ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران

۱ نظر

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران خبر داد و گفت: با توجه به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی این ابلاغیه در شهرداری تهران به عنوان یکی از مشمولان این قانون صادر شد.


به گزارش ایسنا، ابراهیم شیخ در تشریح ابلاغیه قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: بر اساس این مصوبه بانوان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تایید سازمان بهزیستی کشور) از تسهیلات مقرر در قانون راجع به خدمت نیمه ‏وقت بانوان مصوب ۱۰ آذر سال ۱۳۶۲ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن با استفاده از حقوق و مزایای کامل بهره ‌مند خواهند شد.
عاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: کارمندان مرد دارای همسر معلول یا دارای فرزند معلول تحت سرپرستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تایید سازمان بهزیستی کشور) با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی، از حقوق و مزایای کامل استفاده خواهند کرد همچنین دستگاه‌های مشمول مکلف هستند ساعات کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید را تا ۱۰ ساعت کاهش دهند.
به گزارش روابط عمومی معاونت منابع انسانی شهرداری تهران، معاون شهردار تهران از کلیه واحدها و سازمان های تابعه خواست در اسرع وقت مدارک و مستندات مشمولان بندهای این بخشنامه را جهت بررسی و برقراری مزایای مذکور به اداره کل منابع انسانی ارسال کنند تا اقدامات لازم برابر مقررات به عمل آید.
شیخ تاکید کرد: ۵۰ درصد حقوق و مزایای یکی از اولیای افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئوولیت پرداخت هزینه های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیا باشد از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و برابر تبصره این ماده، آیین‌نامه اجرایی آن پس از تصویب هیات محترم وزیران طی بخشنامه جداگانه ای به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد.

 منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران

  • م
    مجتبی شبانی
    ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۵۵
    لطفا برای کار کمکم کنید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ