اختصاص بیشتر سهمیه ۲۵ هزار نیروی فرهنگی به مناطق محروم

۱۲ نظر

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش در خصوص توزیع جغرافیایی سهمیه استخدام ۲۵ هزار نفری نیروهای آموزش و پرورش گفت: سهم بیشتر جذب این تعداد نیرو به مناطق کمتر توسعه یافته کشور اختصاص می‌یابد.


یارمحمد حسین‌بر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره شرایط استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش اظهار داشت: جزئیات فردی استخدام شوندگان در متن آیین نامه ذکر شده است. این تعداد نیرو قرار است که در مناطق کمتر توسعه یافته جذب شوند.
حسین‌بر با بیان اینکه میزان این سهمیه هنوز به طور دقیق مشخص نشده است، افزود: ملاک از توسعه یافتگی شهرها در واقع ظرفیت نیروی انسانی استان هاست؛ به تناسب ظرفیت هر استانی به آنها سهمیه نیرو تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: جذب ۲۵ هزار نیرو در آیین نامه استخدامی آموزش و پرورش صراحت دارد. بر اساس مواد ۴۲ و ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نوع استخدام این افراد به صورت پیمانی خواهد بود که از تمامی ضوابط استخدام پیمانی تبعیت می کند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش تاکید کرد که استخدام این ۲۵ هزار نیرو به همان تناسب در بهبود وضعیت منابع انسانی کمک می کند.
حسین‌بر یادآور شد: در این استخدام مربیان پیش دبستانی و حق التدریس آزاد به تناسب رشته تحصیل و تخصص خود به کار گرفته می شوند. آموزشیاران نهضت سوادآموزی پس از قبولی در آزمون استخدامی، بر اساس مفاد آیین نامه در مقطع ابتدایی فعالیت می کنند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که ۵۸ هزار و ۱۰۰ نیروی حق‌التدریس تا پایان سال ۱۴۰۰ جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
وی افزود: چهار گروه داشتیم که از بین آنها آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بر اساس متن قانون و آیین نامه اجرایی ملزم به شرکت در یک آزمون داخلی هستند؛ از این رو این آزمون هفته گذشته برگزار شد.
حسین‌بر تصریح کرد: بعد از اعلام نتیجه بر اساس ۲۵ هزار و ۴۹۷ مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده است و همچنین امتیازات کسب شده، این افراد جذب می‌شوند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲ نظر برای اختصاص بیشتر سهمیه ۲۵ هزار نیروی فرهنگی به مناطق محروم

  • م
    مصطفی
    ۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۱۵
    کاش بچه یا یکی از اقوام سران کشور جز نیروی خرید خدمتی بود بخدا تا الان همه خرید خدمتی ها استخدام شده بودند...چه وضعه این......................
    • م
      مصطفی
      ۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۱۳
      قشر بدبخت خرید خدماتی ها پس باید چکار کنند؟؟؟خواهشها برسونید به گوش مسیولین
      • ه
        هدی
        ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶
        قبول شدگان ماده 28 دبیری مثل استاد دانشگاهند.
        • ب
          بی نام
          ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹
          دقیقا زدی تو هدف...ایول
        • ر
          ریحانه
          ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱
          پس این دفترچه کی قراره بیاد؟
          • م
            محمد
            ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
            با نهضتی مناطق محروم رو محرومتر نکنید حداقل بزارینشون برای آموزش بچه های خودتون آقای حسین بررر ....مناطق محروم به اندازه کافی محرومند بیشتراز این به دانش آموزانشون ظلم نکنید
            • ر
              ریحانه
              ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۰
              خیلی خوب گفتی
            • م
              محمد
              ۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
              با نهضتی مناطق محروم رو محرومتر نکنید حداقل بزارینشون برای آموزش بچه های خودتون آقای حسین بررر ....مناطق محروم به اندازه کافی محرومند بیشتراز به دانش آموزانشون ظلم نکنید
              • ط
                طاها
                ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۰:۳۰
                گل گفتی آقا محمد.
                ظرفیت ماده 28 چند برابر میکردید نهضتی ها و حق التدریسی ها رو هم از طریق ماده 28 جذب می کردید که باسوادترین ها وارد آموزش کشور بشن نه کسانی که از طریق آشناهاشون شناسه تدریس گرفتن و خیلی هاشون هم سواد آنچنانی ندارن.
                میگن براشون دوره میزارن یاد میگیرن آخه این چه منطقی هست بنده که مدرک دکترا دارم بیکار باشم یه نهضتی که به زور یه مدرک کاردانی گرفته استخدام بشه.
                خدا به داد نسل های آینده برسه
                • Z
                  Zaza
                  ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۲۸
                  دمت گرم
                  • .
                    ...
                    ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۴
                    آره واقعا.یا بعضی هارو از ربط ترین رشته ها رو میگیرن فقط بخاطر اینکه آشنا دارن و...ما که ارشد اون رشته هستیم چندسال داریم میریم ومیایم.
                    • .
                      ...
                      ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
                      آره واقعا.یا بعضی هارو از بی ربط ترین رشته ها رو میگیرن فقط بخاطر اینکه آشنا دارن و...ما که ارشد اون رشته هستیم چندسال داریم میریم ومیایم.

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ