استخدام ۲۰ هزار فرزند شهید و ایثارگر اجرایی شود

۲۵ نظر

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ با پیگیری‌های امور مربوط به اشتغال ایثارگران، رییس جمهوری دستور داد تا پایان امسال ۲۰ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد استخدام شوند.


به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا،‌ سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز شنبه در دو نشست جداگانه در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی بنیاد میزبان اعضای هیئت مدیره تشکل فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش و رییس و اعضای هیئت مدیره انجمن فرزندان شاهد و ایثارگر بود.

اوحدی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) عنوان کرد: قطعاً هدف ایجاد این تشکل‌های ایثارگری، هدفی مقدس و در ادامه راه و رسالت شهدا و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از رسالت‌های بسیار مهم فرزندان شهدا و ایثارگران را توجه به جریان تحریف راه و آرمان‌های شهدا خواند و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت زینب(س) که در طول تاریخ برجسته است، این است که توانست در جامعه‌ای که رسانه‌های امروز را در اختیار نداشت و جریان تبلیغات در خدمت دشمن بود جریان بزرگ و سنگین عاشورا و اسلام را از تحریف برهاند، که امروز این رسالت سنگین برعهده فرزندان شهدا است.
جلوگیری از تحریف ارزش‌های شهیدان

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه بزرگترین و مهم‌ترین رسالت فرزندان شهدا، جلوگیری از تحریف ارزش‌های پدران شهید خود است، اضافه کرد: امروز همان‌طور که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند، یکی از جریان‌های در دست دشمن برای تغییر مسیر انقلاب اسلامی، همین جریان تحریف است و اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم و ... هم شکست خواهد خورد؛ بنابراین یک رسالت بسیار سنگین تشکل‌های ایثارگری – که چکیده و عصاره آرمان‌های جامعه هدف خود هستند- جلوگیری از همین تحریف است. درواقع تشکل‌ها باید چشمان بینا و بسیار نافذی برای رصد و جلوگیری این تحریف باشند.

اوحدی عدم توجه به جایگاه ایثارگران و ظرفیت فرزندان شاهد و ایثارگر در پست‌های مدیریتی، اجرایی و استخدامی را یکی از مصادیق بسیار بزرگ و خطرناک تحریف در جامعه خواند و عنوان کرد: احکام برنامه ششم توسعه تاکید دارد که تمام فرزندان شهدا تا اتمام برنامه استخدام شوند. ما از زمان ورود به بنیاد شهید و امور ایثارگران تمامی تلاش خود را برای تسریع در این امر به کار گرفتیم، بیش از ۲۰۰ مکاتبه با دستگاه‌های مختلف انجام شد و ثمره آن این شد که رییس جمهوری دستور دادند تا پایان امسال ۲۰ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد استخدام شوند با این وجود تحرکاتی دیده می‌شود که به شکلی در مقابل دستور رییس جمهور هم مقاومت می‌شود. اما ما پای آن ایستادیم و از این حق کوتاه نمی‌آییم.

مشورت و بهره‌گیری از اتاق فکر

وی در ادامه ارتباط بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکل‌های ایثارگری را یک ارتباط مستمر خواند و افزود: یکی از آموزه‌های پرتکرار دینی ما، موضوع مشورت و بهره‌گیری از اتاق فکر است از این منظر نشست با تشکل‌های جامعه ایثارگری که نشست با خانواده و فرزندان و جامعه شاهد و ایثارگر است، برای ما سراسر خیر و برکت است و جنس خدمت به خاندان شاهد و ایثارگر از جنس نعمت‌هایی است که خداوند به ما عنایت کرده و باید بیشترین بهره را از آن ببریم.

از خردادماه تاکنون حدود ۳۰ سفر استانی انجام شده

معاون رییس جمهور با اشاره به لزوم کار مشترک بنیاد در برخی موارد قانونی و عملی، اظهار کرد: از خردادماه تاکنون حدود ۳۰ سفر استانی انجام شده است و در حالی که تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت راه و شهرسازی برای تامین ۲۰ هزار زمین بود اما تا به امروز حدود ۶۵ هزار زمین برای مسکن ایثارگران فراهم شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکل‌های ایثارگری را از تشکل‌های شاخص جامعه خواند و گفت: آنچه تشکل‌های شاهد و ایثارگر را از دیگر تشکل‌ها متمایز می‌کند، همین نقطه قوت و امتیاز بسیار برجسته و ویژه ایثارگری است که جزو ویژگی‌های ذاتی و درون خانوادگی تشکل‌های ایثارگری است. این ویژگی ذاتی که شاید جزو آرزوهای دیگر تشکل‌ها است، باید ظرفیت بسیار قوی و بزرگ برای تشکل‌های ایثارگری باشد.

وی افزود: شهدا پشتوانه قوی و ظرفیت عظیم و همان نورهای هدایت، بصیرت و توانمندسازی و پیشرفت هستند که اگر به سمت آن‌ها برویم، برکات زیادی نصیب ما و جامعه خواهد شد. اگر مجموعه تشکل‌های شاهد و ایثارگر از این ظرفیت و پشتوانه‌ای که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده، استفاده نکنند، ظلم بزرگی به خود کرده‌اند.

خارج از هر دسته‌بندی و نگاه سیاسی پای ارزش‌های شهدا و آرمان‌های انقلاب بمانیم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: پدران شما در سخت‌ترین شرایط جنگ در مقابل گلوله دشمن ایستادند و شهید، اسیر و یا جانباز شدند، ولی جامعه را نجات دادند. لذا وظیفه سنگینی که امروز برعهده ما و شماست این است که خارج از هر دسته‌بندی و نگاه سیاسی پای ارزش‌های شهدا و آرمان‌های انقلاب بمانیم و مطالبه‌گر باشیم. اصلاً ماهیت تشکل‌ها باید مطالبه‌گری باشد و با این مطالبه‌گری به کمک بنیاد بیاید.

اوحدی همچنین به رسالت فرهنگی تشکل‌های ایثارگری و فرزندان شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: امروز جبهه باطل با تمام قوا در میدان فرهنگی ایستاده و در جهت تحریف مسیر شهدا و انقلاب محتوا تولید و منتشر می‌کند. تشکل‌ها باید به این حوزه فرهنگی و رسانه و تولید مستند هم به‌صورت جدی ورود پیدا کنند؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران و به‌ویژه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد هم در این حوزه اعلام آمادگی می‌کند که در کنار تشکل‌های شاهد و ایثارگر باشد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲۵ نظر برای استخدام ۲۰ هزار فرزند شهید و ایثارگر اجرایی شود

  • H
    Hossein
    ۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
    سلام. پدر ما 20 ماه جبهه داره و ایثارگره شامل ما نمیشه؟
    • م
      محمد رضایتی
      ۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
      پس فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      • د
        داود کوهزاد
        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۴۸
        سلام بنده تنها فرزند دو جانباز بودم مادرم جانباز مکه خونین باپانزده درصد جانبازی سال نود وچهار بعد چندمین عمل باز قلب از دستم رفت پدرم جانباز پنجاه درصدبخاطر ترکش نزدیک نخاع فلج و زمینگیر شد جز من هم کسی را نداشتن سال هشتاد ویک همسرم فوت شد ویکسال بعد از کیان تایر تعدیل شدم وبا فرزند خردسالم تحت تکفل پدرم بودیم با شهادت پدرم در تیر ماه و قطع حقوقش بنده که بیکار و بیمار قلب شده ام نزدیک هجده سال هم سابقه پرداخت بیمه اختیاری دارم ایا راهی هست بنده تحت پوشش قرار گیرمیا حداقل شغلی که ادامه بیمه ام شود
        • م
          مریم
          ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
          سلام
          این آزمون فقط برای فرزندان 70درصد و شهداس
          سوال من اینه این آزمون سازمان سنجش برگزار میکنه؟
          • م
            مینا
            ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۲۱
            من فرزند جانباز 70‌درصد هستم،چندبار بنیاد جانبازان مراجعه کردم ولی میگن همچین ابلاغیه ای واسمون نیومده،حالا این استخدام‌راسته یا فقط در حد حرف و شایعه هست،چون تو بنیاد گفتن همچین چیزی نیست
            • ا
              ایثار
              ۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۴۳
              بله درست هستش منتظر دفترچه بمونین
            • غ
              غلامعلی صدقی کوهساره
              ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴
              فرزند شهید هستم راجع به تبدیل وضعیت
              • ح
                حسین براتی
                ۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
                با سلام و آرزوی توفیق خدمت شما عزیزان در سایت ای استخدام بابت انتشار و پیگیری برگزاری آزمون اختصاصی فرزندان شهدا و ایثارگران و جانبازان 70 درصد،به اطلاع شما عزیزان میرسانیم بنده خودم فرزند شهید هستم و یک سال هست از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارم و بیکار هستم و بسیار پیگیر برگزاری این آزمون ها هستم ، ولی متاسفانه خود کارمندان حوزه اشتغال در بنیادشهید در امور خانواده ها سنگ اندازی میکنند ، یا اظهار بی اطلاعی میکننداز نحوه برگزاری آزمونها و به نوعی اصلا" مخالف استخدام هستند، لذا از شما عزیزان خواهشمندم در صورت امکان با مقامات و ریاست سازمان ارتباط برقرار کنید و یا اینکه از خود فرزندان ایثارگران و شهدا که در سایت شما عضو هستند بخواهید که همه به صورت مشترک پیگیر باشیم که مسئولین سازمان سنجش حداقل زودتر مقدمات ثبت نام را فراهم کنند ، تشکر ازلطف و عنایت شما عـزیـزان
                • .
                  .....
                  ۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۴:۲۹
                  ان شاءالله که صحیح باشه
                  • ن
                    نسیم
                    ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶
                    دقیقا چه آزمونی؟جه رشته هایی رو میخوان و چه منابعی باید بخونیم در این آزمون؟چیزی مطرح نشده اصلا
                    • م
                      معصومه
                      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
                      تاریخ ثبت نام چرا مشخص نمیشه؟ازمون که موند برای اردیبهشت.حداقل دفترچه رو زودتر منتشر کنن تا بدونیم چی باد بخونیم
                      • ن
                        ناشناس
                        ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۰۰:۵۹
                        جدا ازمون رو بعد سال میگیرن؟؟شما از کجامطلع شدین که اردیبهشته؟
                      • A
                        Abolfazl nemati
                        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۴۳
                        شرکتی ایثارگرچه خبردلخوشمون کردن دیگه خبرشم نمیاد
                        • گ
                          گلبهار
                          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
                          کاش زودتر دفترچه وشرایطش بیاد ببینیم چی به چیه،گفت قبل عید ،پس کو کجاست
                          • م
                            مسعود
                            ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
                            سلام
                            من پرستار شرکتی فرزند رزمنده حداقل شش ماه هستم
                            لطفا واضح تر بفرمایید ک این طرح و لوایح شامل حال ما میشه یا نه؟
                            • ا
                              ام البنین
                              ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۲
                              ان شالله همه ایثارگران رو شامل میشه
                              • ع
                                عاطفه
                                ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۶
                                سلام چرا حتما ایثارگر 70 لطفا همه رو شامل کنید
                                • S
                                  SH
                                  ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۱۰
                                  خیلی بدیهی و طبیعی است که همه چیز باید به نوبت و به ترتیب اولویت باشد، قانون گذار نیز چنین تشخیص داده است.
                                  امیدوارم روزی برسد که هیچ جوان تحصیلکرده ای بیکار نباشد.
                                  • ا
                                    ایثار
                                    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
                                    دوست عزیز شامل همه میشه ایثارگران هیچ فرقی باهم ندارن.به امید تفکر
                                • آ
                                  آسیه
                                  ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
                                  پس چرا ازمون برگزار نمی کنن خسته شدیم از بس حرف شنیدیم
                                  • m
                                    m
                                    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۲۰
                                    سلام ببخشید چه ازمونی دقیقا قراره برگزارشه؟
                                  • م
                                    مائده
                                    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
                                    سلام تو این ازمون خواهرشهید هم میتونه شرکت کنه؟
                                    • ا
                                      ایثار
                                      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱
                                      انشالله که شامل همه ایثارگران میشه فعلا منتظر بمانید
                                      • م
                                        مسعود میرزایی
                                        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸
                                        سلام
                                        من پرستار شرکتی فرزند رزمنده حداقل شش ماه هستم
                                        لطفا واضح تر بفرمایید ک این طرح و لوایح شامل حال ما میشه یا نه؟
                                        • ا
                                          ایثار
                                          ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۰۵
                                          اگه تو ثبت بیکاری بنیاد باشین شامل میشه شامل همه ایثارگران میشه ولی باید صبر کرد دید چی میشه

                                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                    ثبت پاسخ