جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه

۲۷۰ نظر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به سرانجام برسد.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی هستیم تا بتوانیم در مورد شیوه سربازی تجدیدنظر انجام دهیم، گفت: طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در دستورکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و مطابق با آن ما به دنبال آن هستیم که در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود.

وی بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم که خدمت سربازی حرفه‌ای می‌شود و در بسیاری از کشورها از این گونه است. اگر قرار باشد خدمت سربازی حرفه‌ای شود، افراد ۵ سال تعهد می‌دهند اما حقوق آنان مانند یک درجه دار خواهد بود و اگر در آن پنج سال اثبات کردند که شرایط یک فرد نظامی را دارند و خودشان هم تمایل به این موضوع داشته باشند، در صورت طی کردن مراحل لازم می‌توانند نیروی رسمی نظامی شوند و به کار خود ادامه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا باید اصلاحاتی در شیوه خدمت سربازی انجام شود و ما به وضعیت فعلی سربازی نقد داریم. از آنجایی که خدمت سربازی در کشور ما حرفه‌ای نیست، از آن به سربازی اجباری تعبیر می‌شود و اما زمانی که سربازی حرفه‌ای شود، مشمولان با علاقه و رغبت خدمت سربازی را انجام می‌دهند، حقوق خوبی دریافت و تلاش می‌کنند که درجه دار و افسر موفقی شوند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس طرحی که در حال بررسی در کمیسیون امنیت ملی مجلس است، ما به دنبال آن هستیم که سربازی حرفه‌ای شود و تغییراتی در حقوق سربازان هم اعمال شود. طرح اصلاح قانون نظام وظیفه الان در مرحله بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است و تلاش می‌کنیم این موضوع در مجلس یازدهم بررسی شود و به سرانجام برسد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲۷۰ نظر برای جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه

  • م
    مجتبی
    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۰۰:۱۱
    هیچکس اینجا احتیاجی به نصایح شما نداره هرکسی صلاح زندگی خودشو میدونه شما دخالت نکن
    • م
      محمد
      ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
      خودش میاد با یک اسم دیگه خودشو نصیحت میکنه🤣🤣🤣
      • ن
        نادر
        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
        فقط اطلاع رسانی کنید راجب ایشون
      • غ
        غایب همیشگی
        ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۵۸
        هنوز ایشون و سطح نفرتش از غایبین رو نشناختید دوستان، به هر دری میزنه و در غالب افراد و داستان های مختلف میخواد بر علیه غایبین شایعه پراکنی و سیاهنمایی کنه، باور کنید اگر اطلاع رسانی نمیشد الان داشت کلی خبرهای تهدید امیز فیک منتشر میکرد...
        • م
          مجتبی
          ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۰۰:۱۰
          باسلام بنده هم از این به بعد هرجا از ایشان کامنتی ببینم اطلاع رسانی میکنم
        • م
          محمد
          ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۴۶
          دوستان خبرها فقط ای استخدام، یک نفر داره با اسامی مختلف کامنت و خبرهای فیک میگذاره، اصلا توجهی به داستان هاش نکنید
          • غ
            غایب همیشگی
            ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۱۹
            فقط اطلاع رسانی با قدرت بیشتر...
          • خ
            خلیل
            ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۲۵
            برادران بزرگوار ما اینجا صرفا تبادل نظر می کنیم. من کی باشم که بخوام برای کسی تعیین تکلیف کنم؟ شما اگر معتقد هستید نفعتون توی نرفتن به خدمت هست قطعا بهش عمل کنید. من بحث اصلیم بیشتر با اونایی هست که غیبتشون کمتره و هنوز میتونن برن(تا 35 سال). من میگم گذشت سال چیز پیچیده ای نیست. 2 سال رفتن شاید بهتر از سالها انتظار باشه
            • ن
              نادر
              ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۳
              شما معمولا با کسی تبادل نظر نمیکنی، خودت میگی خودتم میای با یک اسم دیگه تایید میکنی، بهتره این روند فیک بودن رو خاتمه بدی!
            • ع
              علی
              ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱
              دوستان سالی که نکوست از بهارش پیداست . همین اول کار برای کاهش زمان سربازی زدن زیرش. دیگه حرفه ای شدن سربازی که بماند. کدوم کارشون به نفع جوونا بوده که این دومیش باشه؟
              • ع
                علی
                ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
                دوستان سالی که نکوست از بهارش پیداست . همین اول کار برای کاهش زمان سربازی زدن زیرش. دیگه حرفه ای شدن سربازی که بماند. ما که از اولشم شانس نداشتیم. اونایی که از نابودی زندگی من و شما سود میبرن زورشون بیشتره. کدوم کارشون به نفع جوونا بوده که این دومیش باشه؟ مدیر لطفا پخش کن نظرمو

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ