اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان به دلیل محدودیت منابع به نیمه دوم سال

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای نظام رتبه‌بندی به دلیل محدودیت منابع به نیمه دوم سال موکول می‌شود.

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان باید با در نظرگیری اعتبارات مناسب در بین فرهنگیان توزیع شود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و درصدد هستیم در این زمینه تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به لزوم نحوه توزیع اعتبار در بین فرهنگیان نیز بیان کرد: با توجه به تغییرات مکرر مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر توقعات میان فرهنگیان بالا رفته در حالی که این موضوع با این شرایط و اظهارات به فاز اجرایی نمی‌رسد و باید مسئله بررسی نحوه اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان نیز مورد توجه واقع شود.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت می‌تواند در راستای اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان ورود پیدا کند که با محدودیت منابع این اقدام به نیمه دوم سال موکول می‌شود و در این زمینه در حال حاضر مهم‌ترین بخش چگونگی اجرای نظام رتبه بندی تدوین و تهیه شیوه نامه اجرایی آن است.

میرزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال ۹۸ اجرای نظام رتبه بندی تعریف شده است، اجرای این مهم نیاز به لایحه جداگانه ندارد و مهم‌ترین اولویت ما این است که در راستای پرداخت مطالبات فرهنگیان موفق عمل کنیم.

وی به اشاره به این که بخشی از مطالبات فرهنگیان در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که در حدود یک چهارم پرداخت شده و پرداخت سایر مطالبات نیز در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس اظهار کرد: یکی از مواردی که در حال حاضر وجود دارد موضوع عدم پرداخت حقوق کارکنان و معلمان است که با توجه به نوسانات نرخ ارز برخی از فرهنگیان چندین ماه است که موفق به دریافت حقوق نشده‌اند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ