اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به لرستان

۱ نظر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به لرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از تصمیمات گرفته شده در این جلسه این بوده است که کارگروه ویژه توسط وزارت کار و استانداری لرستان برای حل مشکلات حوزه کار و امور اجتماعی استان تشکیل شود.
وی با بیان این مطلب که استان لرستان یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور است، تصریح کرد: از محل منابع اشتغال‌‎ زایی کشوری علاوه بر منابع استان ۱۰۰ میلیارد تومان منابع به استان لرستان اختصاص داده شد، که این منابع در حوزه‌های گیاهان دارویی، گردشگری، آی‌تی، سنگ و دام سبک است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستمزد سال ۹۸ عنوان کرد: جلسات زیادی بین نمایندگان شرکت‌ها و جامعه کارگری توسط وزارت کار برگزار شده است که در این جلسات نظرات دو گروه به یکدیگر نزدیک شده و احتمالاً در جلسه آینده که تا قبل از پایان سال جاری برگزار می‌شود تصمیم نهایی در مورد رشد حداقل حقوق گرفته خواهد شد.
استاندار لرستان: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به استان اختصاص یابد
به گزارش ایسنا، سیدموسی خادمی استاندار لرستان در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان این مطلب که ضروری است، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به استان اختصاص یابد. اظهار کرد: مسئولان باید تلاش کنند که موانع اجرای طرح‌ها را برطرف کنند تا سرمایه‎گذار بدون دغدغه کارش را انجام دهد و طرح‌ها به دلیل کم کاری ما دچار توقف نشود.
استاندار لرستان با اشاره به تسهیلات روستایی و عشایری، افزود: در این راستا جزو استان‌های هستیم که در جذب منابع خوب عمل کرد اما تغییری در نرخ بیکاری به وجود نیاورده اما بی‎‎‌تاثیر هم نبوده و کمک کرده وضع از این بدتر نشود.
خادمی تصریح کرد: برآورد اولیه که از این طرح‌ها به عمل آمده نشان داد ۸۰ درصد طرح‎ها در مسیر قرار گرفته‎اند، ولی تعدادی از آنها هنوز به بهره‎برداری نرسیده و برخی دیگر از طرح‎ها نیز با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو شدند که در عدد این طرح‌ها باید تغییر ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات روستایی و عشایری کار خوبی است که امید می‌رود همین ‎ طور ادامه پیدا کند.
استاندار لرستان اضافه کرد: مدل توزیع اعتبارات بر اساس نرخ جمعیت و بیکاری بوده اما فرمول دقیقی برای استان ما نبوده چون جزو استان‎های با جمعیت روستایی بالا هستیم و در نرخ بیکاری جزء ۶ استان آخر هستیم که سهم ما باید بیش از این باشد.
خادمی بیان کرد: امید می‌رود این در توزیع جدید جبران شود و از مازاد سهمیه استان‎ها از محل توزیع نشده ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال‎زایی در حوزه گردشگری، گیاهان دارویی و... اختصاص یابد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران: در استفاده از منابع اشتغال استان لرستان تجدید نظر شود
به گزارش ایسنا، حسین سلاحورزی در جلسه شورای اداری استان لرستان، اظهار کرد: در حوزه اشتغال لرستان آنچه که در شاخص‎های اقتصادی استان می‌بینیم و حتی در آمار بیمه شدگان و تعداد بیکاران ثبت نام شده وجود دارد بیانگر آن است که این اعداد با واقعیت تطابق چندانی ندارد.
وی تصریح کرد: باید قدری در استفاده از منابع حساسیت داشته باشیم آیا اشتغال ایجاد شده است و استان چقدر افزایش یافته است.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان خاطرنشان کرد: باید قدری در استفاده از منابع حوزه اشتغال لرستان تجدید نظر شود.
سلاح‎ورزی اضافه کرد: در بخش کارفرمایی بیش از ۳ تا ۴ هزار کارفرمایی لرستان توان جذب کارورز را دارند که نتوانستیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم و نسبت به ظرفیتی که وجود دارد کم است.
وی بیان کرد: به منابع مالی برای بحث‎های اشتغال روستایی باید بازنگری شود و در مورد طرح کارورزی سهمیه و هدف‌گذاری عملیاتی داشته باشیم.
نایب رئیس اتاق ایران ادامه داد: سنگبری‎ها و معادن سنگ لرستان مزیت‎های قابل توجهی دارد که انتظار می‌رود بخش قابل توجهی از اعتبارات اشتغالزایی به این سمت سوق داده شود.
سلاح‎ورزی بیان کرد: گیاهان دارویی جزو مزیت‌های اصلی استان است و با وجود همه زحمات هنوز ندیده‎ایم زنجیره ارزش گیاهان دارویی در لرستان تحرکی داشته باشد.
وی افزود: هنوز تعداد قابل توجهی واحد بوم‎گردی نتوانستیم ایجاد کنیم که امید می‎رود این امر به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر کار: شاخص سرانه هر فرد در لرستان ۵۰۰ میلیون است
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شاخص سرانه هر فرد در لرستان ۵۰۰ میلیون ریال در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، نصراله بازوند در جلسه شورای هماهنگی مدیران استان لرستان، اظهار کرد: اداره کل کار لرستان در اعتبار مصوب سال‎جاری حدود ۶ درصد افزایش یافت که با توجه به کارهای محول شده این میزان پاسخگوی حجم بالای مشکلات استان نیست.
وی تصریح کرد: اداره کل بهزیستی به همین صورت افزایش اعتبار آن متناسب با مسئولیت‎های محول شده به آنها نیست.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی ۱۵ درصد، یزد ۱۴ درصد، سیستان بلوچستان ۱۴ درصد، چهار محال بختیاری ۱۳ درصد رشد داشته است.
بازوند بیان کرد: شاخص سرانه در چهار محال بختیاری برای هر نفر ۵۸۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده اما در لرستان این میزان ۵۰۰ میلیون ریال سرانه هر فرد در اداره تعاون، کار و ر فاه اجتماعی است.
وی اضافه کرد: در بحث بودجه ملی امکان کمک وجود ندارد، در سال ۹۶ کل کمک استان در حوزه جاری ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بود اما در چند ماه این میزان به حدود ۲ برابر افزایش یافته است.
معاون وزیر کار عنوان کرد: در سال‎های آینده با توجه به مشکلات موجود این شیوه بودجه‌ریزی نمی‎تواند موثر باشد.
ازوند یادآور شد: بودجه ادارات زیرمجموعه وزات تعاون، کار ور فاه اجتماعی در لرستان نمی‎تواند جوابگوی هزینه‎های جاری آنها باشد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به لرستان

  • ت
    تارا
    ۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۰۴
    سلام دوستان خبری از گزینش استان البرز نیست

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ