آرشیو استخدام وزارت بهداشت سال ۹۷

آرشیو استخدام وزارت بهداشت

خبر ۸ دی ۹۸ - اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش ‌و پرورش و فراگیر هفتم در ۱۰ دی ماه ۹۸

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌هایی اجرایی از جمله آموزش و پرورش اظهار کرد: جزئیات اعلام نتایج آزمون از سوی سازمان سنجش که برگزار کننده بوده اعلام می‌شود و طبق اعلام سازمان سنجش نتایج اولیه ۱۰ دی ماه اعلام می‌شود.

با بیان اینکه ما دو برابر ظرفیت را به مصاحبه دعوت و طی یک ماه فرایند بررسی مستندات و مدارک را انجام خواهیم داد گفت: پس از آن نتایج مصاحبه به سازمان سنجش ارائه و نتایج نهایی اعلام می‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۷ آذر ۹۸ - اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره تغییر تاریخ برگزاری آزمون پزشکان متخصص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی سال ۱۳۹۸

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در هفتمین آزمون فراگیر مشترک دستگاههای اجرایی کشور در تاریخ ۹۸/۰۷/۰۱، و هماهنگی بعمل آمده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون پزشکان متخصص آن وزارت می‌رساند، به منظور رفاه حال داوطلبان و فراهم نمودن امکان برگزاری آزمون در استان محل اقامت آنان، تاریخ برگزاری آزمون مذکور به روز جمعه ۹۸/۱۰/۲۷ تغییر می‌یابد.

لذا داوطلبان می بایست به منظور اطلاع از تاریخ پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون به اطلاعیه ای که در تاریخ ۹۸/۱۰/۲۳ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد، مراجعه نمایند.

خبر ۱ آذر ۹۸ - جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور بیش از ۱۰۸ هزار داوطلب از سراسر کشور برگزار شد.وی افزود: نتیجه آزمون در ماه دی اعلام می شود و امیدواریم پذیرفته شدگان تا پایان امسال مشغول به کار شوند. همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز جذب ۲هزار نفر عضو هیات علمی را گرفته است که فرآیند استخدام آنها طی می شود.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خبر ۲۷ آبان ۹۸ - دریافت کارت هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۹۸

 ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۹۸ به اطلاع می رسانیم،لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

آزمون نوبت صبح از ساعت‌ ۸:۳۰ و نوبت عصر از ساعت‌ ۱۴:۳۰ روز پنجشنبه ۹۸/۰۸/۳۰ می‌باشد.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۲ آبان ۹۸ - اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۸

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبانی که در هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام نموده‌اند، نظر این داوطلبان را به موارد ذیل معطوف می دارد:

الف‌ - نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز دوشنبه ۹۸/۰۸/۲۷ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و ...) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم می باشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

ب‌ - درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲ و ۱۵ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، شاغل قراردادی (نام دستگاه)، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۸/۳۰ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۸، ۹، ۱۳، ۱۴ و ۱۸ (جنس، معلولیت، نیازمند منشی، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و اولویت انتخابی) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایند.

تذکر مهم: درخصوص سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون) به اطلاع می رساند؛ هیچ گونه ویرایشی برای این بند انجام نمی گیرد و با توجه به هماهنگی انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، متقاضیان می بایستی در تاریخ های ۹۸/۰۷/۱۶ لغایت ۹۸/۰۷/۱۸ اقدام به ویرایش سهمیه و شغل محل مربوطه می نمودند.

۲- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

۳- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج - آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده این سازمان در روزهای سه شنبه ۹۸/۰۸/۲۸ و چهارشنبه ۹۸/۰۸/۲۹ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) می باشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.

د‍ - تذکرهای‌ مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- فرآیند برگزاری آزمون نوبت صبح از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) و نوبت عصر از ساعت‌ ۱۴:۳۰ (چهارده و سی دقیقه) روز پنجشنبه ۹۸/۰۸/۳۰ می‌باشد.

۳- در ورودی ِحوزه های امتحانی برای آزمون نوبت صبح راس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) و برای آزمون نوبت عصر راس‌ ساعت‌ ۱۴:۰۰ (چهارده) بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «ه‍» آمده است، رفتار خواهد شد.

۶- داوطلبان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۹۸/۰۹/۰۷ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند . بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

ه‍ – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سئوال برای تخلف در آزمون.

۳- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.

د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶- هیات‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره- آرای هیات‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.

ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (۵) هیات‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹- رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیات‌های انتظامی اعضای هیات علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی است.

ماده ۱۲- هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ضمناً نظر به حساسیت آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی سال ۱۳۹۸، مقتضی است کلیه اخبار و اطلاعات مرتبط با تخلف و تقلب در آزمون صدرالاشاره را با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ( قسمت گزارش تخلف در آزمون ها) و یا صندوق پست الکترونیکی(ایمیل) به نشانی Hefazatazmon@sanjesh.org و یا با شماره تلفن های۲-۰۲۶۳۶۱۸۲۱۵۱ به اداره کل حراست و حفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.

در خاتمه اضافه می‌نماید که داوطلبان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از این تاریخ لغایت روز پنج شنبه ۹۸/۰۸/۳۰ همه روزه به غیر از ایام تعطیل و در وقت اداری با بخش پاسخگویی اینترنتی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و یا شماره ‌تلفن‌ ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

دریافت فایل جدول شماره ۱-شهرستان‌ محل‌ برگزاری هفتمین آزمون‌ استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور - سال‌ ۱۳۹۸

دریافت فایل جدول‌ شماره‌ ۲- نشانی باجه‌های رفع نقص احتمالی کارتهای شرکت در هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور - سال‌ ۱۳۹۸

خبر ۸ مهر ۹۸ - اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اصلاحات دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۳۹۸

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند پیرو انتشار اطلاعیه‌های مورخ ۹۸/۰۷/۰۲ و ۹۸/۰۷/۰۳، با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور اصلاحات جدید ذیل در دفترچه راهنمای مذکور صورت گرفته، با عنایت به توضیحات ذیل ضرورت دارد، در صورت تمایل برای ثبت‌نام لازم است با توجه به دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام (آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور) با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.sanjesh.org در بازه زمانی مقرر نسبت‌به ثبت‌نام اقدام نمایند. ضمناً آن دسته از داوطلبانی هم که قبلا نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند با توجه به مفاد دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام این آزمون، اطلاعیه‌های فوق و همچنین مفاد این اطلاعیه می‌توانند تا پایان مهلت ثبت‌نام (۹۸/۰۷/۱۲) در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.
اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی – سال ۱۳۹۸:

در شرایط اختصاصی کلیه شغل محل هایی که رشته تحصیلی انفورماتیک پزشکی (مقطع تحصیلی فوق لیسانس) با کد ۳۰۱۲۲ را پذیرش دارد عبارت «دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته های تحصیلی مدارک پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت یا کتابداری در شاخه پزشکی» اضافه می گردد

برای مشاهده متن کامل اصلاحیه اینجا کلیک کنید

خبر ۳ مهر ۹۸ - اصلاحیه دفترچه هفتمین آزمون استخدامی فراگیر

بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند پیرو انتشار دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام هفتمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور و اطلاعیه مورخ ۹۸/۰۷/۰۲ با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصلاحات جدید ذیل در دفترچه‌های راهنمای مذکور صورت گرفته است. لذا داوطلبان با عنایت به توضیحات ذیل ضرورت دارد، در صورت تمایل برای ثبت‌نام با توجه به دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام آزمون مذکور با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در بازه زمانی مقرر نسبت‌به ثبت‌نام اقدام نمایند.

۱) جدول انطباق رشته یا گرایش‌های تحصیلی همانند یا جایگزین در هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی:

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۸/۰۶/۳۰ و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام هفتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ، با توجه به اعلام نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص همانندی و یا جایگزینی برخی از رشته و گرایش‌های تحصیلی اعلام شده در آزمون مذکور و با عنایت به مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، بدین وسیله به اطلاع داوطلبان گرامی می‌رساند:

برای مشاهده متن کامل اصلاحیه اینجا کلیک کنید

خبر ۱ مهر ۹۸ - دفترچه راهنمای ثبت نام هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور

دانشگاهها/دانشکدههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سایر موسسات تابعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نظر دارند برای تامین نیروهای مورد نیاز خود از محل مجوزهای استخدامی شماره ۱۵۱۶۰۹ مورخ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ و ۱۵۵۷۰۰مورخ ۱۳۹۷/۰۴/۰۳ سازمان اداری استخدامی کشور، افراد واجد شرایط را به استناد ماده ۳۳ آئین نامه اداری، استخدامی کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه/دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستورالعمل اجرایی برگزاری آزمون های استخدامی مصوب دور دوم هیات امنا سال ۱۳۹۷ از طریق آزمون کتبی در حیطه های عمومی و تخصصی (و حسب مورد مصاحبه استخدامی) به صورت پیمانی با شرایط و ضوابط ذیل استخدام نمایند. 

مواد امتحانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

فهرست شغل سازمانهای مورد تقاضا در هفتمین آزمون فراگیر


برای دریافت دفترچه اینجا کلیک نمایید

مشاهده ادامه متن آگهی

خبر ۲۶ شهریور ۹۸ - جزئیات استخدام ۱۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اظهار داشت: آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای استخدام ۱۰ هزار نیروی مورد نیاز، به صورت همزمان با سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: سهمیه استخدامی حوزه درمان عمدتاً به مشاغل گروه پرستاری شامل پرستاری، اتاق عمل، هوشبری و مامایی، گروه پزشکی شامل پزشک متخصص و پزشک عمومی، داروسازی، گروه توان‌بخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، گروه پیراپزشکی شامل رشته‌هایی از جمله علوم آزمایشگاهی، پرتوشناسی، مهندسی تجهیزات پزشکی و مددکار بهداشتی درمانی اختصاص یافته است.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۶ شهریور ۹۸ - جزئیاتی از هفتمین آزمون استخدامی فراگیر و آموزش و پرورش

معاون منابع انسانی سازمان استخدامی کشور در مورد هفتمین آزمون استخدامی فراگیر موارد زیر را اعلام نمودند :

هفتمین دوره آزمون‌ استخدامی دولتی به زودی (احتمالا هفته آینده) اطلاع‌رسانی می‌شود و آزمون استخدامی هم در مهر امسال برگزار می شود.

در این آزمون حدود ۳۰ هزار مجوز اشتغال برای دستگاه‌ها صادر شده که البته قطعیت آن نیازمند تامین اعتبار توسط دستگاه مذکور است.

 بیشترین حجم مجوزها مختص آموزش و پرورش است که عدد آن به ۱۶ هزار نفر می‌رسد و پس از آن وزارت بهداشت با ۱۰ هزار مجوز قرار دارد.

 همچنین امروز خبری مبنی موکول شدن استخدام آموزش و پرورش اواخر شهریور منتشر شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خبر ۳ شهریور ۹۸ - استخدام جدید وزارت بهداشت در مهرماه ۹۸ 

معاون پرستاری وزارت بهداشت از جذب ۹ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ۷۵ درصد جذب نیرو مربوط به گروه‌های پرستاری است و احتمالا آزمون یاد شده در مهر برگزار خواهد شد.

به گزارش بازارکار به نقل از فارس، مریم حضرتی ،معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: تعداد ۹ هزار نیروی جدید جذب وزارت بهداشت می‌شوند که ۷۵ درصد این میزان مربوط به جذب گروه های پرستاری است.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۷ مرداد ۹۸- صدور مجوز استخدام ۸ هزار پرستار در نیمه اول سال جاری

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از صدور دستور استخدام ۸ هزار پرستار در نیمه اول سال جاری و اجرای آن در پاییز خبر داد.

وی افزود: فراخوان لازم برای استخدام این پرستاران در ماه‌های آینده صادر خواهد شد ضمن اینکه در نیمه دوم سال جاری هم قرار است ۱۰ هزار استخدام جدید در وزارت بهداشت و درمان صورت گیرد.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۳ مرداد ۹۸ - اخذ مجوز استخدام ۹۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هیچ بیمارستانی دولتی نیست که بیماری را به دلیل تنگدستی پذیرش نکند، در عین حال بر لزوم ارایه تخلفات درمانی در بیمارستان‌ها به شماره ۱۹۰ تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، گفت: علیرغم مضایق مالی کشور و دولت به دلیل نقصان درآمدها، ما کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم را حمایت می‌کنیم و هیچ بیمارستان دولتی نخواهد بود که بیماری را به دلیل تنگدستی پذیرش نکند. از رسانه‌ها می‌خواهیم تا مواردی از این قبیل را در صورت مشاهده تخلف گزارش کرده و گیرندگان خدمات نیز در صورت مشاهده تخلف آن را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۹ تیر ۹۸ - وزارت بهداشت طی دو مرحله ۲۰ هزار نفر استخدام می‌کند 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر را گرفته‌ایم و ۱۰ هزار نفر دیگر در مرحله دوم استخدام می‌شوند.به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان دماوند که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات بیمارستان سوم شعبان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از امروز و در نمایشگاه الکامپ، پرونده الکترونیک سلامت بر روی تلفن همراه قابل رویت خواهد بود و از این پس مردم با پیوستن به پرونده الکترونیک سلامت می‌توانند از طریق تلفن همراه شان، اطلاعات مربوط به پرونده الکترونیک و موارد مربوط به سلامت خودشان را مشاهده کنند و بتوانند اقدام به نوبت گیری از مراکز درمانی کنند.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۴ تیر ۹۸ - خبر خوش وزیر بهداشت برای نیروهای استخدامی مراکز بهداشت دهان و دندان

نمکی گفت: مقرر شده ۵۰ درصد از نیروهای استخدامی در مراکز بهداشت دهان و دندان جذب شوند.

جذب ۵۰ درصد نیروهای استخدامی برای مراکز بهداشت دهان و دندانسعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که وضعیت استخدام تکنسین‌های دهان و دندان به چه صورت است، اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۳ تیر ۹۸ - صدور مجوز استخدام ۹ هزار پرستار در سال ۹۸

وزیر بهداشت از اخذ مجوز استخدام ۹ هزار پرستار خبر داد و گفت: این موضوع در اسرع وقت آگهی خواهد شد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: مجوزی برای استخدام حدود ۹ هزار پرستار اخذ شده که در اسرع وقت آگهی خواهد شد و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده مطلوب کنیم.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۸ خرداد ۹۸ - اعلام جزییات استخدام جدید وزارت بهداشت تا آخر تیر ماه

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت در حاشیه دوره توانمندسازی روسای بیمارستان‌های کشور در جمع خبرنگاران در باره جزئیات استخدام ۲۰ هزار نفر در وزارت بهداشت اظهار داشت:با توجه به افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌هایی که در نقاط مختلف به بهره‌برداری رسیده‌اند و نیز کمبود کادر فنی در آنها و بحث گسترش شبکه‌های بهداشت این کار انجام می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مرحله اول تا پایان تیر آگهی استخدام اعلام می‌شود و رشته‌ها و مراکز مورد نیاز در آن مشخص خواهد شد.این استخدام سراسری بوده ودر همه رشته‌های مورد نیاز بخش سلامت انجام خواهد شد.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۶ خرداد ۹۸ - جذب و استخدام ۲۰ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت 

تقوی نژاد گفت: با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ شده و به زودی آگهی استخدام ۲۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت منتشر می‌شود.

سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع کمبود نیرو در وزارت بهداشت و مجوز استخدام سازمان امور استخدامی اظهار کرد: ما هماهنگی هایی با سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی انجام داده ایم تا نیروی مورد نیاز در بخش های مختلف از جمله کادر پزشکی، پرستاری ، اورژانس و غیره را جذب کنیم.

 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۳ خرداد ۹۸ -جذب ۳۵ هزار نفر امسال در دستگاه‌های اجرایی کشور ‌

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امسال حدود ۳۵ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند گفت: هر سال آزمون استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور در دو نوبت تابستان و زمستان برگزار می‌شود که بخش قابل توجهی از نیروها با توجه به نوع فعالیت در دستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش و بهداشت درمان جذب دستگاه‌ها می شوند.

- وی افزود : نیروی انسانی مورد نیاز در رشته های مختلف شغلی از میان دانش آموختگان دانشگاهی و از طریق آزمون های استخدامی تامین می شوند.

- همچنین در ادامه اضافه کرد: قانون استخدام در همه جای کشور یکسان است حد نصاب آزمون های استخدامی و رشته محل شغل به صورت منطقه‌ای است و شهرها با هم مقایسه نمی شوند.


 برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۸ - صدور مجوز جذب ۹ هزار پرستار در سال جاری 

مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت:امسال مجوز جذب ۹ هزار نیروی پرستاری را داریم ؛ البته کارهای آن در مجلس و سازمان برنامه و بودجه انجام شده و منتظر ابلاغ هستیم و فکر می‌کنم طی یکی دو ماه آینده این موضوع اتفاق افتد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

خبر ۲۵ فروردین  ۹۸ - امتیاز «بومی‌گزینی» از آزمون استخدامی وزارت بهداشت حذف شد

با رای دیوان عدالت اداری، امتیاز «بومی‌گزینی» از آزمون استخدامی وزارت بهداشت حذف و ابطال شد.
امتیاز «بومی‌گزینی» از آزمون استخدامی وزارت بهداشت حذف شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، بنابر بند (پ) ماده ۳۰ دستورالعمل اجرایی برگزاری آزمون‌های استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی در خصوص امتیازات «بومی گزینی»، مقرر شده بود در سهمیه آزاد شرکت کنندگان در آزمون استخدامی، متقاضیان بومی در صورت برخورداری از شرایط آگهی استخدام و کسب حد نصاب نمره در اولویت پذیرش و جذب قرار گیرند.

با این وصف برابر مفاد دستورالعمل اجرایی مذکور مصوب هیات امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، فرد بومی دارای حد نصاب به دلایلی نسبت به فرد بومی شرکت کننده در آزمون استخدامی دارای اولویت در پذیرش و جذب خواهد بود.

این موضوع در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری در ماه پایانی سال با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و روسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به شرح زیر به صدور رای مبادرت کرده است.

رای هیات عمومی:

با توجه به اینکه به موجب بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه های مادی و معنوی از جمله وظایفی است که دولت برای تحقق آن باید همه امکانات خود را به کار برد و در اصل ۲۸ قانون اساسی مقرر شده: « دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید».

بنابراین بومی‌گزینی در استخدام‌های دولتی هر چند به نظر امتیاز برای افراد بومی به نظر می رسد، لیکن در عین حال برای فرد بومی و سایر افراد ایجاد محدودیت و محرومیت در امکان استخدام در سایر نقاط کشور را به وجود می آورد، در حالی که چنین مجوزی در هیچ یک از قوانین کشور پیش بینی نشده است و اعطای این گونه امتیازات و ایجاد محدودیت و محرومیت‌ها برای افراد جامعه نیاز به تصریح قانونگذار دارد و این امر در آراء متعددی از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری خلاف قانون اعلام و ابطال شده است.

بنا به مراتب، مقرره مورد شکایت به علت مغایرت با قوانین ذکر شده مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

خبر ۳۰ دی ۹۶ - آخرین وضعیت استخدام پرسنل وزارت بهداشت در سال ۹۷

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از عدم تخصیص اعتبار در لایحه بودجه ۹۷ برای جذب نیروی مورد نیاز حوزه سلامت به عنوان اشکال جدی این لایحه یاد کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۵ آبان ۹۶ - شروع ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت

برای مشاهده متن آگهی استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ