ارائه لیست پذیرفته‌شدگان آزمون نهضت سوادآموزی به آموزش و پرورش در هفته جاری

۱ نظر

مدیرکل دفتر منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: به احتمال زیاد لیست پذیرفته‌شدگان آزمون نهضت سوادآموزی در این هفته در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

«حسین مونسان» مدیرکل دفتر منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اینکه گفته می‌شود، هفتاد نفر از کسانی که در آزمون نهضت سوادآموزی شرکت کردند به کرونا مبتلا شدند، گفت: من چیزی نشنیده‌ام. ما در سازمان، مراجعه‌کننده زیاد داریم و اگر مساله‌ای بود از طریق آموزش‌دهندگانی که معترض بودند و حتی بعضا هم به صورت گروهی به سازمان می‌آیند به ما اعلام می‌شد، چون اینها می‌گفتند که اصلا چرا این آزمون برگزار شده است. در هر صورت این موضوع را پیگیری می‌کنم تا ببینم چگونه است.

مونسان درباره تامین نیرو مورد نیاز در حوزه سوادآموزی با توجه به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تزریق ۲۵ هزار نیرو به بدنه آموزشی کشور توضیح داد و گفت: این تصمیم‌گیری در اداره کل امور اداری وزارتخانه صورت می‌گیرد؛ به تعبیر دیگر تعداد نیروی تزریقی متناسب با نیروی مورد نیاز است.

وی در ادامه درباره نحوه توزیع نیرو در مدارس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: به طور کل قاعده کار این است که باید در چهار گروه (معلمان حق التدریس، معلمان خرید خدمات، معلمان پیش دبستانی و آموزش‌دهندگان تجمیعی نهضت سوادآموزی) توزیع نیرو صورت بگیرد. قاعده کار این است که این تعداد ردیف استخدامی که به آنها اجازه استخدام دادند، بین این چهار گروه به نسبت مورد نیاز توزیع می‌شود، اما روش اجرایش را اداره کل امور اداری انجام می‌دهد.

مونسان خاطرنشان کرد: آن تعداد که امسال در آزمون شرکت کردند، بعد از قبولی در آزمون باید در دانشگاه فرهنگیان دوره یک ساله را بگذرانند و بعد از این دوره یک ساله استخدام خواهند شد. قانون می‌گوید افرادی که در آزمون نهضت سوادآموزی شرکت می‌کنند، اگر پذیرفته شدند در دوره یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و پس از اعلام قبولی در این دوره یک ساله استخدام شوند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در رابطه با قانون تعیین‌تکلیف جذب آموزش دهنده‌ها گفت: در رابطه با قانون تعیین‌تکلیف که اصلاحیه خورده بود دو مصوبه وجود دارد که یک قانون آن مربوط به سال ۱۳۹۵ است. طبق این قانون آن دسته از آموزش دهندگان تجمیعی که قبل از سال ۱۳۹۲ فعالیت داشتند، در صورت نیاز آموزش و پرورش می‌توانند از این افراد به عنوان حق‌التدریس استفاده کنند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ مجلس قانونی را تصویب کرد که می‌گوید آن دسته از افرادی که قبل از سال ۱۳۹۲ تا به بعد فعالیت‌شان استمرار دارد می‌توانند در یک آزموی شرکت کنند و اگر در این آزمون پذیرفته شدند، استخدام خواهند شد. اکنون آن دسته از فرادی که استخدام می‌شوند به استناد قانون سال ۱۳۹۷ است.

مونسان توضیح داد: از سه گروه معلمان حق التدریس، خرید خدماتی‌ها و معلمان پیش دبستانی؛ نیازی به آزمون داخلی ندارند و مستقیم هر تعدادی که واجد شرایط شناخته شدند استخدام می‌شوند، اما آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی اول باید در این آزمون شرکت می‌کردند و اگر پذیرفته شدند به همراه سه گروه دیگری که نام برده شد به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا می‌کردند.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به این سوال که در این حوزه چقدر کمبود نیرو وجود دارد، گفت: در نهضت سواد آموزی در حال حاضر کمبود خاصی نداریم چون مجموعه آموزش‌دهندگانی که طی‌ سال‌های گذشته با نهضت سوادآموزی کار کردند تقریبا مستمر کار نکردند و عموما از وقت خالی خود استفاده می‌کنند و برای انجام فعالیت‌های سواد آموزی می‌آیند.

وی اضافه کرد: سالانه حدود ۴۷ هزار نفر با نهضت سواد آموزی در امر آموزش همکاری دارند و با این تعداد فکر نمی‌کنم از لحاظ نیروی انسانی مشکل آنچنانی داشته باشیم. البته ممکن است در برخی نقاط به دلایلی کاهش نیرو وجود داشته باشد که ما از راه‌های دیگری و عموما از کارکنان دولت و معلمانی که در آموزش و پرورش استخدام هستند به صورت حق‌التدریس استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر منابع انسانی و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی در پایان با اشاره به اعلام نتایج آزمون سازمان نهضت سوادآموزی گفت: جهاد دانشگاهی نتیجه آزمون را اعلام کرده، ولی تا نوزدهم مرداد ماه فرصت اعتراض گذاشته بود که تمام شد. در حال حاضر به خود افراد اعلام کردند که چه کسانی قبول شدند و چه کسانی قبول نشدند به احتمال زیاد لیست پذیرفته‌شدگان، در این هفته در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ارائه لیست پذیرفته‌شدگان آزمون نهضت سوادآموزی به آموزش و پرورش در هفته جاری

  • ت
    ت
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
    اتفاقا آنهایی که نهضتی هستند خیلی باسوادند توهین به قشر فرهنگی جامعه نکنید معلمی مهارت است مهارت تدریس به سواد زیاد ارتباطی ندارد

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ