آغاز تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال تحصیلی ۹۸-۹۹ آغاز شد و داوطلبان می توانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.


به گزارش بازارکار به نقل از مهر، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه برگزار شد و تعداد ۷۰ هزار و ۹۴ نفر ثبت نام کننده در ۱۱ مجموعه و ۴۲ رشته به رقابت پرداختند و نتایج نهایی آزمون دوشنبه ۲۵ شهریورماه منتشر شد.
پس از برگزاری جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و دستور وزیر بهداشت مبنی بر افزایش ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی گروه علوم پزشکی، مرحله تکمیل ظرفیت و انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال تحصیلی ۹۸-۹۹ آغاز شد.
ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ تعداد ۶۷۱ نفر در ظرفیت عادی و ۴۶۲ نفر در ظرفیت شهریه پرداز و در مجموع تعداد یک هزار و ۱۳۳ نفر است که در ۷۹ رشته آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در این مرحله پذیرفته می شوند.
مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه علوم پزشکی سال ۹۸ آغاز شده است و داوطلبان تا روز سه شنبه ۱۶ مهر می توانند با وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
تمامی افراد اعم از قبولی یا مردودی که در مرحله نخست مجاز به انتخاب رشته محل بوده اند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت هستند.
همچنین افرادی که پیش از این انتخاب رشته کرده اند نیز می توانند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.
افرادی که در مرحله نخست قبول شده و مجدداً در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده و در هر یک از دوره های عادی یا شهریه پرداز پذیرفته شوند، پذیرش مرحله نخست آنها لغو شده و قابل بازگشت نیست.
دانشگاه های محل پذیرش اولیه موظفند در صورتیکه پذیرفته شدگان قبلی در طی مراحل تکمیل ظرفیت در دانشگاه دیگری پذیرش شوند تسهیلات آموزشی لازم برای انتقال به محل پذیرش جدید را فراهم آورند و با جابجایی ایشانمخالفت نکنند.
مطابق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام افرادی که در آزمون سال دوره های رایگان پذیرفته شده و ثبت نام نکنند یا انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون سال ۹۹ نیستند، بنابراین افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت در دوره های عادی (رایگان) پذیرفته می شوند، درصورت عدم ثبت نام یا عدم مراجعه به دانشگاه یا انصراف از تحصیل مشمول محرومیت یکساله خواهند شد.
بر اساس آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی هرگونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.
بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در محل پذیرش پس از اعلام نتایج انجام نخواهد گرفت. زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت، توسط دانشگاه پذیرنده تعیین و اعلام خواهد شد.
نتایج مرحله تکمیل ظرفیت ۱۸ آبان ماه از طریق همین سایت اعلام خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ