اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در هرمزگان

 امسال برای توسعه اشتغال در هرمزگان ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال ۲۸ هزار نفر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور درنشست ستاد راهبری ومدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان گفت: مبلغ اشتغال در کشور نیز ۱۶ هزار میلیارد تومان برای اشتغال ۱ میلیون نفر است.
بابک دین پرست با اشاره به طرح توسعه جزایر کوچک در هرمزگان افزود: از ۷۷ طرح برای توسعه جزایر هرمزگان تاکنون نزدیک به ۳۹ طرح به اتمام رسیده است و بقیه طرح ها در حال اجرست.
وی از ابلاغ اولویت های بیست گانه در راستای رونق تولید از سوی وزیر کشور به استانداران خبر داد و افزود: این اولویت ها در راستای منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین سیاست‌های رئیس جمهوری به استانداران ابلاغ شده است.
وی گفت: خودکفایی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی از دیگر موارد مورد تاکید وزیر کشور به استانداران است و در این راستا از استانداران می‌خواهیم تا شرکت‌های دانش بنیان که توانایی تولید قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی را دارند شناسایی و زمینه جهت توسعه فعالیت های آنها ایجاد شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور افزود: همچنین هفت ماموریت ویژه در راستای رونق تولید به فرمانداران تعیین و ابلاغ شده است.
دین پرست گفت:از جمله این ماموریت ها ، مراقبت از واحدهای تولیدی فعال، احیا و بازگشت به تولید واحدهای راکد و غیر فعال، بازگشت به تولید واحدهای تملک شده توسط بانک ها، رصد مشکلات و حل موانع و مشکلات واحدهای مشکل‌دار و واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی است.
وی افزود:۹۶ واحد تولیدی مشکل دار با ۶۸۵ نفر اشتغال در استان وجود دارد که با ابلاغ سیاست های جدید باید هر چه زودتر مشکلات آنها حل شود.
معاون اقتصادی وزارت کشور گفت:سهم هرمزگان در واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی در امسال ۵۹ طرح است که باید با شرایط مناسب به متقاضیان واگذار شود.
دین پرست از فرماندارن خواست هیچ طرح تولیدی جدیدی را آغاز نکنند و اولویت را به تکمیل طرح های با پیشرفت ۶۰ درصد به بالا بگذارند.
وی با بیان اینکه هرمزگان از استان‌های برتر کشور در راستای برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، افزود: هرمزگان رتبه سوم کشور در راستای اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دارد که این امر بیانگر جدیت مسئولان این استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
استاندار هرمزگان نیز گفت: در سال ۹۸ برای صادرات ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان هدفگذاری شده است.
فریدون همتی افزود: پارسال بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی استان هرمزگان صادرشد که ۷۰ درصد برنامه تعیین شده بود.
وی گفت: توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی در این استان با رفع موانع و همچنین فعال شدن۱۳بندر کوچک صورت گرفت.
استاندار هرمزگان افزود: در همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان نیز بیش از ۲۴۰ تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران امضا شد که دستگاه‌های مرتبط باید به طور منظم اجرای آنها را پیگیری کنند.
وی گفت: برای امسال ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید در هرمزگان هدف‌گذاری شده و در حوزه اشتغال فراگیر روستایی نیز اقدامات خوبی در حال اجراست.
استاندار هرمزگان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال هیچ خللی در فعالیت مدیران و برنامه های اقتصادی در استان ندارد و دستگاه های اجرایی بدون وقفه باید فعالیت کنند.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ