استخدام همه معلمان حق التدریس ممکن نیست

۶۰ نظر

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه استخدام همه معلمان حق التدریس ممکن نیست، گفت: نباید این انتظار و تصور غلط را در میان معلمان نسبت به مصوبه مجلس ایجاد کرد.


سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره روند اجرای قانون استخدام نیروهای حق التدریس، اظهار کرد: دولت در اجرای قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به نحوی عمل کرد که مجلس مجبور به تدوین استفساریه تبصره ۱۰ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش شد تا قانون به درستی اجرایی شود.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات نیروهای حق التدریس را برطرف کند، افزود: البته از سوی دیگر این تصور ایجاد که قانون مجلس سعی دارد تمامی نیروهای حق التدریس را به استخدام آموزش و پرورش در آورد که چنین چیزی ممکن نیست.
معلمان با چه شرایطی می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند؟
وی ادامه داد: در قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، قید شده معلمان در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش، در مقطع تحصیلی و با جنسیت مورد نیاز آموزش و پرورش و نهایتا در استان و شهرستان مد نظر آموزش و پرورش این استخدام‌ها صورت گیرد.
میرزاده تصریح کرد: این در حالیست که برخی از شهرستان‌ها و استان‌ها در مقطع کنونی با نیروی مازاد مواجه هستند که جذب نیروی اضافه در این استان‌ها به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌‎رسد.
وی تاکید کرد: چنانچه کار کارشناسی دقیقی برای جذب نیروی انسانی صورت گیرد، آموزش و پرورش با استفاده از قانون موجود مورد تصویب مجلس می‎تواند نیازهای خود را برطرف کند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در مقطع کنونی نمی‌توان آموزش و پرورش را متهم به تخلف کرد، گفت: اما تعلل و سهل انگاری در قبال نیروی انسانی و قانون استخدام نیروهای حق التدریس مشهود است که ما را به وضعیت امروز رسانده و موجب نارضایتی معلمان حق التدریس شده است.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۶۰ نظر برای استخدام همه معلمان حق التدریس ممکن نیست

  • E
    Ezal
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
    چرا توجه به اخبار ومطالب سایتها نمیکنید آقا جان امتحان برا نهضتیها است
    • ص
      صدف7
      ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۰:۲۵
      سلام این آزمونی که از دهم تا بیستم وقت ثبت نام داره ،مربوط به نیروهای حق التددیس غیرمستمر هست؟
      • ع
        عرفان
        ۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۰۰:۲۸
        باسلام این ازمون فقط برای نهضت هستش ؟؟؟؟؟؟؟
        • ح
          حق التدریس
          ۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۵۵
          سلام بله این آزمون داخلی همکارن نهضتی است
        • س
          سربازمعلم وحق التدریس غیرمستمر سال 90
          ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۰:۰۸
          سلام ....مسولین ...دیگه داریم از سیل و بیماری میمیریم نمیخاین مارو استخدام کنین ؟حالا این استفساریه و ویروس و پسفردا سیل و چیزای دیگه می کنید بهانه ....لااقل اینهاییکه پرونده شون خودتان تایید کردین واین گروههایی که کد پرسنلیشان فعال کردین ..معرفیشان کنید دانشگاه فرهنگیان ....هرچند روز یکبار یک مسول میاد یه چیزی درمورد معلم حق التدریس میگه ومیره ....دیگه نوبت عمل نیامده ؟کی میخاین اجراییش کنین ...کشور حدود 300هزار معلم نیاز داره ...به گفته بعضی از خود مسولین درسال 1399کمبود معلم اموزش پرورش را از پای در میاره ......چطور میخاین اینهمه نیرو دراین فرصت کم باقیمانده تامین وساماندهی کنین ...یک سال از برنامه سه ساله ششم توسعه رفت وشما هیچکس استخدام نکردید ...بیشتر اینهاییکه امسال کدشون فعال کردین متاهل مستاجر بدو ن درامد هستن ...اگر به خدا و دین اسلام اعتقاد دارید ...از بلا تکلیفی در بیارید مارو یا علی مدد
          • ل
            لیلا
            ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۲:۰۰
            سلام، خیلی جالب بود. عین حقیقت و حرف دلمان هست
            • م
              مهدی
              ۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۰۶
              من به شخصه تحت تاثیر قرار گرفتم خداییش

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ