اجرای طرح‌های اشتغال مددجویی در مناطق روستایی استان یزد

مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: ایجاد طرح‌های اشتغال مددجویی در موضوعات کشاورزی، دامپروری و مشاغل قابل‌اجرا در مناطق روستایی در اولویت بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال این نهاد قرار دارند.

منطقه یزد، «محسن علیزاده» با اشاره به ‌ضرورت ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه مددجویان، به‌ویژه در سال جاری که نزول رحمت الهی در ماه‌های اخیر موجب رونق طرح‌های دامپروری و کشاورزی شده است، گفت: ایجاد طرح‌های اشتغال مددجویی در حوزه‌های کشاورزی، دام‌پروری و مشاغل قابل‌اجرا در مناطق روستایی در اولویت بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال این نهاد قرار دارند.

وی افزود: مددجویان مستعد اشتغال روستایی توسط مددکاران این نهاد شناسایی و تسهیلات موردنیاز از منابع امدادی، هم‌افزایی، تبصره بودجه و اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد طرح‌های کشاورزی، دام‌پروری و مشاغل قابل‌اجرا در مناطق روستایی به آنان پرداخت می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان این که کمیته امداد استان یزد پنج هزار فرصت شغلی در سال رونق تولید برای مددجویان تحت حمایت ایجاد می‌کند، ادامه داد: طی سال گذشته حدود دو هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد.

وی ادامه داد: ۷۲ درصد طرح‌های ایجاد شده طی این مدت مربوط به طرح‌های خودکفایی، ۲۴ درصد توان‌افزایی، چهار درصد کارانگیزی و کارفرمایی بوده و ۴۱۳ مورد وام مجدد نیز برای توسعه کار به مددجویان تحت حمایت اعطا شده است.

علیزاده افزود: مبلغ وام پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۴۵ درصد رشد داشته است و تعداد تسهیلات اعطایی نیز بیش از ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به این که ۶۱۲ مورد از فرصت‌های شغلی ایجاد شده در خدمات، ۶۴۳ مورد دام‌پروری، ۲۳۵ مورد کشاورزی، ۲۱۴ مورد فعالیت‌های صنعتی و معدنی، ۱۷۸ مورد صنایع‌دستی و یک مورد شیلات بوده است، گفت: ۴۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان وام اشتغال طی سال ۹۷ به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد و اقشار نیازمند اعطا شد که از این تعداد وام اعطائی ۵۳ درصد تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، ۲۳ درصد از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، ۱۳ درصد از محل صندوق توسعه ملی، شش درصد به ‌صورت تلفیقی از منابع بانکی و امدادی و پنج درصد سایر منابع پرداخت ‌شده است.

به گفته‌ی علیزاده، این در حالی است که ۱۳ میلیارد و ۹۱۹ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی در بخش خدمات، ۱۷ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان دام‌پروری، پنج میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان کشاورزی، سه میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان فعالیت‌های صنعتی و معدنی، ۸۴۷ میلیون تومان صنایع‌دستی و ۵۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان در پایان با بیان این که در سال گذشته ۲۲۴۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از آموزش‌های شغلی این نهاد در سه سطح مقدماتی اشتغال، مهارت‌آموزی و پایدارسازی و توسعه اشتغال بهره‌مند شدند، تصریح کرد: ۱۴۴۸ نفر از حرفه‌آموزان زن و ۷۹۲ نفر مرد بودند که ۶۴ درصد آنان ساکن شهر و ۳۶ درصد در روستا سکونت دارند، همچنین در این مدت ۱۳۸ نفر از کارجویان تحت حمایت در قالب طرح کاریابی مشغول به کار شدند.

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ