اختصاص مجوز ۵۳ هزار استخدام جدید نیروی انسانی به آموزش‌وپرورش

۱۵ نظر

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه پنجمین برنامه گفت و گوی هفته و در جمع خبرنگاران از اختصاص ۵۳ هزار مجوز جدید استخدام نیروی انسانی به آموزش‌وپرورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، جمشید انصاری در حاشیه پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته بر مدار تحول و در جمع خبرنگار اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه ادارات استانی آموزش و پرورش و مناطق آن برخی از دغدغه‌های مربوط به آموزش‌وپرورش و مسائل مربوط به نیروی انسانی را در این حوزه مطرح کردند و بنده نیز در چارچوب قوانین موجود در امور اداری و استخدامی کشور پاسخگو بودم.

وی افزود: آموزش‌وپرورش به لحاظ گستردگی و حضور در اقصی نقاط کشور و حجم وسیع خدمات گیرندگان این مجموعه و دانش‌آموزانش که هرساله تعداد آن‌ها رو به افزایش است و نیز به دلیل ارتباط غیرمستقیم با خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان، توجه بیشتری را نسبت به سایر دستگاه‌ها و نهادها در حل مسائل می‌طلبد.

انصاری مهم‌ترین مساله آموزش‌وپرورش را تامین نیروی انسانی دانست و گفت: بر اساس آمار در طول ۴ سال گذشته ۱۸۶ هزار مجوز استخدام از محل ماده ۲۸ قانون تاسیس دانشگاه فرهنگیان و از طریق صدور مجوز برای دانشجومعلمانی که از طریق کنکور وارد این دانشگاه می‌شوند، داده‌ایم و در کنار آن برخی مجوزها برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریسی براساس قانون مصوب مجلس داده‌ شده است که در مقایسه با دوره قبل در جذب نیروی انسانی افزایش۳ و نیم برابری را نشان می‌دهد و این نشانگر توجه دولت به حوزه آموزش‌وپرورش است.

وی در خصوص صدور مجوز در جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال جاری ۴۷ هزار و۳۰۰ مجوز جدید برای جذب نیروی انسانی به آموزش‌وپرورش داده‌ایم و ۵۰۰۰ مجوز نیروی جذب نشده هم از سال قبل داشتیم که در مجموع ۵۳ هزار مجوز استخدام جدید به آموزش‌وپرورش داده شد که۲۰ هزار نفر آن‌ها از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان و مابقی آن‌ها از طریق آزمون و پس از گذراندن دوره‌های یک ساله دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

انصاری با اشاره به تلاش دولت برای هماهنگ‌سازی حقوق فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها در سال جاری گفت: باتدبیر دولت توانستیم در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم و امیدواریم باز هم دولت امکان توجه بیشتر به فرهنگیان و مسائل آموزش‌وپرورش را داشته باشد چون در این دستگاه نسل آینده کشور تربیت می‌شود و توجه به آن سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۵ نظر برای اختصاص مجوز ۵۳ هزار استخدام جدید نیروی انسانی به آموزش‌وپرورش

  • ل
    لیلا وزینی
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۳۴
    من لیسانس حقوق دارم از زمانیکه آزمونهای استخدامی برگزار میشه همیشه سن من یا 2 سال یا چند ماه بیشتر بوده و نتونستم شرکت کنم.حالا هم که 39 ساله شدم.این انصافه من باقدرت توانایی استعداد و مهارت که واقعا دارم هم تو زمینه آموزش و هم یادگیری بخاطر این شرایط لعنتی‌سن باید عمرمو جوونیمو بیهوده بگذرونم و تا آخر عمرم حسرت لحظه های از دست رفته عمرمو با خودم بکشم.چرا یکبار نمیگید حداقل تا 45 سال هرکسی مدرک دانشگاهی داره فراخور نیاز شرکت کنه و بر حسب استعداد و نتیجه کسب شده افراد رو به جایگاه مناسب شعایشون‌وارد کنید.39 سال اگه زیاده باید کفن بخریمو بریم منتظر مرگ‌باشیم؟ گناه من‌چی بوده که آزمونها طوری بدگزار شدن که همیشه سن من با فاصله یک سال یا 2 سال منو محروم کرده.حالا که دیگه واویلا.تورو بخدا به من بگید چکارکنم بااین شرایط سنی؟ شاید خیلیها مثل من دارن با حسرت و ناچاری عمرشونو فقط با بی انگیزگی و روزمرگی میگذرونن.شما والله مدیون ماهستید وباید روز محشر جواب این عمر برباد برده ماروبدید.
    • ش
      شهیدی
      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۶
      وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: 20 هزار نفر از طریق کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند که از همان سال اول حقوق می‌گیرند و سال‌های تحصیلشان هم جزو سنواتشان حساب می‌شود، 28 هزار نفر هم از طریق ماده 28 و از بین لیسانسیه و با آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند و 25 هزار نفر هم با تغییر وضعیت مثلا تغییر وضعیت از حق التدریسی، جذب آموزش پرورش می‌شوند.
      دوستان نوشتن لیسانیه ها
      یعنی احتمالا شرط سنی را هم میارن پایین
      پس ما ارشدها که 31 ساله مون هست چه گُلی به سرمون بریزیم؟
      • م
        مهدی
        ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۸
        با سلام خدمت عوامل ای استخدام. میدونم که این پیامم رو ثبت نمیکنید. اما در جواب های سوالات عمومی سال 98 اشتباهاتی هست. مخصوصا در درس معارف که از 30 تا سوال چهارتارو اشتباه جواب دادین. این چهارتا سوال از کنکورای سال قبل بوده که جوابشم دارم که مغایر با جواب شماست.
        • ب
          بی تا
          ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۴۱
          آرمون صدرصد تو دی ماه ،حالا حالاها فک نکنم بتونن برگزارکنن بااین وضعیت کرونا ک مطمنن بدترهم میشه تو پاییز
          • م
            محمد هستم نه ممد
            ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
            خیر دفترچه شهریور میاد حالا ازمون ممکنه تغییر کنه ولی دفترچه میاد
          • و
            وحید
            ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۲
            پایان خدمت میخواد یا برای مشمولین هم آزاده
            • س
              ستاره
              ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۲۵
              لازمه.تاریخ صدور کارت قبل از آزمون باشه
            • م
              مسعود
              ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷
              سلام. از بچه های زیست کسی هست منابعش رو بگه، خیلی ممنون
              • ط
                طاها
                ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
                سلام.منبع که زیاد هست ولی طبق نظر کاربران همین سایت:
                بیوشیمی احسانی و رضا محمدی
                سلولی مولکولی لودیش و مهدوی
                میکروبیولوژی جاوتز
                فیزیولوژی گایتون
                ژنتیک اکرمی
                • م
                  مسعود
                  ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳
                  دمت گرم ممنونم
              • ا
                امیرحسین از قم
                ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
                هر روز یه مصاحبه، هر روز یه مطلب و اعلام نیاز و جذب چند هزار نفری اما دریغ و صد دریغ از تعیین تکلیف و صدور دفترچه. حیف از عمر و جوونیمون. امیدوارم 10 شهریورشون مثل تیر و مرداد نباشه.
                • ا
                  ان شالله صد درصد قبولم
                  ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸
                  سلام خوبی چخبر عزیزم به کجا رسیدی تا الان چیا خوندی
                  • ا
                    امیرحسین از قم
                    ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
                    سلام. مخلصم. خوبی. من الان در حال خوندن زمین شناسی ایران هستم. اما خیلی کند پیش میرم. رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی سنگ شناسی دگرگونی هم یه نگاه گذرا رفع تکلیفی انداختم. شما چه کردی؟ اهل سیستان بودی؟
                    • ا
                      ان شالله صد درصد قبولم
                      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۱۳
                      افرین ان شالله جواب بگیری من امروز یکی از هم رقابتی هامو دیدم به شدت در حال تلاش بود و سال قبل 38 و خورده ای شده بود تنها دو دهم کم داشت راستیش نامید شدم
                    • ا
                      امیرحسین از قم
                      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۲
                      مرسی. همچنین موفق باشی.

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ