ارائه تسهیلات کم‌بهره به دانشجویان

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ارائه تسهیلات کم‌بهره به دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: ۹ مرکز جدید به مجموعه مراکز علمی کاربردی کشور اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمدرضا پیش بین صبح امروز دوشنبه در چهارمین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه ما بعد از آمریکا و روسیه سومین کشور در تولید مدرک تحصیلی هستیم، اظهار داشت: دانشگاه ها مدارک تحصیلی مختلفی به افراد داده اند و افراد با این مدارک فارغ التحصیل شده و امروز تعداد زیادی از آنان بیکار هستند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه علمی کاربردی افتخار می کنیم که از همان ابتدا در وادی مهارت و کارآمدی آموزش ها حرکت کردیم، تصریح کرد: در این چندساله در راستای کیفیت گرایی و ماموریت گرایی مراکز علمی کاربردی اقدام شده اما هنوز راضی نیستیم و باید اقدامات ویژه تری انجام شود.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی خطاب به دانشجویان گفت: شما امروز فارغ التحصیل می شوید اما این آغاز راه دیگری در عرصه مهارت و اشتغال است.
پیش بین با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید اقتصاد آموزش را مد نظر قرار دهند، افزود: اینکه در یک نظام آموزشی صفر تا صد آموزش رایگان باشد بدون اینکه مهارت افراد بالا برود، درست نیست. هزینه ها و اعتبارات کلان کشور باید در مسیر مهارت افزایی و اشتغال قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه برای اشتغال دانشجویان و توسعه برنامه های مهارت افزایی باید برنامه ریزی کرد، تصریح کرد: هر ۴ تا ۵ دانشجویی که بتوانند یک شرکت دانش بنیان تاسیس کنند، دانشگاه علمی کاربردی به آن ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود کم می دهد؛ از سوی دیگر معاونت ریاست جمهوری نیز تقبل کرده ۵۰ میلیون تومان وام به این افراد بدهد.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید در زمینه تخصصی خود کار و فعالیت اقتصادی را شروع کنند و در این راه دانشگاه علمی کاربردی در کنار آن ها است، افزود: این ظرفیت را داریم که متناسب با بازار کار، رشته های تحصیلی را تعریف کنیم.
پیش بین با اشاره به اینکه ۹ مرکز جدید علمی کاربردی به مجموعه مراکز ما در کشور اضافه شده است؛ یادآور شد: با وجود اینکه سیاست ها در راستای کاهش مراکز است اما بر حسب ضرورت و نیاز این ۹ مرکز ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده کلیه اخبار استخدام دانشجویی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ