آئین نامه افزایش حقوق کارکنان دولت باید اصلاح شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس، آئین نامه ابلاغیِ اخیرِ دولت مربوط به چگونگی افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت را خلاف قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور دانست و اصلاح هرچه سریعتر آن را در دولت خواستار شد.

آئین نامه افزایش حقوق کارکنان دولت باید اصلاح شودرحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: پیش از آنکه هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس این آئین نامه را لغو کند دولت هرچه سریعتر و پیش از صدور احکام جدید افزایش حقوق کارکنان در دستگاه‌ها آن را اصلاح کند.

او با یادآوری شفافیت تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور افزود: قانون بودجه، افزایش ۲۰ درصدی حقوق را برای همه کارکنان دولت براساس متغیر‌های تورمی سالانه و رتبه بندی‌های استخدامی و اداری عادلانه دیده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس، تبصره ۲ آئین نامه دولت مربوط به چگونگی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت که حداکثر دریافتی ماهانه را ۷ برابر حداقل حقوق و به میزان ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان محدود کرده که خلاف قانون و مردود است.

زارع گفت: تصویب ۲۰ درصدی افزایش حقوق برای همه گروه‌های کارکنان دولت در چارچوب عدالت و جلب رضایت کارکنان نخبه و مجرب ازجمله اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، قضات و دیگر متخصصان بوده است.

هیئت دولت دیروز آئین نامه چگونگی پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان دولت را در ۲ تبصره و ۱۰ بند تصویب و به دستگاه‌های اجرایی اداری کشور ابلاغ کرد. تبصره ۱۲ حقوق و دستمزد قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، ضریب حقوق گروه‌های مختلف کارکنان دستگاه‌های تبصره ۲۹ قانون برنامه ششم را ۲۰ درصد و حداقل حکم کارگزینی ۱۴۰۲ را معادل ۲ و یک دهم برابر حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۱ تعیین کرده است. در این تبصره حداکثر حکم ۷ برابری برای ضریب حقوق ۱۴۰۲ دیده نمی‌شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ