۶۹۵۷ نفر در بخش تعاون شاغل شدند

بهمن ماه امسال ۴۱۹ شرکت تعاونی با عضویت ۱۰ هزار و ۲۴ نفر در کشور تشکیل شده که حاصل آن اشتغالزایی برای حدود ۷۰۰۰ نفر بوده است.


به گزارش ایسنا، گزارش سامانه جامع آمارهای ثبتی وزارت تعاون نشان می‌دهد که در بهمن ماه جاری تعداد ۴۱۹ شرکت تعاونی و دو اتحادیه ثبت و تشکیل شده که وضعیت فعالیت آنها در حال بهره‌برداری و در دست اجرا است.
تعداد اعضای این تعاونی‌ها ۱۰ هزار و ۲۴ نفر بوده و فعالیت آنها موجب اشتغالزایی برای ۶۹۵۷ نفر در کشور شده است.
بررسی توزیع جغرافیایی این تعاونی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تعداد تعاونی ثبت و تشکیل شده مربوط به استان‌های فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی است.
بنابر این گزارش، در دو گرایش کشاورزی و صنعت، بیشترین تعداد تعاونی به ثبت رسیده و در میان تعاونی‌های موجود نیز، بیشترین تعداد اعضا و همچنین تعداد شاغلان به تعاونی‌های با فعالیت کشاورزی و صنعت اختصاص دارد.
بررسی‌های آماری نشان می‌دهد بخش تعاون در ماه‌های اخیر به لحاظ تعداد و اشتغالزایی از رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است به نحوی که مقایسه تعداد تعاونی‌های ثبت شده در
آبان ماه امسال نسبت به ماه قبل با افزایش ۷۳ درصدی و تعداد فرصتهای شغلی با افزایش ۹۷ درصدی همراه بوده است. همچنین مقایسه تعداد تعاونی‌های ثبت شده در آذرماه سال جاری نسبت آذرماه ۱۳۹۷، افزایشی معادل ۲۷درصد داشته و تعداد فرصت شغلی، افزایش معادل ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ