آغاز فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان

ایسنا/زنجان رییس جهاددانشگاهی زنجان از آغاز اجرای فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

کامران جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجرا است، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک و حمایت از کسب و کارهای خرد در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح ابتدا به‌ صورت آزمایشی در ۹ استان برگزار شد و پس از بازبینی و رفع نواقص، اجرای آن به شکل سراسری در دستور کار قرار گرفته است.

جعفری بررسی، شناسایی اولویت‌بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه را فاز نخست این طرح معرفی عنوان کرد و افزود: در این فاز، امکانات موجود شهرستان‌ها، نقاط ضعف قوت، فرصت و تهدید شهرستان‌ها مورد شناسایی قرار گرفت.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه مراحل اجرای این طرح رایگان است و کسی حق دریافت وجه از متقاضیان ندارد، ادامه داد: در کنار افراد گروه هدف، پیشران‌هایی باید معرفی شوند که این پیشران‌ها نیازمند شناسایی و ثبت‌نام در سامانه و هدایت هستند.

رییس جهاددانشگاهی استان زنجان با تاکید بر اینکه به دلیل اتصال متقاضیان به بازار، شناسایی پیشران‌ها در شهرستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مشاوره‌ها به صورت عمومی در مرحله اول و تخصصی در بخش‌های مختلف فاز دوم و نیز آموزش‌های عمومی و تخصصی متناسب با علایق و توانمندی‌ها طراحی شده که کاملاً رایگان است.

جعفری تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به ‌عمل آمده، طرح فوق در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار کار اجرایی خواهد شد که هم‌اکنون فاز دوم این طرح در استان زنجان شروع به کار کرده است.

این مسئول به مزیت‌های موجود در استان برای اجرای این طرح اشاره کرد و یادآور شد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل، ملحفه‌دوز است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با ارائه آموزش‌های تخصصی و مشاوره شغلی متقاضیان، مسیر را برای آنان هموار کرده و به درآمدزایی مخاطبان این طرح کمک خواهد کرد.

رییس جهاددانشگاهی زنجان یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی سهمیه در نظر گرفته شده برای استان زنجان در این طرح ۱۸۰۰ نفر بود که تاکنون ۲۲۶۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر غربالگری و ارزیابی اولیه آنان در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ