اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال پایدار

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد اشتغال پایدار یکی از مهم ترین دستاوردهای مورد انتظار ما در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور است.

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، مهناز امامدادی در کارگاه آموزشی الگوی توسعه مشاغل خانگی که در شهرستان آمل برگزار شد، با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ ها و توانمندی‌ های مناطق است، اظهار کرد: مرحله دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان و مرحله سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها است.
وی تصریح کرد: طبق مطالعات و بازدیدهای میدانی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که صرف پرداخت تسهیلات در بحث مشاغل خانگی کارگشا نخواهد بود و نیاز به ارائه کمک های بیشتری مانند مشاوره، هدایت و آموزش های تکمیلی احساس می شود.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اکثر مراجعه کنندگان در این بخش دارای مدرک مهارتی هستند اما با فضای کسب و کار بیگانه اند و باید اذعان کرد که ورود به بازار قاعده خودش را دارد.
امامدادی با تاکید بر ضرورت توجه به مزیت های مناطق گفت: در این طرح توجه به مزیت های منطقه یا محل فعالیت بسیار اهمیت دارد و انتخاب رشته بدون در نظر گرفتن مزیت های منطقه ای نتیجه ای نخواهد داشت.
وی توانمندسازی متقاضیان را بسیار مهم دانست و افزود: متقاضی باید مشاوره، هدایت و آموزش های تکمیلی کوتاه مدت لازم را دیده باشد و در واقع توانمند شده باشد.
رئیس دبیر خانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تحقیقات نشان می دهد افرادی که بدون توانمندسازی محصولی را تولید می کنند نهایت به بازارهای محلی دسترسی دارند اما افرادی که به صورت اصولی توانمند شده اند برای ورود به بازارهای بزرگتر و قوی تر آماده می شوند و عملکرد بهتری دارند.
امامدادی ادامه داد: بحث اتصال به بازار نیز از نکات مهم و مورد توجه در این طرح است. یعنی فرد توانمند شده بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند.
وی یادآور شد: مهم ترین اتفاقی که قرار است بیفتد اولویت بندی و شناسایی مزیت های نسبی و رقابتی مناطق است و محصول تولید شده باید قابلیت حضور و رقابت در بازار را داشته باشد.
رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: دستاوردهای مورد انتظار ما در این طرح افزایش سهم مشاغل خانگی توسعه یافته در اقتصاد مناطق، ایجاد اشتغال پایدار، اتصال پایدار صاحبان مشاغل خانگی به بازار، توانمندی متقاضیان، کاهش وابستگی به تسهیلات است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ