۳۲ درصد اشتغال فعال آذربایجان غربی در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۳۲ درصد اشتغال فعال استان در حوزه کشاورزی است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رسول جلیلی در آیین تودیع و معارفه رئیس جهادکشاورزی آذربایجان غربی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد بااشاره به اهمیت احیای دریاچه ارومیه افزود: معیشت مردم و حیات منطقه به احیای دریاچه ارومیه وابسته است.
جلیلی با اشاره به اینکه کشاورزی آذربایجان غربی نیازمند برنامه نوین در حوزه ماشین آلات و تکنولوژی روز است خاطرنشان کرد: نظام بهره برداری کشاورزی استان خرده دهقانی است که به دلیل کوچک بودن قطعات زمین موجب ایجاد مشکلات اقتصادی ومعیشتی برای کشاورزان شده است.
وی اظهار کرد: ۳۲ درصد اشتغال فعال استان درحوزه کشاورزی است و تاثیر مستقیم بر معیشت ۳۲ درصد افراد جامعه دارد.
در ادامه اسمعیل کریم زاده رئیس سابق جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، بخش کشاورزی را یکی از بخش های اقتصادی استان دانست وگفت: سرجمع تولیدات کشاورزی استان ۶.۵ میلیون تن بوده که ۶ درصد از تولیدات کشاورزی کشور را شامل می شود.
کریم زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۱ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری تحت فشار و نوین مجهز شده اند.
وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از افراد نیازمند به اشتغال مستقیما دربخش کشاورزی استان فعالیت می کنند افزود: در ۳ سال گذشته تعداد ۶۳۲ نفر نیرو جدید جذب جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شدند.
به گزارش ایسنا؛ طی مراسمی از زحمات اسمعیل کریم زاده رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تجلیل و رسول جلیلی به عنوان رییس جدید جهاد کشاورزی استان معرفی شد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ