اختصاص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح نوین مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار برای سال جاری به استان اختصاص یافت.


حفیظ الله فاضلی افزود: طرح پایلوت الگوی نوین مشاغل خانگی از سال ۹۶ در سه بخش مطالعاتی شناسایی مزیت‌ها، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار با همکاری جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری اجرایی شد.
وی گفت: شناسایی ۲۲ شغل مزیت‌دار مشاغل خانگی بر اساس ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها، تمرکز بر شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره ارزش مشاغل و ایجاد ۱۸۴ فروشگاه اینترنتی در راستای فروش محصولات مشاغل خانگی استان از جمله اقداماتی است که تاکنون اجرایی شده است.
فاضلی با اشاره به شناسایی و معرفی چهار ظرفیت شغلی جدید در حوزه مشاغل خانگی استان، افزود: این مشاغل شامل نوغانداری و پرورش کرم ابریشم، تولید و تجارت‌سازی زهر زنبورعسل، تولید و تجاری سازی ژل رویال و پرورش گل کاکتوس برای نخستین بار در استان معرفی و اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال هم ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به استان اختصاص یافت که با جذب ۱۰۰ درصدی این تسهیلات، زمینه اشتغال ۵۹۹ نفر فراهم و ۵۸۰ طرح در نقاط شهری و روستایی استان اجرا شد.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در پایان سال ۱۳۹۸ به ۱۵.۳ درصد رسید.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع : خبرگزاری صداو سیما

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ