه‌های فنی حرفه‌ای یا هر کتاب یا جزوه آموزش ورد و بقیه نرم‌افزارها اگه دارین، همونا رو بخونید. تو نت هم فکر کنم آموزشهای با تصویر پیدا بشه.

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ