۳۳ درصد اشتغال استان کرمان در بخش کشاورزی است

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۳ درصد اشتغال استان کرمان مربوط به بخش کشاورزی است گفت: حذف کشاورزی در استان کرمان یک اشتباه استراتژیک بزرگ است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عباس سعیدی صبح امروز در دیدار مدیران جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان با فدایی استاندار کرمان با اشاره به اینکه جهاد سازندگی به فرمان امام(ره) در سال ۵۸ برای محرومیت‌زدایی تاسیس شده است اظهار داشت: اکثر راه‌های روستایی و آب روستایی از زمان جهاد سازندگی است و این زحمات قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز وارد عمل شد و شهدای زیادی تقدیم اسلام کردند گفت: جهاد کشاورزی یک مجموعه بسیار پرکار است و تامین غذای مردم را برعهده دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بسیار گسترده است عنوان کرد: ۳۳ درصد اشتغال استان کرمان مربوط به بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه ۴.۵ میلیون تن محصول زراعی و ۴۵ هزار تن مرغ در استان کرمان تولید می‌شود افزود: تمام نهاده‌های بخش کشاورزی در استان تامین شده است.
سعیدی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها در شمال استان یک اولویت است که هم اشتغال خوبی ایجاد می‌کند و هم پایداری تولید را به دنبال دارد گفت: در گلخانه‌ها مصرف آب کمتر می‌شود و قطعا با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید به سمت توسعه گلخانه‌ها برویم.
وی با بیان اینکه در شمال استان سطح زیر کشت گندم از ۵۵ هزار هکتار به ۳۳ هزار هکتار کاهش پیدا کرد اما در تولید گندم کاهش نداشتیم افزود: حذف کشاورزی در استان کرمان یک اشتباه استراتژیک بزرگ است.
مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه برای داشتن صنعتگران ثروتمند اول باید کشاورز ثروتمند داشته باشیم گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات کشاورزی استان کرمان در سال است.
امروز هم به اردوهای جهادی در کشور نیاز داریم
در این جلسه حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز هم برکات فعالیت‌های جهادگران وجود دارد و اردوهای جهادی در نقاط مختلف روستایی نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: شهدا با خودسازی به این درجه از انسانیت رسیدند که خون خود را برای آرمان‌های الهی فدا کردند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه اردوهای جهادی در مناطق محروم و با هدف خدمت به مردم زمینه خودسازی انسان را فراهم می‌کند گفت: اردوهای جهادی باعث شد که جهادگران مورد تقدیر امام(ره) قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه امروز هم ما به اردوهای جهادی در کشور نیاز داریم افزود: در این اردوها ارتباط با خدا نزدیکتر می‌شود و انسان به خودآگاهی و خودسازی می‌رسد و امام(ره) فرمود قبل از اینکه جهاد سازندگی داشته باشید، خودتان را بسازید.

 منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ