اختصاص تسهیلات ویژه اشتغالزایی برای مرزنشینان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در مناطق مرزی تسهیلات ویژه اشتغالزایی برای مرزنشینان در نظر گرفته شده که در مرزهای با ضریب محرومیت بالا تسهیلات بیشتری اختصاص پیدا می کند.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار مهر، حجت الله عبدالملکی در نشست خبری امروز در خصوص طرح های اشتغالزایی در مناطق مرزی به خبرنگار مهر گفت: در مناطق مرزی طرح های ویژه ای در جهت ایجاد اشتغال داریم به طوری که یکی از این طرح ها، پرداخت تسهیلات به کارفرمایان در ازای به کارگیری مددجویان است.
وی افزود: پرداخت وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر و همچنین پرداخت حق بیمه کارفرما از جمله اقداماتی است که انجام می شود.
عبدالملکی تصریح کرد: در مرزهای عادی حق بیمه کارفرمایی به مدت دو سال پرداخت می شود اما بر اساس مصوبه جدید کمیته امداد در مناطق مرزی که ضریب ۶ و ۷ دارند، حق بیمه به مدت سه سال و در مناطقی که ضریب محرومیت ۸ و ۹ دارند، حق بیمه به مدت ۴ سال پرداخت می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: در مناطق مرزی برای همه مرزنشینان برنامه داریم و برای کولبران تحت پوشش کمیته امداد نیز طرح هایی اجرایی شده است اما در مجموع در مناطق مرزی محروم تسهیلات ویژه ای اختصاص پیدا کرده است.
وی همچنین در خصوص راه اندازی مراکز نیکوکاری اشتغال نیز گفت: طی دو ماهه اخیر ۵۰ مرکز نیکوکاری اشتغال تشکیل شده، همچنین یک مرکز نیکوکاری کارآفرینی دانش بنیان نیز در استان قزوین راه اندازی شده که در صورت موفقیت آمیز بودن، گسترش پیدا می کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در خصوص پرداخت تسهیلات به مددجویان سیل زده گفت: بخشی از این تسهیلات بلاعوض و بخشی دیگر قرض الحسنه است. به عنوان مثال در سیل خوزستان، دامها با بحران غذا مواجه شدند به همین دلیل حجم زیادی از علوفه خریداری و به صورت بلاعوض پرداخت کردیم.
وی افزود: کمیته امداد خود را موظف می داند در چارچوب منابع در جهت ارائه تسهیلات همه اقشار محروم جامعه فعالیت کند که در این زمینه چنانچه نهادها و دولت نیز به ما کمک کنند، فرآیند خدمت رسانی و رفع محرومیت شدیدتر انجام می شود.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ