استخدام جدید پرستاران در وزارت بهداشت تا قبل از پایان سال

۱ نظر

ایسنا/معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از ۲۵ هزار ظرفیت استخدامی جدید وزارت بهداشت، ۵۰ درصد آن مربوط به گروه‌های پرستاری است، گفت: تلاش آن است که این پرستاران تا قبل از پایان سال، در مراکز درمانی بکارگیری شوند.

دکتر عباس عبادی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در وزارت بهداشت برگزار شد، پرستاری را از ارکان اصلی نظام سلامت خواند و گفت: گروه‌های پرستاری در بخشهای مختلف پیشگیری، درمان و توانبخشی فعالیت دارند و البته به منظور ارتقای کیفیت خدمات پرستاری، تربیت نیروی انسانی، جذب و استخدام و همچنین نگهداشت نیرو از جمله اقداماتی است که بر آن تمرکز می‌شود.
وی به توسعه تحصیلات عالی در کشور و مراکز آموزش عالی پرستاری اشاره کرد و گفت: تعداد این مراکز از ۳۰ مرکز قبل از انقلاب به ۲۱۰ مرکز در ۶۷ دانشگاه و دانشکده پزشکی رسیده است. در سالهای قبل از انقلاب سالانه کمتر از ۱۰۰۰ نفر پذیرش پرستاری داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۲ فقط در کارشناسی پرستاری به ۱۰۵۰۰ نفر رسیده است و در تحصیلات تکمیلی شامل ۱۳ رشته کارشناسی ارشد ۱۰۰۰ نفر و در دکترای تخصصی ۱۱۵ نفر تربیت خواهند شد.
عبادی ادامه داد: در رشته‌های اتاق عمل ، هوشبری و فوریتها نیر حدود ۵هزار نفر مشغول آموزش هستند که مجموعا بالغ بر ۱۶ هزار نفر سالانه در رشته های مختلف پرستاری تربیت می‌شوند.
وی با بیان اینکه در آموزش و جذب نیروی پرستاری تا حدودی تکالیف و وظایف به درستی در حال انجام است، افزود: با توجه به نرخ سالمندی و نرخ بیماری‌های مزمن ضروری است در حوزه آموزش باکیفیت تاکید کنیم.

زمین‌های شهرکی در سرخرود و محمودآباد را با اقساط ۱۲ماهه و بدون بهره بخرید!

معاون وزیر بهداشت همچنین درباره جذب و بکارگیری گروه‌های پرستاری افزود: گروه‌های پرستاری علاوه بر بالین، در بخشهای بهداشت و پیشگیری هم استفاده قابل توجه می‌شود و مجموعه جذب از پایان سال ۹۸ با آغاز همه‌گیری کرونا تا کنون، ۴۸ درصد از مجوزهای استخدامی به پرستاری اختصاص داده شده است که البته نسبت به توسعه تخت‌های بیمارستانی، این رقم نیاز به اصلاح دارد.
وی افزود: در مجموع در دولت سیزدهم در سه نوبت جذب گروه های پرستاری را داشتیم که در نوبت اول در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹ هزار نفر به کارگیری شدند، همچنین بر اساس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که ۶۸ هزار نفر در وزارت بهداشت بکارگیری شدند، بالغ بر ۲۰۵۰۰ نفر از پرستاران بودند. همچنین از مجموع ۲۵ هزار ظرفیت استخدامی امسال، پنجاه درصد آن مربوط به گروه های پرستاری است که فرآیندهای گزینش و مصاحبه های فنی آن در حال اتمام است و تلاش است تا قبل از پایان سال همه این افراد ب کارگیری شوند.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای استخدام جدید پرستاران در وزارت بهداشت تا قبل از پایان سال

  • س
    سدیس
    ۱ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۳۰
    سلام کسایی که مدرک کمک پرستاری دارن استخدام میشن

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ