استخدام ۲۵ هزار نفر از ایثارگران تعیین تکلیف شد

۲ نظر

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در زمینه تبدیل وضعیت استخدامی، مشخصات ۵۰ هزار نفر در سامانه مربوطه بارگذاری شد که ۲۵ هزار نفر تعیین تکلیف شدند و پرونده ۲۵ هزار نفر نیز در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار حسن‌زاده مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به همکاری خوب سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و بانک‌های دولتی در زمینه قانون استخدام ایثارگران و خانواده‌های آنان گفت: درباره بقیه دستگاه‌ها که به این قانون تمکین نکردند، مجلس باید تصمیم بگیرد.

وی افزود: در زمینه تبدیل وضعیت استخدامی، مشخصات ۵۰ هزار نفر در سامانه مربوطه با کد کارمندی بارگذاری شد که ۲۵ هزار نفر تعیین تکلیف شدند و پرونده ۲۵ هزار نفر نیز در دست بررسی است.

حسن‌زاده بیان داشت: بر اساس بانک جامع اطلاعاتی ایثارگران، سطح درخواست‌های آنان را بررسی می‌کنیم که اولین مرحله رسیدگی به امور ایثارگران، مشاوره برای آگاهی از توانمندی‌ها و روحیات آنان است تا بتوانیم آن‌ها را در مسیر شغلی مناسب قرار دهیم.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش مهارت، تفاهم‌نامه‌هایی را با سازمان فنی حرفه‌ای و مجتمع فنی تهران امضا کردیم که ایثارگران می‌توانند با تخفیف از خدماتشان استفاده کنند و مهارت ببینند، ضمن اینکه در زمینه صدور مجوز، امکان کسب پروانه و امثال آن را یک بار فراهم می‌کنیم.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران صندوقی تشکیل داد تا سبدی از تسهیلاتی، چون قرض‌الحسنه پرداخت کند که پنج درصد سهمیه سازمان استخدامی کشور به بنیاد شهید و ایثارگران اختصاص داده شد.

وی افزود: بانک عامل‌های سپرده‌گذاری داریم که تسهیلات با نرخ سود پایین‌تر از نرخ مصوب بانک‌ها در اختیار ایثارگران قرار می‌دهد که بیشتر این تسهیلات خوداشتغالی با سقف سود ۱۰ درصد است.

حسن‌زاده اظهار داشت: در بحث استخدام بر اساس قانون جامع ۲۵ درصد سهمیه استخدامی کشور به ایثارگران و ۵ درصد هم به فرزندان ایثارگران و شهدا تعلق می‌گیرد به طور میانگین حدود ۱۰ هزار نفر در سال سهمیه استخدامی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دولتی است که انتظار داریم در بخش خصوصی هم همکاری‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: بند ج ماده ۷۷ قانون، دولت را مکلف کرد همه فرزندان شهید و جانباز ۷۰ درصد به بالا استخدام شوند که از ابتدای برنامه ششم توسعه، تاکنون تنها یک سال آخر این بند اجرایی شد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: برای استخدام ایثارگران در بخش‌های دولتی آزمون‌های مجزایی در یک مرحله برای آن‌ها برگزار می‌شود تاکنون یک مرحله از این آزمون برگزار شده است که در آن ۵ هزار نفر پذیرفته شدند که تا ۲۰ فروردین هم تکمیل ظرفیت این آزمون انجام شده است که نتایج آن را سازمان سنجش به زودی اعلام می‌کند.

وی گفت: مجوز‌هایی که برای اشتغال این پنج هزار نفر در نظر گرفته شد، متاسفانه متناسب با شرایط و موقعیت جغرافیایی این افراد نیست، برای نمونه فرزند ایثارگر در غرب کشور زندگی می‌کند، اما شرایط استخدامی در شرق کشور برای او مهیا شده است که با توجه به شرایط خانوادگی این افراد، نیاز به حضور این افراد در نزدیک خانواده‌شان وجود دارد و این جذب بر اساس دستورالعمل‌های سازمان استخدامی کشور با توجه به نیاز به منابع انسانی انجام شد که تلاش می‌شود در آزمون بعدی این به کارگیری متناسب با شرایط زندگی این افراد باشد.

حسن‌زاده بیان داشت: مراحل استخدام این افراد، به کندی صورت می‌گیرد، اما خوشبختانه در قانون استخدام ایثارگران، معافیت سنی و اخذ حداقل معدل معادل در آزمون در نظر گرفته شده است که در این زمینه مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید.

وی ادامه داد: اولین آزمون برگزار شد، اما تامین منابع مالی به کار گیری آن‌ها در دستگاه‌ها هنوز بلاتکلیف است، چون بودجه‌اش تامین نشده که بنیاد شهید از سازمان برنامه و بودجه پیگیر تامین منابع است و در بحث تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و خانواده‌های آنان افراد غیر رسمی در دستگاه‌های دولتی به زودی استخدام رسمی آن‌ها به پایان می‌رسد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در بخش‌های غیردولتی هم براساس قانون تامین اجتماعی این افراد وضع استخدام دائم یا ثابت پیدا می‌کنند. این تبدیل وضعیت از پارسال شروع شد که با توجه به سرعت کم آن تا پایان ۱۴۰۰ به نتیجه نرسید، اما در سال ۱۴۰۱ با همکاری مجلس در حال پیگیری است.

وی افزود: وام‌های کارآفرینی از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، که ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن به بنیاد شهید اختصاص داده شده است. تلاش می‌کنیم این وام‌ها در استان‌های مختلف و مناطق محروم در بخش کشاورزی و صنعت به کار گرفته شود. نرخ سود و شرایط دریافت تسهیلات با بقیه کارآفرینان یکسان است که لازم است در این زمینه تسهیل گری برای ایثارگران در نظر گرفته شود، تنها مزیت موجود برای آن‌ها دریافت وام خارج از نوبت است. ضمن اینکه به تازگی در مجلس تصویب شد که وام خوداشتغالی علاوه بر افراد ایثارگر حقیقی به شرکت‌های ایثارگران (اشخاص حقوقی) هم پرداخت شود.

حسن‌زاده ابراز داشت: خبر خوب این است که مقرر شده ۱۰ درصد تسهیلات سفر‌های استانی رئیس جمهور در حوزه اشتغال به ایثارگران اختصاص یابد. توصیه می‌کنیم ایثارگران به سمت خوداشتغالی بروند و منتظر فراهم شدن شرایط استخدام نباشند، چون حدود ۲۴۰ هزار جامعه هدف ایثارگر داریم که آمار بالایی است و زمان زیادی برای ساماندهی آن‌ها لازم است.

وی افزود: در زمینه خوداشتغالی علاوه بر اینکه تا پنج سال بیمه ایثارگران و مجموعه‌های آن‌ها را پرداخت می‌کنیم، ۱۲ تا ۱۸ ماه هم، پرداخت ۷۵ درصد حقوق کارگران آن‌ها را تقبل می‌کنیم.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: معافیت‌های مالیاتی ایثارگران، تنها مختص فرزند شهید و شخص جانباز و در بخش دولتی اجرا می‌شود. در بخش خصوصی معافیت مالیاتی وجود ندارد، ولی معافیت بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای استخدام ۲۵ هزار نفر از ایثارگران تعیین تکلیف شد

  • ف
    فواد
    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
    سلام
    منظورتون از استخدام فرزندان ایثارگران وآزمونش چی هست؟
    من فرزند ایثارگر5درصد هستم وفوق لیسانس روانشناسی بالینی کودک نوجوان دارم
    کجاوچه سایتی باید مراجعه کنم
    ممنون
    • ن
      نیما
      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰۱:۴۰
      متن بالای صفحه، مدیر کل اشتغال بنیاد بیان داشت:
      1.مراحل استخدام به کندی صورت میگیرد،
      2.اولین آزمون برگزار شد، اما تامین منابع مالی به کار گیری آن‌ها در دستگاه‌ها هنوز بلاتکلیف است، چون بودجه‌اش تامین نشده که بنیاد شهید از سازمان برنامه و بودجه پیگیر تامین منابع است،
      3. با اشاره به همکاری خوب سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و بانک‌های دولتی در زمینه قانون استخدام ایثارگران و خانواده‌های آنان گفت: درباره بقیه دستگاه‌ها که به این قانون تمکین نکردند، مجلس باید تصمیم بگیرد.
      درمورد3 نمیدونم منظور استخدام ماست یا موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران.

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ