۵۰ درصد از اشتغال استان زنجان در بخش صنایع کوچک است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی استان ظرفیت لازم جهت استفاده از آن برای رسیدن به اهداف را داشته و می‌توان از این توان بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری بازار کار، محسن عباسی در بازدید از جهاددانشگاهی زنجان، با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی در حوزه آموزش، پژوهش و سایر حوزه‌ها در جهاددانشگاهی زنجان وجود دارد، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی و زیرمجموعه آن، فعالیت‌های بسیار متنوعی در حوزه تولید بر عهده دارد و این موضوع باعث شده است نیازها نیز متنوع باشد.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد صنایع کوچک و متوسط استان در شهرک‌های صنعتی مستقر است. صنایع کوچک در تنوع و تولید کالای با کیفیت در زمینه اشتغال پایدار، صادرات و ارزآوری بسیار موثر بوده و با کم‌ترین سرمایه و در سریع‌ترین زمان با تولید محصولات متنوع، نقش بی‌بدیلی در زمینه ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی ایفا می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۰ درصد از اشتغال استان در بخش صنایع کوچک است، یادآور شد: باید این صنایع به خوبی حمایت شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان به شعار سال نام‌گذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق شعار سال، ایجاد کارگاه‌های صنعتی در دستور شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان است؛ چرا که راه‌اندازی این کارگاه‌ها کمک خوبی برای تولید و اشتغال سریع است.

وی با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری، صنایع کوچک موتور تولید اقتصاد هر کشوری است، اظهار کرد: عمده اشتغال هر کشوری در حوزه صنایع کوچک اتفاق می‌افتد.

در ادامه این بازدید، رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز گفت: برنامه عملیاتی اشتغال جوانان بسیار حائز اهمیت است. ایجاد یک برنامه عملیاتی به منظور اشتغال جوانان، نخست منوط به رها نکردن این امر خطیر است.

کامران جعفری تصریح‌ کرد: حل مشکلات، رسیدگی به حال جوانان و حفظ عزت آن‌ها، یک ضرورت به‌ شمار می‌آید؛ از این‌ رو باید جوانان را همانند اعضای خانواده خود دانست؛ چرا که این قشر ثروت و فرصتی عظیم برای جامعه به‌شمار می‌روند.

وی به راه‌اندازی مرکز رشد صنایع خلاق فرهنگی کشور از سوی جهاددانشگاهی استان زنجان اشاره کرد و افزود: این کار، اقدامی ارزشمند است و معتقدیم در این حوزه می‌توان اقدامات ارزشمندی انجام داد. مشکل اصلی کشور در حقیقت مسئله اشتغال به‌ویژه اشتغال جوانان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه یکی از روش‌های ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری در کشور، ایجاد مراکز و صنایع خلاق است، عنوان کرد: در این راستا کشورهای پیشرفته و پس از آن ایران به سوی ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حرکت کردند که البته استان زنجان نیز از این قافله عقب نمانده است.

این مسئول تصریح کرد: در طول سه دهه اخیر، اهمیت صنایع فرهنگی در اقتصاد داخلی کشورها و اقتصاد بین‌الملل، با سیر تصاعدی و رو به رشد برخوردار بوده و فناوری‌های مربوط به آن توسعه بسیاری پیدا کرده و انقلاب چندرسانه‌ای تحول عمده‌ای در این صنعت به‌ وجود آورده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت جهاددانشگاهی استان در ارزیابی مدیران و نیز برگزاری دوره‌های تخصصی مورد نیاز صنایع با بهره‌مندی از دانش مدرسان برتر کشوری، خاطرنشان کرد: آماده همکاری با هر بخشی که نیاز به خدمات جهاددانشگاهی را دارند، هستیم.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد دانشگاهی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ