استخدام معلولان پس از کسب حدنصاب لازم

۲ نظر

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی گفت: معلولان پس از کسب حد نصاب لازم در رقابت با سایر معلولان، در دستگاه‌های اجرایی استخدام می شوند و درصورت تکمیل نشدن ظرفیت پیش‌بینی شده (تا سقف سه درصد) باقیمانده ظرفیت سهمیه برای داوطلبان در آزمون‌های آتی لحاظ می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان اداری و استخدامی کشور» «سید صدرالدین صدری نوش آبادی» با اشاره به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر تضییع حقوق معلولان در پنجمین آزمون سراسری استخدامی کشور، گفت: دستگاه های اجرایی موظف به اجرای قانون استخدام معلولان هستند و نمی توانند به هر بهانه ای از اجرای قانون خودداری کنند.
وی اظهارداشت: چهارمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور، در دستگاه‌هایی که سهمیه سه درصد معلولین آنان تکمیل نشده، باقیمانده سهمیه آن ها توسط سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان موسسه مجری آزمون با هماهنگی این سازمان حفظ، و در آزمون های آتی آنان لحاظ می شود.
صدری توضیح داد: براساس بند (ج) سهمیه های قانونی آگهی استخدامی «جذب معلولین عادی با ارایه معرفی نامه ازسازمان بهزیستی کشور از محل سهمیه استخدامی ۳سه درصد قانون حمایت از حقوق معلولان» از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر، کسب حد نصاب لازم و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول و بر اساس نمره مکتسبه آنان در امتحان مشترک فراگیر و به میزان حداکثر ۲ برابر ظرفیت جهت معرفی به دستگاه های اجرایی و مصاحبه استخدامی انجام می شود.
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: براساس آیین نامه اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری «استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت مانع از ماموریت کاری نباشد، بلامانع است»، افراد معلول باید توانایی انجام وظایف آن شغل را داشته باشند.
وی افزود: تعداد محدودی از دستگاه‌های اجرایی برای برخی از مشاغل خاص، شرایط سلامت پزشکی را مطرح می‌کنند.
به گزارش ایرنا، پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور روز گذشته (۱۵ تیر) با حضور ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ نفر داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی برگزار شد.
در این آزمون ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر در ۹ دستگاه اجرایی جذب می شوند. که از این ظرفیت ۱۷ هزار و ۳۶۸ ظرفیت برای وزارت آموزش و پرورش، ۷۲ ظرفیت برای سازمان دامپزشکی کشور، ۱۳۸ ظرفیت برای سازمان شیلات کشور، ۲۷۰ ظرفیت برای وزارت راه و شهرسازی، تعداد ۲۰۰ ظرفیت برای سازمان حفاظت محیط زیست، ۴۵ ظرفیت برای وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۱۲ ظرفیت برای سازمان بیمه سلامت، ۲ ظرفیت برای سازمان ملی زمین و مسکن و ۱۰۰ ظرفیت به سازمان اوقاف و امور خیریه تخصیص یافته است.
برگزاری آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در دولت یازدهم و با هدف فراهم سازی زمینه عدالت در جذب نیروهای مورد نیاز دستگاه های اجرایی کلید خورد و تاکنون چهار دوره آن برگزار شده است؛ این آزمون ها هر ۶ ماه یکبار و پس از اعلام نیاز دستگاه های اجرایی و اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور و پیش بینی ردیف بودجه برای جذب نیرو برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای استخدام معلولان پس از کسب حدنصاب لازم

  • س
    سید
    ۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۷
    با سلام اینجانب از مددجویان بهزیستی می باشم و در چهارمین ازمون استخدامی سازمان دامپزشکی حد نصاب نمره لازم را کسب نموده ام ولی سهمیه را لحاظ نکردند وطبق مدارک مستند در سطح کشور در مقطع کاردانی تنها فردی بوده که سهمیه بهزیستی داشته اکنون در این ازمون بیان میکنند که در ازمون قبلی دامپزشکی سهمیه معلولین تکمیل نگردیده در صورتی که واقعیت این است که برای کسی اعمال نگردید از جمله بنده که حد نصاب نمره را اورده و کسی نیز از جامعه معلولین در ازمون قبلی در سازمان دامپزشکی استخدام نگردید چرا با وجود چندین درخواست به سازمان اداری استخدامی این سازمان از حق بنده دفاع نکرد و هیچ گونه اقدامی ننمود ؟؟؟؟ با وجود اینکه مدارک بنده مستند بوده و کل کارنامه های افراد قبولی در مقطع کاردانی دامپزشکی را تحویل سازمان اداری و استخدامی دادم و هیچ کدام جز معلولین نبودند
    • م
      م
      ۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶
      واقعا معلولین هیچ تکیه گاهی ندارن .من که قبول شدم نهایی .جالبه الان تو اون رشته شغلی دارم کار میکنم بدون مشکل
      ولی ردم کردن با چه عنوانی:این فرق میکنه استخدام باید 30 سال بتونی خدمت کنی .میدونم که الکی میگن چون استخدام ما پیمانی هست و اگه نتونم کار بکنم تو اون رشته تمدید نمیکنن حکمم رو ...این قاونی هم که تصویب کردن قبلا هم بوده ولی در مرحله آزمایش ها بی جهت رد میکنن و داد ما به هیچ کجا نمیرسه.معلولیت ما دست خودمان که نبوده .....

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ