آیا اهالی مطبوعات بیمه بیکاری می‌گیرند؟

روزنامه‌نگاران می‌گویند با تعطیلی موقت چاپ کاغذی مطبوعات، نگران آینده شغلی و امنیت شغلی خود هستیم.
جمعی از روزنامه‌نگاران در تماس با خبرنگار ایلنا، از ممنوعیت چاپ کاغذی مطبوعات ابراز نگرانی کردند و گفتند: بیشتر روزنامه‌نگاران با قراردادهای موقت یک ماهه و سه ماهه و یا حتی بدون قرارداد مدون مشغول به کار هستند؛ تعطیلی موقت چاپ، می‌تواند امنیت شغلی آنها را بیشتر از همیشه به خطر بیاندازد.


یازدهم فررودین ماه، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد در راستای اجرای حداکثری طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی، نسخه کاغذی نشریات تا پایان این طرح چاپ نخواهد شد.
الا روزنامه‌نگاران و شاغلان در بخش کاغذی مطبوعات نگران بیکاری خود هستند؛ بی‌ثبات‌کاری در صنعت چاپ و نشر، علت اصلی این نگرانی است؛ پیش از این از ابتدای اسفند تا نیمه اول فروردین، سی خبرنگار و عکاس خبری با عدم تمدید قرارداد مواجه شده و بیکار شدند.
پرسش اصلی روزنامه‌نگاران این است که در صورت طولانی شدن تعطیلی چاپ مطبوعات، آیا آنها به بیمه بیکاری معرفی خواهند شد؟! آیا کارفرماهای روزنامه‌نگاران که مدیران مسئول مطبوعات کاغذی هستند، آنها را برای دریافت مقرری بیکاری معرفی می‌کنند؟!
در این بین، وضعیت روزنامه‌نگاران حق‌التحریر که به صورت کارمزدی با مطبوعات همکاری می‌کنند، نگران‌کننده‌تر است؛ این بخش از کارگران فرهنگ، قرارداد شغلی و بیمه ندارند و درنتیجه، امکان برخورداری از مقرری بیمه بیکاری برای آنها فراهم نیست.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار بیمه بیکاری اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ