آیا سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش سخت بود؟!/ اعلام نتایج آزمون در مرداد

۴۱ نظر

آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی اول مرداد برگزار شد اما تعدادی از داوطلبان نسبت به سختی سوالات و برگزاری آزمون در شرایط کرونایی شدید، گلایه‌مند هستند.

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی برای استخدام در آموزش و پرورش به رغم تمام گلایه‌ها و اعتراض‌های مشمولان مبنی بر قرار گرفتن در موج پنجم کرونا و روند صعودی مبتلایان به کرونا در اولین روز مرداد امسال برگزار شد.

بعد از برگزاری آزمون، برخی داوطلبان با چشمانی گریان، حوزه امتحانی را ترک می‌کردند و عنوان داشتند که آزمون بسیار سخت برگزار شده است. تعدادی از این مخاطبان نیز در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌ای با نام «انتقاد به سوالات سخت آزمون نهضت سوادآموزان» خواستار پیگیری شدند.

*سوالات خیلی دشوار بود

مشمولان آزمون استخدامی اول مرداد، نسبت به سختی سوالات تا حدی گلایه‌مند هستند که درخواست دارند نمره کف قبولی را آموزش و پرورش تغییر دهد؛ در غیر این صورت آنها نمره قبولی را نخواهند گرفت.

یکی از این داوطلبان به خبرنگار فارس گفت: سوالات خیلی دشوار بود و اصلا قابل فهم نبود و این در حالیست که در این مدت خیلی درس خوانده بودیم اما روز آزمون، سوالات هر درسی را می‌دیدم، شوکه می‌شدم.

داوطلب دیگری اظهار کرد: سوالات آزمون خیلی سخت بود و خارج از منابع طراحی شده بود؛ چرا ما را اذیت می‌کنند، اگر واقعا نمی‌خواهند استخدام کنند، بگویند؛ چرا آزمون سخت می‌گیرند.

یکی دیگر از داوطلبان گفت: ماسک زدن، محیط گرم و دور بودن محل برگزاری آزمون از منزل باعث عدم تمرکز شده بود و همچنین سخت بودن و مفهومی بودن سوالات مزید برعلت شد تا نتوانیم به خوبی به سوالات پاسخ بدهیم‌.

وی افزود: سوالات آزمون به قدری سخت بود که حتی یک نفر هم با لبخند از جلسه خارج نشد.

*افرادی که بتوانند ۵۰ درصد نمره را کسب کنند، به مرحله بعدی استخدام می‌روند

مصطفی اسدی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر(۲نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی قبل از سال ۱۳۹۲، اظهار کرد: ۱۰۶۵ آموزشیار نهضت سواد آموزی در سطح استان خراسان رضوی در سه شهرستان مشهد،کاشمر و سبزوار با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: افرادی که بتوانند ۵۰ درصد نمره را کسب کنند، پس از طی مراحل گزینش و گذراندن دوره یک ساله مهارت‌های معلمی در دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

* نتایج آزمون از طریق پروفایل شخصی داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود

احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این آزمون با حضور ۱۰۰۹ داوطلب در کرمان برگزار شد که از این تعداد ۱۲۸ نفر مرد و ۸۸۱ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: این آزمون با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان های کرمان، جیرفت و بم برگزار شد و نتایج آزمون از طریق پروفایل شخصی داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود.

* نتایج اولیه آزمون اواسط مرداد سال‌ جاری اعلام می‌شود

عیسی سهرابی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: این آزمون در ۳ شهرستان خرم آباد، بروجرد و کوهدشت با حضور ۱۲۶۲ شرکت کننده برگزار شد و البته علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی، ناظران و نمایندگان آموزش و پرورش با حضور در حوزه‌های آزمون بر فرآیند برگزاری آن نظارت کردند.

وی با اشاره به اینکه مجری برگزاری آزمون جهاد دانشگاهی است، گفت: نتایج اولیه آزمون اواسط مرداد سال‌ جاری اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان بعد از طی یک دوره آموزشی یکساله در دانشگاه فرهنگیان بر اساس نیاز در آموزش و پرورش به کارگیری خواهند شد.

در خصوص گلایه‌های داوطلبان به سراغ شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی رفتیم که البته وی روز جمعه از آزمون هم بازدید کرده بود؛ محمدزاده درباره سوالات به خبرنگار فارس گفت: در این خصوص، شخصا از تعدادی از داوطلبان سوال کردم؛ برخی از داوطلبان عنوان می‌کردند که سوالات سخت است و عده‌ای هم می‌گفتند سخت نیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه برخی می‌گفتند سوالات خارج از منابع آزمون بوده است، افزود: مجری برگزاری آزمون، جهاد دانشگاهی است.

محمدزاده درباره اعلام نتایج آزمون گفت: آنطور که از مسوولان جهاد دانشگاهی شنیدیم حداکثر تا ۳ هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، موضوع سوالات آزمون و گلایه داوطلبان را با مسوولان آموزش و پرورش مطرح خواهیم کرد تا ببینیم چقدر این موضوع صحت دارد؟ و در این خصوص پاسخگویی مناسبی به داوطلبان داده شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد دانشگاهی اینجا کلیک نمایید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۱ نظر برای آیا سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش سخت بود؟!/ اعلام نتایج آزمون در مرداد

  • ا
    الهه
    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱
    سلام. ازمون خیلییییی سخت بود..
    کی میزنن نتیجه ازمون رو؟؟؟
    • ح
      حقی
      ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۰۹
      اومدنتایج من قبول شدم
      • م
        مریم
        ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۵۱
        شما کدام استان ؟ اموزشیارید؟؟‌کاربر حقی
        • م
          مریم
          ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۰۷
          شما حتما سابقه بالایی دارید رسمی شده دو سه سال بعد بازنشسته خواهید شد من دل ودماغ نداشتم قبول هم میشدم با چهل سال بعید می دانستم بتونم ادامه بدم
          • ل
            لیلا
            ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۰
            چند شدی
            • ح
              حقی
              ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۹
              عمومی 61/7
              تخصصی50
              درکل 54.67
            • آ
              آسان
              ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۵۵
              قبولت کردن ،قبول نشدی.
              • ح
                حقی
                ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷
                نهضتی بودم ،گیلان
                • ح
                  حقی
                  ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
                  کی قبولم کرد؟من کسی رونداشتم
                  • آ
                    آسان
                    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۰۴
                    شوخی کردم به دل نگیر،درصد تخصصی ضرب در60 می کنند ودرصد عمومی ضرب در40 می کنند بعد باهم جمع می کنند
              • غ
                غلامرضا رضائی
                ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱
                باسلام
                سئوالات بخش عمومی این آزمون قابل قبول بود، هرچند که در همین قسمت هم حدود 10 سئوال از مجموع 60 سئوال دارای چنان درجه ای از سختی بود که حتی بسیاری از موسسات هم که مربیانشون دارای مدرک دکتری بودند، حدود 10 پاسخ غلط در پاسخنامه پیشنهادی خوشون داشتن که این نشون میده که سئوالات بخش عمومی هم بطور کامل استاندارد نبود؛ زیرا قرار بود در حد کاردانی باشد!
                در بخش تخصصی اما بالعکس نظر بسیاری از دوستان باید عرض کنم که اصلاً سوالات مفهومی نبودند ولی بدتر از مفهومی بودند!!!
                چون حفظی کامل بودند! یعنی مثلا یک جمله در یک کتاب 350 صفحه ای که جزو منابع بود را انتخاب کرده بودند و باید اون یک کلمه را در بین 4 گزینه، انتخاب می کردیم که باتوجه به جزوات غیراستاندارد و زمان کمی که بسیاری از آزمون دهندگان برای مطالعه در اختیار داشتند، کسب نمره 50 واقعا سخت و غیرمنطقی به نظر می رسه!!!
                جالبه بدونید که شیوه و سبک طراحی سئوالات مشابه شیوه و سبک طراحی سئوالات حفظی در آزمونهای ارشد و دکتری بوده!
                جالب تر اینکه برخلاف نظر جهاد که مدعی عدم اشکال در سئوالات و مخصوصا در پاسخنامه بخش اختصاصی خودش هست، در سئوالات و پاسخنامه بخش اختصاصی دارای غلط فاحش بوده به طوری که سئوالی در بخش اختصاصی وجود داره که دارای 2 گزینه و پاسخ صحیح هست!!!
                البته سختی سئوالات ارتباطی با طراحان محترم سئوالات آزمون جهاد نداره بله موضوع این هست که اونها از وقت کم داوطلبین برای مطالعه اطلاعی نداشتند؛ ولی آیا انتظار کسب نمره 50 درصد آزمون از شرکت کنندگان که برای مطالعه 11 عنوان عمومی و تخصصی گاها حتی با کمتر از 1 ماه فرصتکه در اختیارشون بوده و اون هم با جزوات تخصصی نه چندان استاندارد، انتظاری معقول و منطقی هست؟؟؟
                در حال حاضر با در نظر گرفتن شرایط مذکور انتظار تمامی شرکت کنندگان از مسئولین محترم این هست که نصاب قبولی در این آزمون به صورت معقول و منطقی در نظر گرفته بشه تا خدای نکرده حق هیچ کدام از کسانی که سالیان سال زحمت تربیت فرزندان این مرز و بوم رو در مناطق مختلف ئ حتی محروم و دورافتاده کشیده اند، ضایع نگردد!
                • ح
                  حقی
                  ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۱۹
                  باسلام پاسخ نامه سوالات عمومی روازکجا میشه تهییه کرد
                  واقعا زمان آمادگی برای آزمون ونوع سوالات ارتباط معناداری نداشتند
                • ف
                  فاطمه
                  ۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۹
                  با یه آزمون سختی با سوالات سخت مفهومی که یک مرداد از ما گرفتن همه امیدامون رو به فنا رفت
                  آخه تو یک ماه ده یازده کتاب ادم چطوری بخونه
                  ما نهضتیها ک سالها زحمت کشیدیم کار کردیم
                  بگن ازمون داخلی
                  ولی در حد دکترااااا
                  اصلا روز آزمون با اون سوالات هممون متحول شدیم بخدا من خودم با گریه محل آزمون رو ترک کردم😞😭
                  هنوزم حالم خوب نشده
                  ان شاءالله که حدنصاب بیاد پایین و هممون قبول بشیم بحق پنج تن 🙏🏼🙏🏼🙏🏼
                  • ف
                    فرشته غنجی
                    ۷ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۵۰
                    وای که سوالات چقدرسخت ومفهومی بودبخدا سه ماه تمام خانواده وبچه ها روکنارگذاشتم چقدر درس خوندم پیش خودم میگفتم کمتراز90درصدنمیزنم...وای ازوقت آزمون که خیلی کم ...مسولین محترم بدادمون برسید
                    • ن
                      نهضتی بدبخت
                      ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۱۱
                      من خودم دکترا روانشناسی تربیتی خواندم تمام منابع اختصاصی که نگاه کردم تماما اشکال داشت غلط تایپی زیاد داشت تا آموزشیاران گمراه بشن سوالات تخصص هم بجز بیست تا مابقی جز سوالات دکترا سال های قبل بود نمونه اش اون سوال یک روانشناس تربیتی در مورد گیلفورد سوال چهارم دکترا امسال بود من خودم معلم هستم ولی چشمان گریان آموزشیاران عزیز بعد از جلسه امتحان هیچوقت فراموش نمیکنم امتحان قبلی خدایی راحت بود ولی این یکی واقعا در حد آموزشیاران عزیز نبود خدا کمک کنه تصمیم عاقلانه و منطقی و همراه با عدالت و احساس در مورد این قشر زحمتکش بگیرند
                      • ا
                        احسان
                        ۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
                        ازمون بی نهایت سخت بود من واقعا خیلی خوندم به امید نمره ی خیلی بالا، ولی سوالات رو که دیدم واقعا جا خوردم، خدا کنه حدنصاب رو بیارن پایین
                        اینجوری هیچکس قبول نمیشه
                      • م
                        معلم قران
                        ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
                        سوالات وقتگیر و مبهم بود،مارو دو هفته قبل از ازمون تایید کردن
                        مکان ازمون و نحوه برخورد مسئولین افتضاح بود
                        بعضی از سوالات هم که به کل اشتباه طرح شده بود
                        • س
                          سعیده
                          ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
                          جهاد دانشگاهی خودش هر دفعه ازمون میگیره کلی اشتباه تو سوالاتش داره اخه ما چه طوری تو دو هفته قبول بشیم؟انصافتون کجاست حداقل وقت بیشتری میدادین نه اینکه نصف سوالا مونده بود به زور برگه رو ازمون گرفتن بی انصافها
                          • ه
                            هستی
                            ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
                            خودشان به عمد اینکارو کردن تا دقیقه ی آخر اسم نوشتن،یعنی این فکرو نکردن که چطوری نخونده میخواهیم قبول بشیم،میدونستن همه چشم به امید هستن که تو ازمون بتونن شرکت کنن،دست رو نقطه ضعف همه گذاشتن بخاطر پول ثبت نام
                            • ب
                              بانو
                              ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۹
                              اگر مارا نمی‌خواهید ،برای چی مارا معلم کردید ، که الان باید با یه آزمون کارشناسی نشده انگیزه ما را از بین ببرید
                              • ب
                                بانو
                                ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۳۶
                                سلام من با برنامه ریزی کامل درس خوندم کاملا دقیق و برنامه ریزی شده ،حتی شب ها هم نمیخوابیدم ، فکر میکردم نمره قبولی رو کامل میگیرم ... ولی اینطور نشد ، اصلا انگار اشتباه منابع رو خوندم😓
                                • ز
                                  زینب
                                  ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۵
                                  دقیقا منم همینطور .شما اموزشیارید یا طرح امین
                                  • ب
                                    بانو
                                    ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۱
                                    من اموزشیارم
                                  • م
                                    محمد
                                    ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۷
                                    قرار بود سوالات آزمون در حد کاردانی باشه ولی در حد ارشد هم بالاتر بود. ما منابع خودشون با سوالات و منابع سال‌های قبل رو خوندیم ولی متاسفانه سوالات غافلگیرمون کردند. الان تنها انتظارمون این هست که درصد رو از 50 به حداقل 30 برسونید.. چون این آخرین شانس برای بخش زیادی از داوطلب ها بود..
                                    • ز
                                      زهرا
                                      ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳
                                      عمومیاتون در حد دبیرستان بود
                                      کامپیوترش فوق العاده آسون بود
                                      من سوالات رو که تو کانال ها گذاشتند نگاه کردم همشو تونستم بزنم
                                      • ا
                                        ابان
                                        ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
                                        کدام استان هستید؟؟
                                        • م
                                          مریم
                                          ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۶
                                          خوش به حالتون.
                                          • ح
                                            حقی
                                            ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۲۲
                                            سوالای عمومی روچطورمیشه تهییه کرد
                                            عمومی ها نسبتا خوب بودولی تخصصی واقعا سخت بود
                                      • ح
                                        حسین
                                        ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۶
                                        با سلام.چرا سوالات ما را جهاد دانشگاهی طراحی میکنه مگه ارکان دیگری نیست در کشور اون اقایی که سوالات را طراحی کرده یک روز هم در مناطق محروم با ارتفاع 3500 متر تدریس کرده درد محرومیت و سختی کار چشیده است نه به خدا.
                                        • ز
                                          زهرا
                                          ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
                                          اگه سنجش ازتون امتحان می‌گرفت حتی نمره 10 هم نمیگرفتین
                                          من سوالات عمومی شما رو نگاه کردم خیلی آبکی بود
                                          من خودم دارم برا استخدامی ماده 28 میخونم
                                        • ح
                                          حسین
                                          ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹
                                          باسلام. چرا سوالات ازمون نهضتی ها خارج از منابع طراحی کردند ایا خودشون میتوانند به این سوالات در حد دکتری تخصصی جواب بدند نه به خدا.اموزش و پرورش با سونامی بازنشتگی مواجه است از این طرف ریزش بی معنی است بعد از 15 سال سابقه با سوالات خارج از منابع روبرو شویم همه معلمان هنگام خارج شدن از جلسه ناراحت بودند.
                                          • ح
                                            حسین
                                            ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵
                                            با سلام. سوالات خارج از منابع ودر حد دکتری تخصصی طراحی شده بود ایا خودشون میتونند به این سوالات جواب بدند به خدا نه. کی دستور داده خارج از منابع طراحی کنند با ید
                                            در دادگاه جواب گو باشه
                                            • آ
                                              آسیه
                                              ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
                                              سلام سوالات آزمون اآموزشیاران آموزش وپرورش بسیار سخت بود با توجه به اینکه زمان لازم برای مطالعه کم بود ،منبعی برای سوالات عمومی معرفی نشده بود ،با وجود ایام کرونا گرمی هوا ودیر شروع شدن آزمون( ساعت 9)و....تقاضای پایین آمدن کف نمره آزمون حداقل به 40 درصد را از مسئولین داریم با تشکر
                                              • ز
                                                زهرا
                                                ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۳۵
                                                خدایشش معاد به معنی بازگشت
                                                سوال آبکی تر از این ؟
                                                بابا شما دیگه کی هستین
                                                • ل
                                                  لیلا
                                                  ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
                                                  عزیزم تخصصی هارو دیدی
                                                  مهم نمره تخصصیه که نه متناسب با رشته تحصیلی ما بود
                                                  خیلی هم دوپهلو و مفهومی بود
                                                  • خ
                                                    خراسان
                                                    ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
                                                    شما اموزشیارید؟،
                                                • م
                                                  محمد
                                                  ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۲
                                                  سلام وقتتون بخیر، واقعا سوالات خیلی سخت بود من جزوه ها رو چهار بار خونده بودم ولی واقعا شوکه شدم تورو خدا به مسئولین بگید حد نصاب روبیارن پایین تاحقی از ما که سالها زحمت کشیدیم ضایع نشه، ممنونم
                                                  • ی
                                                    ی ی وسف
                                                    ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
                                                    اونیکه میگه آزمون آسون بوده اصلا آزمون نداده
                                                    • ل
                                                      لیلا
                                                      ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲
                                                      خیلی امتحان سختی بود به ماه یک ماه کار داشت به امتحان گفتن میتونید شرکت کنید با توجه به اینکه رشته تحصیلی ما مطابق با مواد امتحانی نبود 5 تا جزوه معرفی کردن گفتن بخونید
                                                      خدایی آونایی که میگن امتحان اسون بود چقدر از سوالات تو این جزوه ها بود الکی به ما گفتن بیاین ثبت نام کنید بعدا بگن ما از اینا آزمون گرفتیم خودشون قبول نشدن
                                                      • ه
                                                        هستی
                                                        ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۹
                                                        بحث سر سخت یا آسون بودن ازمون نیست،بحث سراینه که ما وقت نداشتیم بخوانیم،اگه ازمون شامل ما میشد چرا چند روز قبل امتحان میگین برید ثبت نام کنیم، این چه قانونی که دقیقه 99 شامل همه شد
                                                        • ی
                                                          یاسین
                                                          ۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
                                                          آزمون حذفی 90درصدی بود خدا به دادمان برسه

                                                          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                          ثبت پاسخ