سربازی

۷۳۶۸ نظر

خدمت سربازی، معافیت‌ها و خرید خدمت و اخبار و قوانین جدید

 خدمت سربازی یکی از چالش‌های پسران ایرانی است. همواره افراد به دنبال کسب اطلاعات و جزییات کامل در مورد خدمت نظامی و خدمت سربازی هستند تا با آخرین اخبار سربازی  به جهت نحوه خدمت و جزییات انواع معافیت سربازی آشنا شوند. همچنین مجلس شورای اسلامی کشور در تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح همواره در تلاش است تا با ایجاد برخی تسهیلات و وضع قانون و طرح های جدید از جمله امکان خرید سربازی، معافیت سربازی (شرایط جدید)، افزایش حقوق سربازی و دادن طرح های جدید راه گذر از مرحله سربازی را برای جوانان هموار سازد.

اگر به دنبال آخرین اخبار معافیت‌ها، کاهش خدمت سربازی، حقوق سربازان و جزئیات مرتبط با آن هستید، مطالب و اخبار این صفحه را از دست ندهید.

 آخرین اخبار کاهش خدمت سربازی

طبق قانون خدمت سربازی برای تمام مشمولان ۲۴ ماه بود که سال گذشته به ۲۱ ماه کاهش یافت. اما نکته ای که مشمولان به خصوص والدین مشمولان به آن توجه نمی‌کنند موضوع بومی بودن و غیر بومی بودن سربازان است. طبق قانون خدمت سربازی افراد بومی باید ۲۱ ماه خدمت سربازی را بگذرانند  و هیچ کسری شامل حال آنان نخواهد شد. اما مدت خدمت سربازی برای افراد غیر بومی ۱۸ ماه است که شامل کسانی که در شهر خود یا نزدیکی محل سکونت خدمت می‌کنند نمی‌شود.

پس بر این اساس:

مدت زمان فعلی خدمت سربازی به صورت عادی ۲۱ ماه

مدت زمان فعلی خدمت سربازی برای شخص غیر بومی ۱۸ ماه

معیار غیر بومی بودن داشتن فاصله بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محل سکونت است.

 

آیا خدمت سربازی ۱۲ ماهه شد؟

طبق قانون حال حاضر مدت سربازی برای افرادی که در مناطق عملیاتی خدمت می‌کنند ۱۵ ماه و برای خدمت در مناطق عملیاتی درگیر ۱۴ ماه است. لذا هیچ دسته ای از افراد (در حالت عادی و بدون استفاده از کسری های خدمت سربازی) ۱۲ ماه خدمت سربازی نخواهند داشت.

 

طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی به چه صورت است؟

یکی از مهم‌ترین اخبار خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲ که اثر آن در سال ۱۴۰۳ دیده خواهد شد، تایید مصوبه مجلس در خصوص کاهش میانگین مدت زمان خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه از سوی شورای نگهبان بود. اما در خصوص اینکه این طرح شامل چه افرادی خواهد شد  هیچ جواب واضح و روشنی از سوی مسئولین به گوش نرسیده است و باید پیگیر اخبار بعدی باشیم. 

 

  • خبر ۸ بهمن ۱۴۰۲: گروه جدید معافیت‌ها و کسری مدت زمان خدمت سربازی در انتظار تصویب (هنوز به تصویب نرسیده است):
    • مشمولان غایب و غیرغایب بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی معافند.
    • میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه برسد.
    • ستاد کل نیروهای مسلح با تامین اعتبار دولت، نسبت به جایگزینی سرباز با سایر عضویت‌ها در حد اعتبار تامین‌شده اقدام کند.
    • ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ای جهت تعیین تکلیف مشمولان غایب تدوین کرده و به مجلس ارائه کند.
    • مشمولان خدمت سربازی با ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر معاف خواهند شوند.

معافیت خدمت سربازی:

چندی پیش سردار تقی مهری رییس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا با تشریح مشوق‌های قانونی برای سربازان وظیفه در سال ۱۴۰۳، از اعلام شرایطی در  خصوص معافیت های سربازی، حقوق دریافتی سربازان، کسری خدمت در شرایط مختلف در سال جاری خبر  داد.:

  • معافیت یک فرزند مادر فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی:
    •  یک فرزند مادر فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی معاف می شود.
  • معافیت تنها پسر خانواده هایی که دارای سه فرزند دختر است:
    • مشمول می بایست تنها پسر خانواده بوده و فاقد هرگونه برادر بیشتر یا کمتر از ۱۸ سال باشد.(مشمول اصلا نباید برادر داشته باشد)

  • معافیت ایثارگران:
    •  مشمولانی که پدر یا مادر یا فرزند یا برادر یا خواهر آنان در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و استمرار آن شهید یا جانباز یا اسیر یا جاویدالاثر شده یا بشوند و مراتب مورد تایید نهادهای ذی ربط باشد به شرح ذیل از انجام خدمت سربازی معاف می شوند.
  • معافیت تحصیلی خارج از کشور:
    • دانش آموزان مدارس و دانشجویان مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و یا مورد تایید آن وزارت و دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی داخلی و خارجی مورد تایید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و طلاب حوزه‌های علمیه که در حین تحصیل به سن مشمولیت رسیده و یا می‌رسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می‌دهند، از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف می‌باشند.
  • معافیت عفو رهبری (بخشودگی سنی):
    • این معافیت با توجه به مدرک تحصیلی و سن مشمول به گروه های مختلفی تفکیک می شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های مرتبط با معافیت ها بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

مشاهده صفحه معافیت خدمت سربازی (انواع و چگونگی دریافت)

حقوق سربازان در سال ۱۴۰۳ دوباره افزایش پیدا کرد.

دهنوی نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از افزایش مجدد حقوق سربازان خبر داد. 

  • با تلاش همکاران ما در مجلس بالاخره آخرین تغییرات حقوق ⁧سرباز⁩ نیز در جداول قانون بودجه ۱۴۰۳ اصلاح شد و ۶ هزار میلیارد تومان منابع جدید برای افزایش حقوق سربازان اضافه شد؛ تا در مجلس انقلابی یازدهم حقوق این عزیزان بیش از ۲۰ برابر رشد کرده باشد.
  • سربازان متاهل که خدمت سربازی خود را در مناطق عملیاتی می‌گذارند، در فروردین ۱۴۰۳ حداقل معادل ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان حقوق دریافت کردند ولی با اعتبارات مصوب شده در مجلس در بودجه برای این امر، حداقل حقوق اردیبهشت سربازان معادل ۱۱ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان خواهد بود.حداقل حقوق متاهلین در ناحیه شهری و مناطق غیرعملیاتی که در فروردین ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است که با مصوبه مجلس، به حداقل ۹ میلیون ۵۷۳ هزار تومان خواهد رسید.
  • حقوق سربازان مجرد در منطقه عملیاتی در ماه گذشته به حداقل ۷ میلیون ۳۶۰ هزار تومان رسیده است و با اعتبارات جدید اضافه شده مجلس باید حداقل حقوق سرباز مجرد مشغول به خدمت در مناطق عملیاتی به رقم ۸ میلیون ۴۵۰ هزار تومان برسد.
  • حداقل حقوق سربازان مجرد فعال در مناطق غیرعملیاتی نیز که در فروردین ماه به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است، به حداقل ۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان مجددا افزایش خواهد یافت.

 مشاهده صفحه آخرین اخبار حقوق سربازان 

 مدت زمان خدمت سربازی 

در حال حاضر مدت خدمت سربازی بر اساس شرایط گوناگون به شرح زیر است:

  • طول مدت زمان نظام وظیفه برای سربازان امریه در دستگاه های غیرنظامی ۲۴ ماه است.
  • مدت زمان سربازی برای مشمولانی که در مناطق عادی خدمت می کنند ۲۱ ماه است.
  • مدت زمان خدمت سربازی برای مشمولان خدمت در مناطق امنیتی و درگیر ۱۴ ماه است.

همچنین  طول مدت آموزشی سربازی ۴۵ روز است. گرچه مدت زمان آموزشی سربازی در شرایط شیوع کرونا کاهش پیدا کرده بود، اما این مدت زمان به حالت قبلی بازگشت.

خرید خدمت سربازی

آیا امکان خرید خدمت سربازی وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر امکان خرید خدمت سربازی وجود ندارد، اما برخی از مسئولین و نمایندگان مجلس طرح‌هایی برای ایجاد امکان خرید خدمت مطرح کرده‌اند اما در حال حاضر تصویب نشده است و امکان خرید خدمت سربازی همچنان وجود ندارد.

 

آیا امکان خرید خدمت سربازی باز می‌گردد؟

نادری عضو هیئت رئیسه مجلس: ما معتقدیم که سربازی باید حرفه‌ای شود، یعنی کسی که می‌خواهد سربازی نرود، باید پولش را بپردازد و اصطلاحا سربازی‌اش را بخرد؛ و قول می‌دهیم پیگیر این طرح باشیم.

  • سربازی هم باید بین چهار تا پنج سال باشد و کسی که می‌خواهد برود سربازی، بین چهار تا پنج سال برود و این برایش یک شغل باشد و بیگاری نکشد.
  • سربازی باید شغل محسوب شود و بعد از چهار الی پنج سال منِ سرباز اگر خواستم بمانم، یعنی اولویت جذب با منِ سربازی است که مثلا در سپاه یا فراجا یا ارتش خدمت کردم که پنج سال مهارت پیدا کرد و کسب مهارت با حقوق بالا. سرباز ما الان بلد نیست تیر بندازد. سرباز مثلا ۱۲ ماه، ۱۳ ماه خدمت کرده، می‌گوید من کلا ۱۰ تا ۱۲ تیر بیشتر شلیک نکردم.
  • ما این را حتما در مجلس دوازدهم دنبال می‌کنیم. دوستان بدانند، جوانان بدانند، یکی از کسانی که پای حل مشکل سربازی در مجلس دوازدهم خواهد ایستاد، بنده حقیر هستم.

مطالعه مشروح خبر

 

مشمولان بسیاری به دنبال اخبار و بررسی نحوه خرید خدمت سربازی هستند اما  هنوز در قوانین امکانی برای خرید خدمت سربازی وجود ندارد. آخرین اخبار مرتبط به محض انتشار در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

صفحه اخبار خرید خدمت سربازی

معافیت سربازی با دو فرزند تصویب شد

مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای سیاست های کلی جمعیت، معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند و غیر غایب، از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی را به مصلحت دانست.

مطالعه مشروح خبر

 

 

آخرین اخبار سربازی

 

 

لینک‌های مفید و کاربردی
جهت دسترسی به هر یک از محتوی‌های مورد نظر، روی آنها کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

 فهرست اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت‌ها موجود در این صفحه:

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷٬۳۶۸ نظر برای سربازی

  • ب
    بهنام
    ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳
    سلام. من مادرم به علت سرطان فوت کرد و پدم ۱۳ ماه سابقه جبهه داره و خودمم فعال بسیجم میخواستم بدونم تو بند کفالت مادر معافیت شامل من میشه؟
    • س
      سروش
      ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰
      سلام.خیر متأسفانه
      • ر
        رضا
        ۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸
        سلام خوبی خدا بیامرزه مادرتون
        معلومه داری به هر دری داره واسه معافیت میزنی
      • ح
        حسین
        ۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳
        سلام عزیزم شماه 13 ماه کسری پدرت رو فعالیت بسیج و مدارک گرفتاری که در پوشه زرد رنگ که شامل شرح وضعیت مادر از طرف پزشک که معالج مادر شماست و گرفتن پرونده پزشکی کلا 5 یا 6 ماه خدمت کنی اگر بتوانی رای شورای پزشکی محل خدمت مثلا ارتش یا سپاه یا نیروی انتظامی یا.. رو برای معاف شدن بدست بیاری که خیلی عالی
        • آ
          آ
          ۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۴
          سلام خسته نباشید من الان در خدمت سربازی هستم سومین ماه هست دو ماه پیش پدرم فوت شد تنها فرزند خانواده هستم برادر ندارم متاهل هستم دو تا فرزند دارم و پدر م دو تا زن گرفته ...آیا با این حالت من معاف میشم یان شش ماه اضاف دفترچه ای دارم....البته همینجا نیروی انسانی پرسیدم گفتن معافی میشی مدارکا رو بیار ...من آوردم نیروی انسانی فرستاد مدارکای منو به استان گفت باید استان جواب بده اینا تایید کنه بعد معاف میشی اگه تایید نکنه معاف نمیشی....ولی امروز پانزدهمین روز از ارسال مدارکا گذشته اما خبری نیست نمیدونم چرا جوابشو نمیفرستن..بنظرتون امیدوار باشم خودش طول میکشه یا ن
          • س
            سینا
            ۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۳۰
            شما چون متاهلی و دو فرزند داری معاف میشی نگران نباش.
      • ع
        علی
        ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۲۳:۱۱
        سلام.بنده پدرم درقیدحیاط نیست ۳تا ازبرادرام رفتن خدمت نفرچهارم ۸ ماه رفت ۳برادری گرفت ومعاف شد میخواستم بدونم من ک پنجمین برادرهستم شرایطم چجوریه معاف میشم؟؟؟؟
        • ح
          حمید
          ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۲۰:۵۴
          سلام.کسانی که اطلاع دارن لطفا جواب بدن.بنده متولد ۷۰ هستم،پدرم ۲۱ ماه سابقه حضور در جبهه دارد و بدین طریق تونست ۹ ماه برام کسری بگیره.و احتمالا تا ۳ روز دیگه فارغ التحصیل میشم.میخواستم بدونم که آیا ۹ ماه کسری برام در نظر گرفته میشود یا با این قانون های جدید از بین خواهد رفت و اینکه آیا میتونم تا قبل سال ۹۳ به خدمت اعزام بشم.؟
          با تشکر
          • س
            سروش
            ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۳
            کسر خدمت به خاطر جبهه پدر شما شامل حالت میشه...حتی اگر قبلا هم نگرفته بودیش، حالا که کارهاشم انجام دادی(چون متولد سال ۷۲ به قبل هستی والا نمیشد)
            • ح
              حمید
              ۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۹:۵۸
              سلام.متشکرم بابت پاسخ شما.پدرم سال ۸۹ اقدام کرد.بعد اینکه چرا میگن که میخوان تمام کسری ها را حذف کنن.؟
            • ح
              حسین
              ۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۸
              سلام عزیزم شما کلا 4 ماه بیشترخدمت نمیکنی البته با ارائه کسری که از طرف پدرت داری
            • م
              مریم
              ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳
              ممنون از توضیحات کامل
              • ه
                هادی
                ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵
                سلام.پدر بنده ۲۶ ماه سابقه ی جبهه دارن.امکانش هست من معاف بشم؟؟؟ یا فقط کسری به من تعلق میگیره؟؟
                • ح
                  حسین
                  ۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۸
                  شما معافی هوش به حال شما تازه 5 ماه هم اضافه تر به شما بدهکار هستن
                • ا
                  ایرانی
                  ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۱۵
                  سلام خدمت دوستان عزیز..من یه بار ۳ سال پیش برای اینکه غیبت نخورم بعد از اخذ مدرک کاردانی دفترچه رو پست کردم و کد ارتش برام خورد برای ۱.۱۲.۸۹. ومحل آموزش هم اومد. و چون دانشگاه قبول شدم و دانشگاه هم اسامی قبول شدگان و نامه معافیت تحصیلی رو دیر میفرسته برام غیبت زده بودند ومحل آموزش جدید هم دوباره ارتش بود به تاریخ ۱.۲.۹۰.حالا بعد از سه سال و اخذ مدرک کارشناسی دوباره دفترچه پست کردم برای ۱.۱۲.۹۲.با پیگیری که کردم اضافه خدمتم برداشته شد.ولی نمیدونم کد ارتش هم برداشته شده یا نه.چون من از سپاه پذیرش کردم ومیخواستم بدونم آیا ممکنه دوباره برام کد ارتش بیاد؟با تشکر از همه عزیزان
                  • ع
                    عبدالله حصاری
                    ۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴
                    سلام خسته نباشید.ببخشید من ۴تا از برادرام رفتن سربازی و پدرم هم چند ماه جبهه رفته خودمم کارت فعال بسیج دارم . الانم دانشجوی حسابداری هستم ببخشید من میتونم معافی بگیرم یا نه میشه اقدامی کرد خیلی ممنون میشم اگه راهنمای کنید
                    • پشتیبان پنج
                      ۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۶
                      عبداله عزیز سلام
                      این قانون مشمول متقاضی کفالت مادر فاقد همسر باید تنها فرزند مذکور بالای ۱۸ سال و سالم خانواده بوده و فاقد غیبت باشد و به برادرهای دیگر شما مربوط نمی شود ، لطفا جزئیات دقیق تر را در متن این صفحه مطالعه نمایید.
                      موفق باشید.
                      • ح
                        حسین
                        ۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۲
                        شما فقط جبهه پدر با کارت فعال بسیج رو بدی البته بستگی به سابقه جبهه پدر شما داره که خدمت شما به واسطه همون سابقه کم میشه
                      • ع
                        علی
                        ۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲
                        سلام خسته نباشد من پدرم فوت کرده ومادرمم بعدفوتش ازدواج کرده من از۲سالگی تحت سرپرستی پدربزرگ ومادربزرگم بودم پدربزرگم ۶۷سالش یه پسرعمودارم که سرپرستی مادرش وبرعهده گرفته می خواست بدونم ازراه کفالت می تونم مفاعیت ازخدمت وبگیرم؟؟؟
                        • س
                          سُجاد
                          ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸
                          امروز رادیو گوش میدادم...
                          در مورد پدر بزرگ و مادر بزرگت فقط به شرطی معاف میشی که اونها نه پسر داشته باشن نه دختر نه نوه ...یعنی همه کس و کارشون فقط تو باشی و بس!!!
                          در مورد مادرت برو بهش بگو طلاق بگیره و سیغه دائم ناپدریت بشه و وقتی ۳۰ ماه از این کار گذشت تو معاف میشی...
                          منم مشکل تو رو تقریبا داشتم و از طریق مادر مطلقه معاف شدم...اما الان قانون خیلی سخت گیر تر شده
                          موفق باشی داداشم
                          • M
                            M.f
                            ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۴:۴۴
                            ن داداش حتما بایسی 70سالش باشه و فرزندان خودش بایس ازشون دور باشن
                          • ع
                            عرفان
                            ۲۹ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۴۴
                            با سلام خدمت شما بنده دانشجوم ۲۰سال سن دارم پدرم۶۶سالشه و ۴تا داداش دارم که۳تاشون ازدواج کردن اونیکیشم تو این۲سال ک من درسم تموم میشه ازدواج میکنه،پدرم نمیتونه کار کنه تازگی هم تو کماس داداش سومم معافیت گرفته سه برادری،فقط من موندم خدمت برم ببخشید میتونستم بپرسم ک معاف میشم یا نه؟؟
                            • س
                              سُجاد
                              ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۰
                              نه...برادر هات هستن پس نه معاف میشدی و نه خواهی شد...مگه اینکه همه برادرات معلولیت شدیدی داشته باشن(خدای نکرده)و شورای پزشکی معلولیتشونو تایید کنه...والا اصلا روش حساب نکن
                            • h
                              hasan
                              ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۵۸
                              با سلام من پدرم ۶۰سال سن داره وبیماری تنمگی نفس وبه خاطر پادردشم در راه رفتن مشکل داره ویه برادر بزرگتر هم دارم که هم بیماری سنگ کلیه داره و گوشاش سنگینه که معافیت گرفته/....؟هیا من میتونم از کفالت استفاده کنم؟
                              • س
                                سجاد
                                ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۲
                                .به شرطی که پدرتو ببری بهزیستی تایید کنه که معلولیت شدید دارن ...هم پدرت هم برادرت...و در مرحله بعد کمیسیون پزشکی خود ستاد نیرو های مسلح هم باید تایید کنه
                              • م
                                مهرداد
                                ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰
                                الان مدت خدمت سربازی چقدر است راهنمایم کنید
                                • س
                                  سجاد
                                  ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۲
                                  تا آخر امسال دفترچه بفرستی ۲۱ ماه...سال بعد احتمالا ۲۴ ماه میشه البته احتمالشم زیاده
                                • ف
                                  فرشاد
                                  ۲۶ دی ۱۳۹۲، ۰۵:۴۴
                                  با سلام.من۲۱ سال سن دارم ویک برادر۱۴ ساله دارم. پدرم۴۹سال میکند قند و ۳ از رگ های قلبش گرفته هستند و بالون کرده و ۲ چشمش هم بخاطر اب سیاه عمل کرده ایا امکان معافی برای من هست.ممنون میشم اگه کمکم کند.در ضمن دانشجو هسنم.با تشکر
                                  • پ
                                    پاسخ
                                    ۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱
                                    خیر ، بعلت داشتن برادر کوچکتر معاف نخواهید شد .
                                    • ف
                                      فرشاد
                                      ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۰۴:۳۰
                                      حتی از راه کفالت چون برادر من در حال درس خوند است
                                      • م
                                        محمد
                                        ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴
                                        خیر چون برادر کمتر از 18 سال است ، ایرادی ندارد
                                      • س
                                        سجاد
                                        ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۵
                                        ربطی به برادرت اصلا نداره تا وقتی ۱۸ سالش بشه...
                                        از طریق پدرت میتونی به شرطی که بهزیستی و کمیسیون پزشکی نیروهای مسلح نایید کنن...
                                        از طریق داداشت نمیشه چون پدرت سرپرستشه و اگر قرار باشه پدرت فاقد توانایی مراقبت از برادرت شناخته بشه که خودش در واقع نیازمنده مراقبت توئه و کفیلش هستی...متوجه شدی؟
                                        • ف
                                          فرشاد
                                          ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۰۳
                                          مرسی از راهنمایی
                                          • ف
                                            فرشاد
                                            ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۰۶
                                            دیروز با از کار افتادگی بابام موافقت شد.حالا با شرایطی که قبلا گفته بودم بازم شرایط معافی برای من وجود داره
                                            • س
                                              سجاد
                                              ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۵۰
                                              بله ...اما کجا تایید شده؟؟کارها رو ادامه بده، اما وسوا زیادی توش به خرج بده که زمانی سوتی ندی و حرفی نزنی که کارت خراب بشه
                                              • ف
                                                فرشاد
                                                ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸
                                                اداره ی بیمه
                                                • س
                                                  سروش
                                                  ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۵
                                                  باید کمیسیون نیروهای مسلح هم تایید کنه...تو این مرحله حواستو جمع کن،حسابی مراقب باش،
                                          • س
                                            سجاد
                                            ۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۰۳
                                            با سلام من پدرم ۶۰سالشونه و تک پسر هستم وخواهر ندارم برای معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت درخواست دادم و کمیسیون پزشکی هم منو به یه بیمارستان برای بررسی ارجاع دادن و متخصص مربوطه بیماری و نیازمندی پدر منو به مراقبت تایید کردن ..کمیسیون پزشکی شهرمون قبول نکرده این نظرو..خواستم بدونم چه نظارتی رو این پزشکای کمیسونه.چرا همه چی دلبخواهی شده؟لطفا سوال منو از رییس نظام وظیفه بپرسین ممنون میشم.با تشکر
                                            • ص
                                              صادق
                                              ۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۷
                                              سلام.خواهشا یکی منو راهنمایی کنه.من چند سال پیش پدرم فوت کرد بعدش مامانم ازدواج کرد قبلا نمیتونستم معاف بشم چون مامانم شوهر کرده بود ولی حالا تو یه خبر خوندم که اگه مادر شوهر کرده باشه میشه معاف شد.ناپدریم ۹۰ سالشه و احتیاج به مراقبت داره.خاهشا هر کی اطلاعی داره بهم بگه
                                              • س
                                                سجاد
                                                ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۹
                                                من با همین شرایط معاف شدم قبلا...قانونش تا شهریور ۹۱ بود و بعدش قانونشو حذف کردن...برو بپرس از نظام وظیفه نزدیکتون ببین چی میگن...
                                                اگه گفتن نمیشه سریع باور نکن...تلفن بزن به نظام وظیفه های شهر های دیگه ببین چی میگن
                                                به من تو اصفهان گفتن معاف نمیشی...تو شهرکرد گفتن بدو برو مدارکتو بیار که معافی!!!
                                              • م
                                                منصور
                                                ۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳
                                                باسلام .من با مدرک کارشناسی امریه رهبری هستم و در تاریخ ۹۱/۶/۱ اعزام شدم.میخواستم بدونم آیا برای ماهم یک ماه کسری هست بخاطر مدرک کارشناسیمون.؟؟؟ممنون
                                                • ر
                                                  رضا
                                                  ۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲
                                                  با سلام..رضا هستم از ملایر..من توی سیستم نظام وظیفه معافیتم ثبت شده ولی هنوز یگان خدمتی تصفیه من رو به طور کامل نداده..امکان داره با آمدن این قانون معافیتم لغو بشه و همچنین معافیت فرزند ایثارگر به شرط سابقه ۳۰ ماه جبهه در این قانون برداشته شده..با تشکر
                                                  • س
                                                    سجاد
                                                    ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱
                                                    نه لغو نمیشه...چون قبلا ثبت شده
                                                    قانون ۳۰ ماه حذف نشده
                                                  • م
                                                    مجید
                                                    ۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۱۴
                                                    البته الان توی ۷ ماهه خدمت هستم خودم
                                                    • م
                                                      مجید
                                                      ۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۱۳
                                                      باسلام. من که ۴تا از برادران خدمت کردن و بخاطر همش ۱۰ روز که به اون معافیت سه برادری نتونستم بخورم ، معافیت چهار برادری وجود ندارد
                                                      • م
                                                        مهدی
                                                        ۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۳۳
                                                        معافیت چهار برادری نداریم
                                                        • ر
                                                          رضا
                                                          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳
                                                          سلام من۱۸سالمه پدر مادرم از هم جدا شدند بابامم معتاده واز کار افتاده ومن پیش مادر وپدر بزرگم زندگی می کنم وتک فرزندم هستم ایا راهی برای معافیت هس لطفا راهنمایی ام کنید ممنون میشم
                                                      • b
                                                        behnam
                                                        ۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۲۹
                                                        با سلام من پدرم ۲۴ ماه سابقه جبهه داره از خدمت من چیزی کم نمیشه؟ممنون
                                                        • ۱
                                                          ۱۴
                                                          ۲۹ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۱۶
                                                          معافی خیالت راحت ..
                                                          منم شرایطم مث تو بود معاف شدم قانون جدیده
                                                          • س
                                                            سجاد
                                                            ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳
                                                            نه نمیشی...باید حتما ۳۰ ماه باشه...مگه اینکه متولد ۷۲ به قبل باشی(چون این قانون واسه ۷۲ به قبل وجود داشته)البته فک کنم نباید غیبت کرده باشی اصلا
                                                          • م
                                                            مهدی
                                                            ۱۷ دی ۱۳۹۲، ۲۳:۵۸
                                                            من ۳ تا از برادرانم خدمت کردم موقعی که رفتم برای معافیت اقدام کنم فقط ۲۹ مونده بود که به سن خدمت برسم ۴ تا از دوستانم معافیت ۳ برادری گرفتن اما من نتونستم حالا من یه. سوال دارم من که پدرم ۷۰ سالشه و قند خون هم داره با این که ۳ تا از برادرانم خدمت کردن هیچ راهی ندارم
                                                            مرسی
                                                            • h
                                                              hossein
                                                              ۱۸ دی ۱۳۹۲، ۲۳:۱۷
                                                              با سلام خدمت آقا مهدی
                                                              شما میتوانید ازمعافیت کفالت استفاده کنید
                                                              چون پدرشما بیش از۶۵ سال سن دارد میتوانید کفیل مادرتان شوید و از خدمت سربازی معاف شوید
                                                              • م
                                                                مهدی
                                                                ۲۲ دی ۱۳۹۲، ۲۳:۰۷
                                                                حسین جان داداش مطمئنی از این قضیه???
                                                                فکر نکنم چنین قانونی باشه
                                                                این قانون برای تک پسر خانواده هست اما من ۳ تا برادر دارم به غیر از خودم
                                                                • پ
                                                                  پاسخ
                                                                  ۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳
                                                                  برای تک فرزندی می باشد این قانون نه برای داشتن برادرهای دیگر
                                                              • س
                                                                سجاد
                                                                ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۱۴
                                                                امکان نداره...مگه اینکه برادرات توانایی مراقبت نداشته باشن...حسین چی میگی؟؟؟پس داداشاش بوقن که این بنده خدا معاف شه؟؟؟مگه اینکه برادر از مادر جدا باشن وتک پسر باشه

                                                              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                              ثبت پاسخ