اجرای ۲۴۰۰ طرح اشتغال پایدار روستایی در اردبیل

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: به منظور حمایت از اشتغال پایدار روستایی تا به امروز بالغ بر ۲۴۰۰ طرح در حوزه‌های مختلفی چون گردشگری، صنعتی و صنایع تبدیلی اجرا شده است.


به گزارش بازارکار به نقل ازمهر، میرعلی رحیمی زاد در همایش روز ملی روستا که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: توجه به موضوع اشتغال از جمله مطالبات اصلی روستاها بوده و در این راستا تاکنون دو هزار و ۴۱۸ طرح در حوزه اشتغال پایدار روستایی استان اردبیل اجرا شده است.
به گفته وی این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۳۶ میلیارد تومان و اشتغال پنج هزار و ۶۵۶ نفر در حوزه‌هایی نظیر صنعت، گردشگری، معدن، صنایع تبدیلی و ... اجرایی شدند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل ادامه داد: به منظور اجرای مناسب طرح های روستایی متناسب با جمعیت شهرستان‌ها نیازمند افزایش توجه دهیاران به مشکلات موجود و تلاش برای رفع آن هستیم.
رحیمی زاد دهیاران را رابطین بین دولت و مردم دانست و افزود: باید پتانسیل و قابلیت‌ روستاهای مختلف را شناخته و بر اساس آن نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام نمود.
وی بیشترین میزان اشتغال پایدار در روستاهای اردبیل را در بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: انتظاری که از دیگر دستگاه‌های اجرایی وجود دارد توجه مضاعف به توسعه اقتصادی و کارآفرینی در روستاها از جمله بخش تعاون، مشاغل خانگی، صنایع دستی، بوم گردی و توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی هستیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: عملکرد دهیارن در طول سال به صورت مرتب در حوزه مالی و چگونگی کارکرد رصد شده و در صورت بروز هر گونه کم کاری یا تخلف اقدامات قانونی مورد نیاز انجام می‌پذیرد.
به گفته وی افزایش تعامل بین دهیاران، فرمانداران، بخشداران و مسئولان رده بالای دستگاه‌های مختلف اجرایی برای شناسایی و رفع نیازهای موجود در روستاها ضروری بوده و به هر اندازه این همکاری‌ها توسعه یابد، پیشرفت همه جانبه روستاها نیز امکان پذیر خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ