اجرای خریدسربازی و جریمه ریالی غایبان دوباره تکرار می‌شود؟

۱۸ نظر

درپی انتشار خبری به نقل از یکی از مدیران ارشد تامین اجتماعی در مورد خرید خدمت سربازی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مرجع انتشار اخبار حوزه سربازی سازمان وظیفه عمومی ناجا و ستادکل نیروهای مسلح است، اعلام کرد: هیچ طرحی برای خرید سربازی یا حتی جریمه ریالی مشمولان غایب در دستور کار نیست.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر خبری پیرامون خرید سربازی به نقل از یکی از مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی منتشر شد که در آن شرایط خرید خدمت سربازی و حتی مبلغ مربوط به آن نیز اعلام شده بود. موضوعی که انتشار آن از سوی یک مسئول غیرمرتبط با حوزه سربازی عجیب به نظر می‌رسد.

با این وجود این خبر در بسیاری از رسانه ها از جمله صداوسیما نیز با عنوان خبرخوش برای سربازان مورد بازنشر قرار گرفته و این شائبه را برای مشمولان سربازی ایجاد کرد که احتمال اجرای طرح خرید خدمت سربازی وجود دارد. موضوعی که محل پرسش شماری از مخاطبان ایسنا نیز قرار گرفت و به نظر می‌رسد که اشتباه در نحوه بیان یا تنظیم خبر منجر شده تا شیوه احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان "سابقه بیمه" تحت عنوان "خرید خدمت سربازی" اعلام شود.

انتشار این خبر سبب شد تا دوباره خرید خدمت سربازی را از امیر غلامرضا رحیمی‌پور، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح پرس و جو کنیم.

او در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبر منتشر شده گفت: طبق قانونی که از مدت‌ها قبل هم وجود دارد، طول مدت خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه و جزو سنوات بیمه بازنشستگی افراد محسوب می‌شود و از این رو افراد متقاضی باید با پرداخت کسورات و حق بیمه این دوسال به شرکت بیمه که به قیمت روز انجام می‌شود، این دو سال را جزو سابقه خود لحاظ کنند.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به شرکت های بیمه است و هیچ ارتباطی با موضوع خرید خدمت سربازی که متاسفانه در برخی از خبرها نیز منتشر شده بود، ندارد. در این مورد همانطور که بارها نیز اعلام شده، ستادکل نیروهای مسلح مخالف خرید خدمت سربازی و همچنین طرح جریمه ریالی سربازی است و چنین طرح‌هایی دیگر اجرا نخواهد شد.

رحیمی‌پور هرنوع خرید خدمت سربازی را خلاف عدالت دانست و گفت: اجرای چنین طرح‌هایی آثار و تبعات منفی زیادی در جامعه دارد و از این رو ستادکل نیروهای مسلح تصمیمی برای اجرای آن ندارد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مرجع رسمی انتشار اخبار در حوزه سربازی سازمان وظیفه عمومی ناجا و ستادکل نیروهای مسلح است، گفت: توصیه ما به مشمولان و خانواده‌هایشان این است که به اخبار منتشر شده از منابع غیرموثق یا هرآنچه که تحت عنوان طرح، پیشنهاد و نظرشخصی افراد منتشر شده و فاقد ضمانت اجرا و وجاهت قانونی است توجه نکرده و به امید اجرای آن وارد غیبت از سربازی نشوند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۸ نظر برای اجرای خریدسربازی و جریمه ریالی غایبان دوباره تکرار می‌شود؟

  • ا
    امیر
    ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰۷:۰۷
    آقا یعنی من که الان 43سال سن دارم باید برم خدمت آخه مگه میشه اون دوستی که میگه اعلام کنن 30سال به بالا شرایط خرید دارن به نظر من حرف درستی زده چون با43 سال سن چجوری میشه رفت خدمت سربازی نه عقلانی هست نه عادلانه و نه منصفانه
    • م
      محمدامین
      ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۲
      امیرجان من با 31 سال سن تک فرزند خانواده هستم و چندسالی هست که پدرم به رحمت خدا رفته و الانم سرپرستی مادر پیر و بیمارم به عهده منه..
      منو معاف نکردن
      • س
        سید مصطفی
        ۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۹
        بله دوست گرامی متاسفانه سازمان با کمبود بی سابقه نیرو و پرسنل مواجه شده و باقیشم که هممون میدونیم
    • م
      مهدی
      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۱۱
      سلام من ثبت نام کردم پیش قسط دادم چند تا قسط دادم تا کی وقت دارم تسویه کنم مجلس چند وقت پیش تا آخر سال وقت داد بود ولی الان پیام اومده خودتونو تا آخر هفته معرفی کنید به نظام وظیفه...
      • خ
        خضری
        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۲۰
        توروخدا شایعه درست نکنین
      • ح
        حسین
        ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۴
        خوش بحالتون که قسط دادید. من سال 98 هم بخاطر بیماری و هم مخالفت خانواده نتونستم قسط بدم و پرونده م باطل شد. الان هم خانواده هم پشیمانند و پشیمانی فایده ای ندارد. کلا دیگه از آینده خوب محروم شدم. هدفم تحصیل بود که نشد.
        • ف
          فرجادی 30
          ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۹
          حسین سلام *
          آینده ی خوب بستگی به تلاش خودت و کمک پشتیبانی مالی خانوادت داره.بعضیامون هستن یتیمن و پدرشون از دنیا رفته اجاره نشین و بیکار هم هستن اما از زیره زمین هم که شده رفتن به اندازه ی یک قسط جور کردن و ثبت نام شدن تو طرح تعجب میکنم چطور خانوادت گذاشتن همچین اتفاقی بیوقته و غفلت کردن از آینده ی فرزندشون البته شایدم واقعا براشون مقدور نبوده
          یا شرایطشو نداشتن نمیشه قضاوتشون کرد.
          به هرحال امیدوارم سازمان یه فکری بحال شما بکنه بعد از اتمام این طرح انشاالله. یاحق
        • ش
          شهاب الدین
          ۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۴۵
          از سال 97 تا به امروز یک قسط بیشتر واریز نکردم و تا پایان امسال مهلت واریز و تسویه دارم . ماها خیلی شانس آووردیم از یکطرف از دم قسط بهمون فروختن و از طرف دیگه 3 بار مهلت پرداخت رو تمدید کردن . اگه امسال کارت معافی نگیریم کلامون پسه معرکه اس . پولاتونو راست و ریست کنید دوستان 6 ماه بیشتر فرصت نداریما. یا حق
          • ح
            حسین
            ۹ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۱۳
            خوش بحالت. من نتونستم فسط بریزم و ثبتنامم رو باطل کردند.
            • ش
              شهاب الدین
              ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۲:۴۳
              حیف شد برادر . منم اونموقع بیکار بودم و بی پول پدرمم وضع مالی خوبی نداشت اما رفتم قرض کردم و یک قسط پرداخت کردم و بیخیاله بقیه اش شدم حتی قیده پولامم زده بودم خداییش چون حوصله نداشتم بیوفتم دنبال کارای اداری و کاغذ بازیش خلاصه این تمدیدای پرداخت رو بیشتر مدیون کرونا هستیم وگرنه طرح فروش همون ساله 98 پرونده اش بسته میشد. انشالا شادی دلهای تمامی شما مشمولان غایب.
          • آ
            آرش
            ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۵
            لااقل اگه نمیذارید طرح مالیات به نتیجه برسه حداقل این قانون جریمه مشمولان غایب را تمدیدش کنید مشکلات غایبین سن بالا حل بشه
            • چ
              چهرازی
              ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۰:۳۹
              نمیشه جناب اگه به 30 ساله ها بفروشن 29 ساله هایی که چندماه تا 30 کم دارن هم میگن ماهم میخایم و همینطور میره پایین تا برسه به 18 ساله ها و تا چشم به هم بزنی پادگانها خالی از سرباز میشه و از طرفی همه مثل شما پول ندارن که بخرن و این باعث دو دستگی و تفرقه در جامعه میشه.
              • ح
                حمید
                ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
                چه ربطی داره ، یکبار بزارند ، کسانی که بالای 30 سال هستند بخرند ، دیگه طرف 29 سالشه 28 سالشه شاملش نشده دیگه ، الان بالای 30 سال میرن خدمت ؟
                • چ
                  چهرازی
                  ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸
                  از سال 94 الی 98 طرح فروش گذاشتن اون هم به صورت اقساطی خب آنموقع شما کجا تشریف داشتید جناب؟
                  • ح
                    حمید
                    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴
                    چون دانشجو بودم شاملم نمیشد ، 6 سال غیبت داشتم
                • ا
                  اشکان
                  ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۵
                  من داداش نمیدنستم پولم جور میشه یا نه همون موقع هم از شانس بدم اومدم ماشینمو بفروشم مشتری پیدا نشد وگرنه خریده بودم اومدم ثبت نام کنم گفتن اگه ثبت نام کنید تا یک ماه بیشتر فرصت نداری پول رو واریز کنی وگرنه ثبت نامت باطل میشه اگه تا آخر فروردین 98 ثبت نام کرده بودم قسطی و یه قسط داده بودم آخرای 98 خریده بودمش اشتباهم این بود که ثبت‌نام نکردم خب دیگه گذشته داداش نمیشه کاریش کرد ولی خیلی حیف شد فرصت سوزی کردم
                  • غ
                    غفوری
                    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۱
                    والا خیلیامونم ثبت نام کردیم الانم اسممون تو سیستم هست و چندتا قسط هم پرداخت کردیم اما باقیمونده ی اقساط معوق رو نداریم تسویه کنیم و راحتشیم از این اژدهای هفت سر هممونم بیکاریم و زیره خط فقر بانکها هم برای 10 ملیون وام دوتا ضامن رسمی با چک صیادی میخوان.
                    اما هرطورشده جورش میکنم نمیزارم این فرصت از دستم بپره چون حتی اگر بعد از چندین سال طرح مجلس اجرایی بشه اولا به مشمولا کارت نمیدن و ثانیا اونموقع ما پیر میشیم و به درد بازار کار و تشکیل خانواده نمیخوریم چون سنمون بالاس و قوای جوانیمون رو از دست دادیم تا اون زمان.
                    • س
                      سید مصطفی
                      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۵
                      متاسفانه فرمایش شما کاملا صحیح میباشد

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ