۴۲۰۰ ردیف جامانده از ردیف استخدامی معلمان در سال جدید

مراسم رسمی استقبال از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور در تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رسمی استقبال از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان همزمان در ۹۸ پردیس و مرکز سراسر کشور در تربیت معلم نسیبه تهران آغاز شد. در این مراسم حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در کشور ما ۱۰۰ سال است که مراکز تربیت معلم وجود دارد. معلمی یک هنر است و حتی فراهنر می توان آن را نامید چرا که با روح ادم ها درگیر است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: سال گذشته هفته معلم رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان حضور یافتند تا بر اهمیت این دانشگاه تاکیدی کرده باشند. واقعیت این است که احساس غفلت جدی در کشور درباره معلم و تربیت معلم وجود دارد. تقویت کمی و کیفی نظام آموزش و پرورش کشور، تکلیف ما در تمام بخش های آموزش و پرورش است.

خنیفر با اشاره به اهمیت داشتن معلمان خوب و تاثرات آن بر فرایندهای کشور، اظهار کرد: ما منکر اینکه راه های موازی برای جبران کمبود معلم در کشور باید مدنظر قرار بگیرد نیستیم اما هر فردی قرار است معلم شود و به جز دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب سیستم آموزشی و پرورشی کشور شود باید یک دوره یکساله را در این دانشگاه ها به صورت آزمایشی بگذراند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ