استان قزوین پیشرو در اجرای طرح ساماندهی افراد دارای بیمه بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از اجرای طرح ساماندهی افراد دارای بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها به صورت پایلوت در استان قزوین خبر داد.

به گزارش بازارکار ، عین‌الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اجرای طرح ساماندهی افراد دارای بیمه بیکاری توسط کاریابی‌ها به صورت پایلوت در استان قزوین خبر داد و گفت: در این طرح هر فردی که بیکار می‌شود، کاریابی‌ها موظف هستند که با پیگیری‌های مستمر این فرد را دوباره به سر کار بفرستند و برای او شغل پیدا کنند، البته برای این خدمت کاریابی‌ها اعتباری به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
کشاورز ترک افزود: افزایش افراد متقاضی بیمه بیکاری مشکلات زیادی برای دولت ایجاد می‌کند و با اجرای این طرح از جمعیت افراد دریافت‌کننده بیمه بیکاری تا حدود زیادی کم می‌شود که می‌تواند منجر به مدیریت هزینه‌ها در سازمان تامین اجتماعی و خدمات‌دهی این سازمان در سایر بخش‌ها شود.
وی در ادامه گفت: صدور مجوز تاسیس واحد‌های کاریابی در استان قزوین در سال جاری نسبت به سال قبل ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، افزایش میزان اشتغال خانگی را یکی از اهداف این اداره کل دانست و گفت: خوشه‌های صنعتی دارای مزیت نسبی در این حوزه را شناسایی کرده ایم و بنا داریم با تقویت آن‌ها به توسعه اشتغال خانگی دست یابیم.
کشاورز ترک از شناسایی ۵ خوشه با پتانسیل بالا در حوزه اشتعال خانگی خبر داد و افزود: این ۵ خوشه شامل خوشه پوشاک، خوشه کفش، خوشه شیرینی سنتی، خوشه چرم، و خوشه بسته‌بندی هستند که با اعطای تسهیلات به فعالان این خوشه‌های صنعتی زمینه اشتغال خانگی افراد به ویژه زنان سرپرست خانوار فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین برای توسعه مشاغل خانگی در استان قزوین از ظرفیت پردیس‌های تولید روستایی استفاده می‌کنیم. به طوری که روستاییان می‌توانند با اخذ تسهیلات اشتغال خانگی و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی کوچک در پردیس‌های روستایی برای خود و اعضای خانواده اشتغال خانگی درست کنند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ