آزمون ۱۴۰۲ طبق برنامه سازمان سنجش برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور خبر داد و گفت: آزمون ۱۴۰۲ طبق اطلاع رسانی سازمان سنجش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علیرضا منادی سفیدان در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار گرفت که پس از بررسی کلیات آن به تصویب رسید.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم افزود: این طرح با حضور نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و مرکز پژوهش‌ها به تصویب رسید و مقرر شد جزئیات طرح در جلسات آینده بررسی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: عمده تغییرات در جزئیات این طرح، مربوط به سال‌های آینده خواهد بود. البته این موضوع نیز به رای نمایندگان عضو کمیسیون و به جلسات آینده بستگی دارد.

کنکور سراسری فقط از دروس تخصصی خواهد بود

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: در حال حاضر ما با دو مقوله قانون مجلس مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵ و از سوی دیگر مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مصوب ۱۴۰۰ مواجه هستیم که ابلاغ آن در خرداد ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور انجام و برای ما لازم‌الاجرا شد.

وی تصریح کرد: بر همین مبنا ما مقدمات برگزاری آزمون سراسری را در دو نوبت پیش‌بینی کردیم تا در دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ این دو آزمون برگزار شود.

پورعباس با تاکید بر اینکه تمام مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون آموزش به کنکور سال ۱۴۰۲ مربوط نخواهد بود، عنوان کرد: بر همین مبنا ما دو آزمون را برگزار و در مرداد ماه نیز پذیرش خواهیم داشت، مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون برای سال‌های ۱۴۰۳ به بعد خواهد بود که جنبه‌های اختلافی باید مورد بحث قرار گیرد و به یک جمع‌بندی کلی رسید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با یادآوری اینکه بر همین مبنا ما اطلاع‌رسانی کافی را در صورت تغییر قانون برای آزمون‌های ۱۴۰۳ به بعد خواهیم داشت، افزود: در حال حاضر داوطلبان باید آرامش لازم برای شرکت در آزمون دی ماه که می‌توان برای آنها آزمایشی تلقی شود، داشته باشند و پس از آن نیز برای آزمون تیرماه ۱۴۰۲ آماده شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاثیر معدل در آزمون سراسری به صورت قطعی خواهد بود یا تاثیر مثبت، گفت: با توجه به اینکه این موضوع مربوط به جزئیات قانون است در این خصوص بحث نشد.

پورعباس تصریح کرد: در قانون مجلس تاثیر قطعی وجود ندارد و هنوز تکلیفی در این خصوص که تاثیر معدل قطعی باشد یا تاثیر مثبت در این طرح نیز وجود ندارد. ما برای آزمون ۱۴۰۲ باید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم که در آنجا «تاثیر قطعی» ذکر شده است. بنابراین اگر مجلس قید خاصی برای آزمون ۱۴۰۲ داشته باشد در نحوه اجرا تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی درباره وجود دروس عمومی در آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز گفت: قطعا دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ نخواهد بود و آزمون از دورس تخصصی برگزار خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار تحصیلی کشور اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ