استخدام بیش از ۳ هزار معلم در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ورودی آموزش و پرورش در دو مرحله آزمون استخدامی ابتدایی و متوسطه انجام می‌شود که برای مقطع ابتدایی هزار و ۶۷۱ نفر و برای متوسطه نیز حدودا همین میزان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری اظهار داشت: در کشور بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید و در استان بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز و ۳۴۰ معلم شهید داریم که یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی افزود: ۴۲ سال از شهادت شهید مطهری می‌گذرد اما آثار او هنوز تازه است و توصیه‌ام به جوانان این است که به مطالعه آثار این شهید اندیشمند بپردازند.

ابراهیمی با اشاره به توصیه‌های شهید مطهری پیرامون نظام آموزشی عنوان کرد: بنا به توصیه‌های شهید مطهری، اول باید به پرورش فکر و اندیشه توجه شود که در این راستا اگر به اندیشه توجه شود، در ادامه آموزش نیز مورد توجه است اما این سال‌ها آموزش و تئوری محوری اصل شده و باید تلاش کرد بر اساس سند تحول این موضوع تغییر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پرورش استعدادهای نهفته دومین شاخص و متمکن شدن فضائل اخلاقی در وجود آدمی و ارتقا روح آدمی سومین شاخص مد نظر شهید مطهری است، یادآور شد: در این راستا در سال گذشته تلاش شد سند تحول بنیادین بیشتر در متن کار قرار بگیرد اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم مدارسی در تراز سند تحول داشته باشیم.

وی اظهار کرد: ۱۲ سال است که از تصویب سند تحول بنیادین می‌گذرد اما یکی از مطالبات رهبر انقلاب اجرای جدی این طرح است و در این راستا در تلاشیم نیروها، آموزش‌های لازم برای مدارس تحولی را ببینند.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در جامعه گفت: اگر جامعه‌ای قصد رشد دارد، یکی از شاخصه‌های آن توجه به رسانه‌ها است و در این راستا رسانه رابط میان مردم و مسوولان است، مردم برخی مطالبات دارند که اگر رسانه به خوبی آن‌ها را بیان کنند، مسوولان به حل آن‌ها می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اهمیت امیدآفرینی در جامعه بیان داشت: در جامعه باید برای امید و امیدآفرینی تلاش فراوانی داشته باشند زیرا دشمن در حال تلاش بر این موضوع است.

 

در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش بیش از ۳ هزار نیرو جذب خواهند شد

ابراهیمی با بیان اینکه با حدود ۱۲ هزار کمبود نیرو مواجه هستیم، اظهار داشت: ورودی آموزش و پرورش در دو مرحله ابتدایی و متوسطه است که هزار و ۶۷۱ نفر برای ابتدایی و برای متوسطه نیز حدودا همین میزان خواهد بود، همچنین جذب نیروی خدماتی نیز در دستور کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: ۴ هزار و ۳۰۰ نفر نیروی خرید خدمت داریم که اکثر آن‌ها در آزمون استخدامی شرکت کردند و برای آن‌ها منع رشته‌ای مطرح نبود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت کمبود فصای فیزیکی مدارس بیان‌ داشت: با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم اما دولت و خیران به این امر توجهی ویژه دارند، از زمان آغاز دوره جدید، میانگین کلنگ‌زنی مدارس بیش از ۲/۵ کلاس در روز بوده اما همچنان با این چالش مواجه هستیم و یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، مهاجرت به شهر و استان اصفهان است و در این راستا در برخی از شهرستان‌ها و روستا مدرسه داریم اما دانش‌آموز نداریم.

محدوده‌بندی ثبت‌نام مدارس از اصول مهم است

ابراهیمی پیرامون ثبت‌نام مدارس در آغاز سال تحصیلی گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پروژه‌های کشور، مهر ماه و ثبت‌نام‌ها است و سال گذشته تلاش کردیم محدوده‌بندی در اولویت قرار بگیرد و تا حدی موفق شدیم و امسال نیز در تلاشیم این موضوع را اصل قرار دهیم و در نتیجه با مشکلاتی مانند سرویس و آسیب‌های رفتاری و اجتماعی کمتر روبرو خواهیم بود.

وی تاکید کرد: ثبت‌نام پایه ابتدایی از اول خرداد، متوسطه اول از تیرماه و متوسطه دوم بلافاصله بعد از اعلام هدایت تحصیلی آغاز خواهد شد.

ابراهیمی با اعلام اینکه حدود ۳۰ درصد از معلمان برای طرح رتبه‌بندی اعتراض بارگذاری کردند، عنوان کرد: سال گذشته، نسبت به دوره‌های قبل، بیشترین ورودی نیرو به آموزش و پرورش را داشتیم و امسال نیزهمینطور است اما در نهایت با کمبودهایی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان پیرامون طرح مولدسازی گفت: هیچ مدرسه خیرسازی و اوقافی در مولدسازی قرار نخواهد گرفت بلکه آنجه که سند آن به نام جمهوری اسلامی است و طبق سال‌های قبل مازاد باشد در این حیطه قرار خواهد گرفت.

در بخشی دیگر از این نشست نیز سید علی مدینه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار داشت: برای معوقات فرهنگیان، تمام پرداخت‌ها ملی است و در این راستا معوقات نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمات را تا مهر ماه و بیمه آن‌ها تا فروردین پرداخت شده است.

وی افزود: ۲۴ امین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با تعهد بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بهمن ماه برگزار شد و انتظار این است که دولت نیز به این موضوع کمک کند، ۳۵۰ پروژه نیمه تمام داریم که اعتبارات دولتی آن بسیار کم است و در حال انجام اقداماتی برای این موضوع هستیم.

مدینه گفت: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ مدرسه دو نوبته داریم که بیشتر کلانشهر با این موضوع مواجه است و در این راستا مجمع خیرین به خوبی به کمک دولت و نظام آمدند و تلاش این است تا پایان تابستان، تعدادی از مدارس نیمه‌تمام را وارد چرخه کنیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان بیان داشت: در سال ۱۴۰۱، دولت اقدانی جسورانه انجام داد و بیش از ۹۰۰ هزار نفر در مرحله اول رتبه‌بندی قرار گرفتند و در حال حاضر در مرحله سوم یعنی اعتراضات قرار داریم که تا سه روز قبل فرصت بارگذاری مدارک بود و در این راستا در حدود یک سال بخشی از معوقات بیش از ۹۵۰ هزار نفر پرداخت شد.

سید احمد بنی لوحی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان نیز پیرامون برگزاری امتحانات نهایی اظهار داشت: امتحانات هفتم، هشتم، دهم و یازدهم داخلی است و در پایه نهم استانی و دوازدهم کشوری و تصحیح امتحانات نهایی به‌صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی توضیح داد: سال گذشته هیچ‌گونه لو رفتن امتحان قبل از امتحان نداشتیم بلکه با شروع آزمون این اتفاق افتاده است.

همچنین احسان صنعتکار، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: امسال در ثبت‌نام آزمون‌های ورودی استعدادهای درخشان رشد ۱۰ درصدی داشتیم.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزانی که در مدارس سمپاد حضور ندارند اما مستعد هستند، با برنامه‌ریزی، با موسسات خیران، در گام اول ۵ هزار دانش‌آموز با استعداد شناسایی شدند

برای ثبت‌نام مدارس غیردولتی هنوز هیچ شهریه‌ای اعلام نشده است

در پایان نیز علی حمیدی مدیر اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان نیز اعلام کرد: مدارس غیر دولتی برای شهریه پروسه‌ای تعریف شده دارد، مدارس غیر دولتی موظف هستند علی‌الحساب شهریه مصوب سال قبل را ملاک قرار دهند و هیچ مبلغ جدیدی اعلام نشده است.

منبع : خبرگزاری فارس

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ