اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی شاهرود

فرماندار شاهرود با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی این شهرستان اختصاص یافت، گفت: این تسهیلات با سود چهار درصد ویژه اشتغال واحدهای خانگی و کوچک مقیاس است.


به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه بیکاری یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی است، ابراز کرد: دولت در برنامه‌های خود ارتقای اشتغال را به مثابه یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه در این راستا و در کنار تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی حوزه صنعتی، معدنی، کشاورزی و… به تسهیلات خانگی، روستایی و مشاغل کوچک نیز توجه شده است، افزود: ارائه تسهیلات چهار درصد ارزان قیمت برای این منظور در دستور کار قرار دارد.
تسهیل گری برای توسعه اشتغال
فرماندار شاهرود با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی و کوچک شهرستان اختصاص یافته است، تاکید کرد: این تسهیلات بانکی به ازای هر نفر یک میلیارد ریال پرداخت می‌شود تا بخشی از مشکلات مرتبط با بیکاری در شهرستان کاهش یابد.
جلالی با بیان اینکه تسهیل شرایط اشتغال در زمره اقدامات دولت محسوب می‌شود، گفت: دولت سعی دارد در زمینه تسهیلگری اقدامات لازم را صورت دهد اما باید دانست که زمینه مهارت برای اشتغال نیز امری مهم است.
وی به هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: افتتاح ۵۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال و کلنگ زنی ۱۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال از جمله برنامه‌های هفته دولت در سطح شهرستان بود که پراکندگی خوبی نیز در سطح شهرستان داشته است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ