اختصاص ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان فارس

مدیرکل کمیته امداد فارس از اختصاص ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از منابع صندوق امداد ولایت و اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان استان خبر داد.


به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان فارس، محمد بذرافشان با تاکید بر توانمندسازی مددجویان این نهاد، گفت: مددجویان با توانمندسازی و فراهم شدن اشتغال، خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است که از این میزان، ۱۲۰ میلیارد ریال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هم افزایی و ۴۵۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری پرداخت شده است.
بذرافشان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۲ خانوار در استان به خودکفایی رسیده و ۱۶۰۰ طرح اشتغال ایجاد شده است، ادامه داد: از تعداد هزار و ۶۰۰ طرح ایجاد شده، تعداد ۶۱۹ طرح اشتغال برای زنان و ۹۸۱ طرح اشتغال برای مردان بوده است.
وی اظهار کرد: ۴۱۷ طرح در زمینه مشاغل خانگی و ۱۱۸۳ طرح نیز در زمینه خوداشتغالی بوده است که توانسته برای ۱۹۲۰ نفر ایجاد شغل کند.
مدیر کل امداد فارس با بیان اینکه وام‌های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می‌شود، گفت: امسال ۵۵۰ طرح شهری با اعتبار ۱۹۳ میلیارد ریال و ۱۰۵۰ طرح روستایی نیز با اعتبار ۳۷۷ میلیارد ریال ایجاد شده است.
وی، در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی این مدت، تصریح کرد: ۶۳۲ مورد مشاغل خدماتی، ۶۹۵ مورد دام‌پروری، ۸۲ مورد صنایع‌دستی و ۱۹۱ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ