اختصاص ۲۵۰ سهمیه امریه به وزارت علوم

۱ نظر

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص سهمیه ۲۵۰ نفری امریه به این وزارتخانه خبر داد و گفت: براساس توافقات انجام شده در فاز اول این تعداد امریه به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های بزرگ کشور اختصاص داده می‌شود تا این فارغ‌التحصیلان در اجرای پروژه‌های بزرگ تحقیقاتی مشغول فعالیت شوند.


به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، محمدسعید سیف در نشست مدیران ارتباطات با صنعت دانشگاه‌ها گفت: طی چند سال اخیر در دانشگاه‌ها کمتر به نظام صلاحیت حرفه‌ای توجه شده است به این معنا که ما یک نظام آموزشی معمول در دانشگاه‌ها و یک نظام آموزشی غیرآکادمیک مانند سازمان فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزشی داریم.
وی با تاکید بر این‌که نتایج جمع‌بندی این دو نظام باید بتواند در صلاحیت حرفه‌ای خود را نشان دهد، اظهار کرد: به این معنی که اگر فرد فارغ‌التحصیلی بخواهد وارد شغلی شود باید صلاحیت‌های حرفه‌ای داشته باشد و این امر تاکنون شفاف نبوده است.
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل شورای مهارتی در کشور با بیان این‌که این شورا به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل جلسه داده است، خاطر نشان کرد: ما نیز انتظار داریم که دانشگاه‌ها در این حوزه بررسی‌های لازم را انجام بدهند و ببینند در این راستا چه اقداماتی را می‌توانند اجرایی کنند.
سیف با اشاره به نظام صلاحیت آموزشی در حوزه‌هایی چون حقوق و مهندسی یادآور شد: در حال حاضر دانشجویان رشته‌های مرتبط با حقوق پس از فارغ‌التحصیلی با عضویت در کانون وکلا و گذراندن آزمون‌های آن می‌توانند در مهارت‌های خاص رشته‌ خود وارد شوند. چنین نظامی همچنین در حوزه نظام مهندسی نیز در کشور مشغول به فعالیت است.
وی با بیان این‌که ما به عنوان دانشگاه‌ها می‌توانیم هماهنگی‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم، اظهار کرد: به این معنا که در دانشگاه‌ها در کنار نظام‌های آموزشی تخصصی با نظام‌های صلاحیت حرفه‌ای موجود همکاری‌های لازم را داشته باشیم تا فارغ‌التحصیلان پس از پایان تحصیلات خود احساس نکنند که وارد بازار جدیدی شده‌اند.
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دیگر با اشاره به ضرورت آشنایی دانشجویان با نظام‌های آموزش مهارت‌افزایی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور راه‌اندازی می‌شود و با راه‌اندازی این نظام دیگر کسی نمی‌تواند بدون مهارت‌های لازم وارد بازارهای کار شود.
شرایط امریه در وزارت علوم
سیف با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کل در راستای افزایش دوره‌های امریه افزود: با امضای این تفاهم‌نامه ستاد کل به ما قول داده است که در زمینه امریه همکاری‌هایی با ما داشته باشد منظور از امریه به کارگیری نیروهای فارغ‌التحصیل متخصص است.
وی با بیان این‌که این تفاهم‌نامه در راستای اعطای مشوق‌های خدمتی به فارغ‌التصحیلان دارای مهارتی به امضاء رسیده است، ادامه داد: براین اساس دانشجویان فارغ‌التحصیل برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی به صورت امریه پذیرفته می‌شوند.
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۲۵۰ نفر در قالب پذیرش دانشجویان امریه خبر داد و گفت: در فاز اول ستاد کل پذیرش ۲۵۰ نفر به عنوان امریه را به ما اختصاص داده است و تاکید شده این افراد در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی به کار گرفته شوند نه برای انجام امور دفتری.
وی با ابراز امیدواری از این‌که این گام تجربه جدیدی برای اخذ سهمیه‌های بیشتر امریه اظهار کرد: در گام اول این تعداد امریه با دانشگاه‌های بزرگ مراکز استان‌های کشور و دانشگاه‌های برتر و همچنین یکسری از پژوهشگاه‌های بزرگ ملی اجرایی خواهد شد.
سیف تعداد پژوهش‌ها و دانشگاه‌های پذیرنده و امریه را ۳۰ تا ۴۰ مورد ذکر کرد و ادامه داد: امیدواریم با تجربه موفق‌ در این زمینه بتوانیم سهمیه‌هایی را نیز برای دانشگاه‌های کوچک‌تر اخذ کنیم.
وی داشتن مدرک کارشناسی ارشد و دکتری را از جمله شرایط پذیرش امریه ذکر کرد و گفت: انجام امور آزمایشگاهی، همکاری در اجرای طرح‌های پژوهشی، مستندسازی نتایج و دستاوردهای تحقیقاتی، مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی از جمله وظایف امریه تعریف شده است.
نقش وزارت علوم در رفع چالش‌های کشور
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این‌که از وزارت علوم به عنوان ستادی که دانشگاه‌های کشور را تحت پوشش قرار داده انتظار می‌رود که در رفع مشکلات کشور مشارکت داشته باشد، افزود: در این راستا برنامه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم که براساس آن وزارت علوم در سه حوزه نیازها و چالش‌های ملی و منطقه‌ای، مشکلات و مسائل مرتبط با خوشه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی و نیازها و اولویت‌های دفاعی نقش‌آفرینی می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که تاکنون دانشگاه‌ها با دستگاه‌های مختلف همکاری‌هایی را داشته‌اند، ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ پروژه مشترک با وزارت دفاع داشته‌ایم ولی این همکاری‌ها باید سازماندهی شده باشد.
سیف با تشریح ساختار این طرح نقش‌آفرینی وزارت علوم در رفع چالش‌های کشور ادامه داد: در نهایت با اجرای این طرح باید بتوانیم جمع‌بندی‌های لازم را در حوزه‌هایی چون اعطای مجوزها و یا همکاری با سایر دستگاه‌ها ارائه دهیم.
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در این راستا می‌توان از وضعیت‌های اعضای هیات علمی، پرسنل و مشاوران دفتر ارتباط با وزارت علوم، نخبگان وظیفه و اسناد بالادستی موجود بهره‌ ببریم.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سرباز معلم اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اختصاص ۲۵۰ سهمیه امریه به وزارت علوم

  • پ
    پژمان
    ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹
    با سلام و احترام
    آشنای کامل با کامپیوتر و نرم افزارهای اقتصادی و چند نرم افزار حسابداری
    • پشتیبان سه
      ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
      با سلام
      کاربر عزیز برای اطلاع از آگهی های استخدامی متناسب با رشته،جنسیت،موقعیت شغلی در شهر خود در سایت ثبت نام نمایید.
      با تشکر

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ