استخدام ۲۵ هزار معلم از اول مهر در آموزش و پرورش

۱۷ نظر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۸۸ هزار نفر در این وزارتخانه در انتظار تبدیل وضعیت از تعهد به استخدام هستند، از تعیین تکلیف ۲۵ هزار نفر از آنها از اول مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی و پس از استماع اظهارات نمایندگان درباره مسائل حوزه آموزش و پرورش گفت: مساله نیروی انسانی در آموزش و پرورش قصه پرغصه‌ای است که در همه مراجعات استانی با آن مواجه هستم. قانون تا سال ۹۲ برای ما تعیین تکلیف کرده و به ما گفته برای این که بار تعهدات دولت کم شود از ظرفیت‌های دیگر استفاده کنیم و دوباره همه اینها به تعهد برای استخدام تبدیل شده است. در حال حاضر ۸۸ هزار نفر هستند که باید تعیین تکلیف شوند و از این میان ۲۵ هزار نفر را امسال باید تعیین تکلیف کنیم.

وی افزود: مجلس به ما گفته از آموزشیاران آزمون بگیرید لذا لغو آن در اختیار ما نیست. همچنین امسال در قانون تصویب شده به میزانی که ردیف اختصاص یافته و تا پایان برنامه ششم باید استخدام‌ها انجام شود. کسانی که دغدغه آموزش و پرورش دارند نگران آینده آن هستند و می‌دانند این که قانون ۱۱ بار اصلاح شود چه شرایطی را ایجاد می‌کند. از سال ۸۸ تا ۹۹، ۴۰۷ هزار نیرو وارد آموزش و پرورش شدند که ۱۹۷ هزار نفر از مسیر غیر دانشگاه فرهنگیان آمدند، شرایط سنی مناسب نداشتند ولی حکم شده که اجرا کنیم و این آشفتگی در نیروی انسانی و آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.

حاجی میرزایی با بیان این که ۴۰ درصد از جذب‌شدگان بالای ۳۵ سال سن دارند، اضافه کرد: در مورد رتبه‌بندی قانون دولت را موظف کرده نظامی بیاورد. دولت هم این را طراحی کرده و قانون و رتبه‌بندی اجرا شده اما بعضی می‌گویند باید لایحه ارائه کنیم در حالی که مجری مفسر قانون است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در ۹ ماه گذشته اتفاقات مهمی افتاده و بیشترین افزایش‌ها متوجه فرهنگیان بوده به عنوان مثال فیش‌های حقوقی مهر ۹۸ را با خرداد ۹۹ مقایسه کنید، تصریح کرد: من هیچ وعده‌ای ندادم که به آن عمل نکرده باشم. کمتر از یک سال پیش رای اعتماد گرفتم و گفتم که سیاسی نیستم و کوچکترین ماموریت سیاسی ندارم و کوچکترین اقدام سیاسی نمی‌کنم. همکارانم را هم منع کردم زیرا اینجا نهاد تعلیم و تربیت است و باید مورد اعتماد قاطبه مردم باشد هیچ عزل و نصبی در آموزش و پرورش در دوره من با انگیزه سیاسی انجام نشده و نخواهد شد.

وی یاد آور شد: در مورد استخدام ۲۵ هزار نفری که امسال به ما اجازه دادند طبق قانون انجام خواهد شد و از اول مهر اجرا می‌شود و بقیه هم به تدریج متناسب با امتیازات‌شان در سال‌های بعد استخدام می‌شوند.

حاجی میرزایی در پایان گفت: در مورد دانشگاه فرهنگیان هم دغدغه ما دغدغه شماست و ما هم نگران آینده آن هستیم.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۷ نظر برای استخدام ۲۵ هزار معلم از اول مهر در آموزش و پرورش

  • م
    مصطفی طائی
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷
    سلام.مصاحبه مدیریت محترم کل آموزش و پرورش استان خوزستان جناب آقای مودت در(ای استخدام) منعکس نشده،چرا؟؟؟مصاحبه به این شرح است:امسال برای اولین بار استان خوزستان با جذب 5 هزار دانشجو معلم جدید از طریق کنکور سراسری 99 گام بزرگی در راستای تامین نیروی انسانی متخصص برای آموزش و پرورش برداشته است. هم چنین 2 هزار و 650 معلم جدید از طریق آزمون استخدامی ماده 28 قانون خدمات کشوری به آموزش و پرورش خوزستان خواهند پیوست.
    • ی
      یاسر
      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۲
      که دارای کد پرسنلی ووزارت پرونده ام رو تایید کرد
      • ی
        یاسر
        ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۲۹
        سلام همون سرباز معلم سال 83 که چند ماه سابقه حق تدریسی داشتم
        • ی
          یاسر
          ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۶
          سلام من حقی غیر مستمر قبل از 91‌هستم سال98 پرونده ام تایید شد ولی هنوز استخدام ومشغول بکار نشدم تا کی باید منتظر باشم ایا امسال استخدام میشم اگه کسی اطلاع داره جواب منو بده ممنون
          • م
            مصطفی طائی
            ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۰۰
            سلام،حقی غیر مستمر قبل از سال 91 یعنی چه؟؟
            • .
              .
              ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۲۹
              اوایل تیر خبری نیست احتمالا اواخر تیر( 21تیر )
          • ز
            زینب
            ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
            یعنی ممکنه دفترچه اوایل تیر بیاد؟چرا دیگه استانا اطلاعیه نمیدن
            • م
              مصطفی طائی
              ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۸
              طبق گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:بله،اوایل تیرماه دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ماده28 درسال99 منتشر می‌شود ریاست سازمان امور اداری و استخدامی کشور،وزیرآموزش وپرورش،مدیران کل استان هامیگن درتابستان امسال،انشاالله
              • ز
                زینب
                ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۲۸
                خداکنه بیاد چون اخرین فرصتم برای ثبت نام هستش
            • ع
              عصر
              ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
              ای کاش این همه حق التدریسی که میخواهند بگیرند برای ابتدایی باشند که دیگر حق ما دبیریها بیشتر از این ضایع نشود
              • م
                مصطفی طائی
                ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۰۱
                بیشترین سهمیه آموزگاری است یعنی همون معلم ابتدایی
              • ع
                عصر
                ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
                من اینطور فهمیدم که 50 هزار از طریق آزمون و کنکور استخدام میکنند و 120 هزارتا از حق التدریسها و نهضتیها
                • م
                  مصطفی طائی
                  ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷
                  من ساکن اهوازم تاالان اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان ازجزییات آزمون استخدامی آموزش و پرورش ماده28 درسال99 چیزی اعلام نکرده،نمیدانم!!منتظر هستن همزمان با رونمایی از واکسن کرونااوناهم ازآزمون رونمایی کنن
                  • ع
                    عصر
                    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
                    آقا مصطفی رونمایی هم بشود فایده ندارد. حالا خیلی خوبش این است که 1000 نفر شرکت میکنند برای یک جای تک ظرفیتی
                    • م
                      مصطفی طائی
                      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۵
                      اتفاقاً من چوب همین تک ظرفیت راخوردم! در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ماده28 درسال98شرکت وقبول شدم ودرومصاحبه بخاطر اینکه نمیدانم که از کتاب های رشته خودم سوال میپرسندافتادم اون هم فقط بخاطر(75) اداره کل آموزش و پرورش خوزستان توی اطلاعیه نگفته که مصاحبه تخصصی وعلمی است!!!!
                      • ه
                        هنر اموز
                        ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۷
                        منم قبول شدم اما نفر دوم بودم رد شدم رنج نمره مصاحبه یکسانه ازلحاظ قبولی فقط نفر اول قبول نهایی میشه در صورتی که نفر اول حاضر نشه یا انصراف بده نفرات بعدی قبول میشن ضمنا مدارک مثل بسیج و کامپیوتر که می گیرن هیچ تاثیر نداره فقط قبول شدگان نهایی باید داشته باشند در صورتی که نداشته باشند در طول دوره یکساله باید بگیری
                  • م
                    مصطفی طائی
                    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
                    سلام.جناب وزیر29اردیبهشت وعده اعلام فراخوان دادن تاالان به وعده عمل نکرده من حتی برای ایشان توییت گذاشتم ظاهراً مشاورین ودکترچشم بیناندارند،دراین مطلب بالاازوزیرنقل شده که ایشان هروعده راعملی کرده

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ