آخرین جزئیات و تغییرات در اجرای مرحله دوم "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان"

در حالی قرار است در سال جاری مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اجرا شود که هنوز منابع مورد نیاز و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب‌سازی به این سازمان واگذار نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در حالی قرار است در سال جاری اجرا شود که در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان تحت عنوان الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

بر اساس اعلام مصطفی سالاری؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار بود مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان به حساب ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واریز شود که با آغاز واریز حقوق بازنشستگان این سازمان اعتراضاتی از سوی جامعه بازنشستگان در رابطه با احکام صادر شده صورت گرفت و در نهایت سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وعده داد که بزودی ایرادت ایجاد شده در احکام بازنشستگان تصحیح و احکام جدید صادر شود؛ در ابتدا قرار بود این احکام در فروردین صادر شود که بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی صدور احکام جدید به اردیبهشت موکول شد.

در حالی در اسفند ۹۸ دریافتی یک بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود که با اعمال متناسب سازی مرداد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسید که بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی با متناسب سازی امسال دریافتی آنها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

همچنین یک بازنشسته ۲۰ سال سابقه در اسفند دو سال قبل، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد که با متناسب سازی حقوق مرداد به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که با اعلام سازمان تامین اجتماعی با افزایش‌های امسال دریافتی آنها ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌شود.

در حالی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از تامین اعتبار برای پرداخت مرحله دوم متناسب سازی بازنشستگان با همراهی دولت خبر داده بود که محمد اسدی، دبیر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در ارتباط با تامین اعتبارات مورد اشاره شده ابراز نگرانی کرده است.

در همین ارتباط محمد اسدی با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تقویت بنیه مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: باید مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکتهای دولتی به تامین اجتماعی اجرا شود تا این سازمان بتواند به پشتوانه منابع مالی قابل اتکا علاوه بر اجرای متناسب سازی، خدمات مطلوب و مورد نیاز جامعه تحت پوشش را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: پس از پیگیری‌های فراوان صورت گرفته توسط مدیرعامل و تیم مدیریتی سازمان تامین اجتماعی، مبایعه‌نامه مربوط به واگذاری سهام شرکتهای دولتی به ارزش ۳۲ هزار میلیارد تومان در اجرای مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی به سازمان تامین اجتماعی تحویل شده است و انتظار داریم فرآیند واگذاری هرچه سریعتر تکمیل شود و در گام بعد نیز به دنبال دریافت منابع ۸۹ هزار میلیارد تومانی مروبط به بودجه سال جاری هستیم.

رئیس کانون بازنشستگان استان قزوین تحقق مطالبات بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشت آنها را تنها از طریق بهبود و ارتقاء مداوم خدمات سازمان تامین اجتماعی امکان‌پذیر دانست و گفت: این سازمان در سال جاری ماهیانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و برای ایفای تعهدات خود علاوه بر دریافت به موقع حق بیمه که مهمترین منبع مالی تامین اجتماعی است، باید مطالبات از دولت را نیز با سازوکاری دقیق و موثر دریافت کند.

اسدی افزود: امیدواریم منابع مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان بهتر و سریعتر از منابع مرحله اول به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و دولت به زودی سازوکار موثری را برای ایفای تعهدات خود در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی هنوز منابعی بابت متناسب سازی حقوق بازنشستگان دریافت نکرده است، گفت:تکلیف قانونی دولت در سال جاری پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی است و بهتر است پرداختها از ابتدای سال شروع شود تا بازنشستگان نسبت به ایفای تعهد دولت در قبال این سازمان دلگرم و خوش‌بین شوند.

دبیر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دومین مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درحالی اجرا شد که هنوز منابع مورد نیاز و مصوب مجلس برای مرحله اول متناسب سازی به این سازمان واگذار نشده است.

در هر صورت در این سال‌ها، سفره زندگی بازنشستگان هر روز کوچکتر شده است و علی‌رغم درخواست‌های متعدد از سوی آنها برای رفع مشکلات زندگی، اما مشکلات و موانع آنها هر روز بیشتر می‌شود.
عبور تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از ۱۵۰۰۰۰۰ نفر
ثبت‌نام اینترنتی «مرحله دوم وام ضروری» بازنشستگان کشوری اول اردیبهشت آغاز می‌شود
جزئیات پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی
ارائه ۵ خدمت ویژه به بازنشستگان کشوری در دفاتر پیشخوان دولت

منبع: خبرگازاری اقتصادی ایران

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ