۵۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در راستای تولید اشتغال روستائیان پرداخت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، محمد امید پیش از ظهر امروز در نشست با روسای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان لامرد اظهار داشت: وضعیت امروز توسعه لامرد با دیروز این شهرستان اصلاً قابل‌مقایسه نیست؛ اتفاقات مهم در لامرد مشهود بوده و تحولی شگرف در عرصه‌های فرهنگی، منابع انسانی و اقتصادی رخ‌داده است.

وی افزود: یکی از مواردی که کلید توسعه است، موضوع مهم توسعه متوازن بوده که در ادبیات توسعه از آن زیاد یاد می‌شود و اگر توسعه، تمام جوانب را در نظر نگیرد می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به اینکه زمانی که ابر صنعتی در یک شهرستان شکل می‌گیرد دیگر نباید روستای آسیب‌پذیر و یا فقر داشته باشیم، گفت: در تمام دنیا نیز پیوست‌های فرهنگی، اشتغال‌زایی و فقرزدایی در کنار صنعت وجود دارد.

امید خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد یک منطقه متحول شد باید روند زندگی مردم آن منطقه نیز متحول شود.

وی بابیان اینکه حرکت‌های گسترده عمرانی در سطح روستاها انجام‌شده است تصریح کرد: از ۶۲ هزار روستا در کشور ۹۷ درصد از برق، ۹۵ درصد از آب آشامیدنی و ۸۶ درصد آسفالت راه‌های روستایی برخوردار هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: به ۸۵ درصد روستاهای کشور گازرسانی انجام‌شده است.

این مسوول با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت شهری و روستایی ۵۰ درصد بوده است ابراز داشت: امروز جمعیت روستایی ۲۶ درصد و جمعیت شهری ۷۴ درصد است.

امید اضافه کرد: یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در راستای تولید اشتغال روستائیان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پرداخت این تسهیلات پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شود.

فرماندار لامرد نیز در این نشست بابیان اینکه وجود منطقه ویژه اقتصادی لامرد و احداث کارخانه آلومینیوم جنوب در این منطقه یک تولد جدید صنعتی در استان فارس است گفت: این شهرستان در حوزه‌های مختلف در حال پوست‌اندازی بوده و امید استان فارس به جنوب این استان است.

حسین شبانی‌نژاد ادامه داد: در دولت تدبیر و امید تحولات بسیار خوبی در سطح روستاهای لامرد انجام شد که با پرداخت ارزش‌افزوده در سال ۹۶ در حوزه عمران و آبادانی روستاها به‌ویژه در بخش‌های بنیاد مسکن، آب و اشتغال‌زایی اقداماتی خوبی شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: روستا باید روستا باقی بماند اما باید یک روستای پیشرفته همراه با آرامش باشد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ