۷۲ درصد از پست‌های سازمانی محیط زیست خراسان شمالی خالی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: اکنون ۷۲ درصد از پست‌های سازمانی در این اداره کل، خالی و بلاتصدی است و این امر، خدمات رسانی بهتر را تحت شعاع قرار داده است.

مهدی اله پور روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمبود محیطبان، از مشکلات و دغدغه های مهم ما است، در این استان بیش از ۵۰ نفر نیروی محیطبان، حفاظت از عرصه ۱۹۷ هزار هکتاری تحت مدیریت محیط زیست را بر عهده دارند که نسبت به وضعیت مناسب کم است.

وی گفت: در سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان، ۱۱ سهمیه استخدام مورد موافقت قرار گرفت که امید می رود بخشی از کمبود نیروی محیطبان، جبران شود.

اله پور افزود: که این نیروها شامل ۹ نفر محیط بان و ۲ نفر کارشناس است که در سال ۹۹ به کار گرفته می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شمار محیطبانان این استان، با وسعت مناطق تحت مدیریتی محیط زیست استان، همخوانی ندارد.

وی اظهار داشت: پیگیر هستیم تا امسال هم بتوانیم برای جذب نیرو در این اداره کل، موافقت های لازم کسب کنیم.

شناسایی ۱۵ واحد صنعتی آلاینده در استان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی درباره صنایع آلاینده در استان گفت: سال گذشته، ۱۵ واحد آلاینده در استان شناسایی و به سازمان، معرفی شد.

وی اظهار داشت: این صنایع به لحاظ آلایندگی منابع آب و خاک و نیز آلایندگی هوا، مخاطراتی برای شهروندان دارند که لیست آنان به سازمان معرفی شده است تا بر اساس قانون، عوارض مربوط به آلایندگی، از آنان دریافت شود.

اله پور گفت: بر اساس قانون، واحدهایی که در طول سال بنا به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست به فهرست واحدهای آلاینده محیط زیست اضافه شوند، از اول دوره مالیاتی بعد از تاریخ اعلام توسط سازمان حفاظت محیط زیست مشمول پرداخت عوارض آلایندگی خواهند بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: عوارض آلایندگی، در داخل حریم شهرها به حساب شهرداری محل استقرار واحد تولیدی و در خارج از حریم شهرها به حساب متمرکز واریز می شود، تا بین دهیاری های همان شهرستان توزیع شود.

وی گفت: قرار است امسال، بخشی از وجوه که به عنوان عوارض آلایندگی از صنایع دریافت می شود، صرف بهسازی و رفع مشکلات آلایندگی درهمان واحد، هزینه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی درباره صنعت سبز در استان اظهار داشت: سال گذشته، شماری از مالکان صنایع استان، به صورت خوداظهاری، خواستار قرار گرفتن در لیست صنایع سبز شدند اما این درخوست ها مورد تایید سازمان قرار نگرفت.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند.

خراسان شمالی دارای سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش، سه اثر طبیعی ملی و یک ذخیره گاه بین المللی زیست کره است.

حدود ۲۳ درصد از یکهزار و ۱۳۴ گونه جانوری کشور در خراسان شمالی زیست می کنند که این گونه ها شامل ۱۴۱ گونه پرنده، ۵۲ نوع خزنده، ۵۱ پستاندار، هشت گونه آبزی و چهار نوع دوزیست می شود.

از وسعت ۲۸ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربعی خراسان شمالی حدود ۷ درصد در قالب چهار منطقه حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود و گلول و سرانی، سه پارک ملی ضامن آهو، سالوک و ساریگل، یک پناهگاه حیات وحش میاندشت و آثار طبیعی ملی ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان محیط زیست اینجا کلیک نماید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ